LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
grotius
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 feb 2004 15:38

LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door grotius »

LEVOB Bank heeft zijn eerste proces tegen een aandelenleaser verloren. Lees de Volkskrant van vandaag, vrijdag 6 augustus. Zo gaat het de goede kant op.

grotius
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 feb 2004 15:38

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door grotius »

Chris G,
Wil je alsjeblieft ook dat artikel uit de volkskrant van vandaag op deze site zetten. Ik kan dat niet.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Chris G »

Nieuwe successen boze beleggers
Van onze verslaggever Merijn Rengers

AMSTERDAM -
De juridische strijd over aandelenlease breidt zich uit. Woensdag veroordeelde de rechtbank in Utrecht Levob Bank tot het terugbetalen van bijna vijftigduizend euro aan een gedupeerde belegger, onder meer omdat de bank heeft verzuimd zich in de financiële situatie van de man te verdiepen.

Daarmee voldeed Levob niet aan de zorgplicht, die voorschrijft dat financiële instellingen moeten nagaan of klanten de consequenties van hun handelen wel kunnen dragen.

De rechtbank oordeelt daarnaast dat de bank uit Leusden, die onlangs is overgenomen door verzekeraar Achmea, een misleidende folder heeft verspreid over het Levob Hefboomeffect. Dat is een aandelenleaseproduct dat lijkt op de beleggingen met geleend geld die door Legio Lease (later Dexia) aan de man werden gebracht. Verder noemt de rechter de voorlichting van de bank over het beleggen met geleend geld onvoldoende.

Zo stelt Levob volgens de rechter ten onrechte dat de mededeling dat 'rendementen in het verleden geen garantie geven voor de toekomst' afdoende waarschuwing is voor onervaren beleggers. De Levob-klant leefde in de veronderstelling dat hij nauwelijks risico liep, terwijl hij in feite een grote schuld aanging.

De advocaat van de belegger - Myrthe Jongeneelen van Bos en Partners - zegt dat het voor het eerst is dat Levob bij de rechter veroordeeld wordt omtrent aandelenlease. Zij denkt dat de stroom rechtszaken over het beleggen met geleend geld, die zich nu nog vooral tegen Dexia richt, zich gestaag uitbreidt richting Levob en Aegon, twee andere grote aanbieders van aandelenleaseproducten.

Voor Dexia is het einde van de ellenlange stroom procedures evenmin in zicht. Gisteren maakten de Stichting Leaseverlies en de Consumentenbond bekend dat zij hoger beroep aantekenen in de Legio Lease-zaak tegen de bank.

De rechtbank in Amsterdam oordeelde begin juli dat de reclame voor een populair product, de Winstverdriedubbelaar, door Dexia niet misleidend was. Dat was een tegenvaller voor de negentigduizend consumenten die hoopten dat de collectieve procedure van de Stichting Leaseverlies schadevergoeding op zou leveren.

© de Volkskrant

grotius
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 feb 2004 15:38

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door grotius »

Chris G.,

Hartelijk dank.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ondanks dat Dubio mensen kan laten twijfelen over hun rechten:
"Contract is contract" en "De aanbieders hebben recht op hun geld" en
"De Aex is de schuldige, het contract niet" enz., en ondanks alle bijval van een aantal na-apers van Dubio, ondanks dit alles hebben de gedupeerden volhard in hun menig dat ze door Dexia e.a. zijn belazerd.

En wat zien we nu wederom?

De rechter kijkt niet naar de eens gezette handtekening maar naar de
situatie en omstandigheden van het invidu.
En geeft de gedupeerde gelijk !!!!
En zo hoort het ook.
De aanbieders behoren te betalen, 100%.
Dit zal Dexia niet leuk vinden, al die rechtszaken die zij zo graag wilde, onderhand toch een hopeloos uitzicht.

Ondanks het geklungel op de Beurs, het wordt weer een mooi weekend met dit soort uitspraken.

gr. O.D.

grotius
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 feb 2004 15:38

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door grotius »

Oom Dagobert,

Je hebt het kernachtig samengevat.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Zo’n uitspraken geeft de burger weer moed.
Zelfs Dexia kan met deze uitspraak nog blij zij, zo wordt niet alleen haar naam constant genoemd maar die ook van de collega/ concurrenten aanbieders.

Al met al weer een zeer geslaagde week op het aandelenlease front.

Gegroet justice

Gast

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gast »

Weer een stichting oprichten om Levob aan te pakken? Individueel procederen is duurder, maar biedt wel meer en sneller resultaat.


Gast

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gast »

Wie weet hier meer over te vertellen?

Gedup

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gedup »

Beste allemaal, Ik heb een vraag waar wellicht één van jullie het antwoord op weet. In de tijd dat wij , mijn partner en ik, allebei afzondelijk een contract hebben gesloten bij Levob Hefboom Effect hebben wij niet voor elkaars contracten getekend.
Laatst hoorde ik dat je beide ook het contract van je partner moet tekenen anders is het niet rechtsgeldig . Is dit ook het geval als je een samenlevingscontract hebt? is mijn vraag
(inmiddels getrouwd)
Ik ben door levob meerdere malen gevraagd als ik hun aan de telefoon had op het moment ik informatie wilde opvragen of ik getekend heb voor de overeenkomsten die mijn , inmiddels man, is aangegaan.
Waarom stellen ze mij anders deze vraag?
Wie oh wie hoe dit zit?
alvast bedankt
groet,
gedupeerde :shock:

Gast

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb 3 contracten, betaal al een jaar niet meer aan de dexia honden.
van 1 contract heeft dexia de aandelen verkocht, van de andere 2 niet, inmiddels zakt mijn op papier bestaande restschuld met de dag. Ik heb deze vraag al eerder gesteld, waarom, verkoopt dexia de aandelen van de andere 2 contracten niet, nu ik al meer dan 1 jaar niet meer betaal?Er loopt inmiddels een rechtszaak samen met 18 anderen tegen dexia en ondanks die gluiperige bemiddelingspoging van die duisenberg hond gaat onze rechtszaak gewoon door zo als het hoort. Alleen heeft de dexia hond uitstel gevraagd, de vertragingstechniek is door de dexia homden in gang gezet.
Who the f.u.c.k, denkt die bruneel wel niet dat hij is door rechtszaken stil te leggen. dat maken wij altijd zelf nog wel uit.

dit is precies wat ik bedoel

Gast

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gast »

Gast,

Als uw advocaat het goed doet, zal de poging van Dexia om de zaak stil te leggen falen. Of heeft u een advocaat van een van de lijstjes van Piet?

Gast

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gast »

Gedup,

Waarom vraag je het niet aan die advocaat (mr Jongeneelen) uit het krantenartikel hierboven in dit topic?

Triest

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Triest »

Hoeveel claims lopen er tegen LEVOB ?

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Pieter »

Triets,

Kijk voor nadere informatie over wat je kunt doen aan het levob hefboom effect op de website van Payback.

Deze vereniging van vrijwilligers heeft ondermeer voor levob gedupeerden een stichting opgericht die op volnacht per aangesloten levob gaat dagvaarden.

http://www.pay-back.nl/page_display.asp?pid=29

Samen staan we sterk in georganiseerd verband.

Mvg,
Pieter

Gast

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gast »

Voor een werkelijke oplossing van uw probleem.

Triest

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Triest »

Pieter,


Bedankt voor jouw reactie.

Hoeveel procedures lopen er tegen Levob en treedt mr Jongeneelen (hierboven in dat krantenartikel genoemd) op voor die Stichting?

duth
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2005 23:36

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door duth »

Het valt me op dat er weinig gesproken wordt over de contracten die afgesloten zijn "met het mes op de keel" Na afloop had je eigenlijk geen andere keuze, dan op het AANBOD van DEXIA in te gaan. Ik praat nu over de periode van 2003. Volgens mij is er een hele grote groep die op dit aanbod is ingegaan, maar die naar het zo lijkt buiten iedere procedure gaan vallen. Zijn er mensen die met hetzelfde probleem zitten, en wat is daar een alternatief voor. Individueel procederen????? Kassa!!
Advocaten vieren hoogtij dagen.
Graag een reaktie!!!
Marian

Gast

Re: LEVOB Bank verliest aandelenleaseproces!

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt Dexia een voorstel doen !!!!!!!!!!

Gesloten