LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nietigverklaring

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ineke/herman
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2004 22:03

nietigverklaring

Ongelezen bericht door ineke/herman »

Heeft iemand een voorbeeld van een nietiging brief van de overeenkomsten . Gaarne e-mail bericht :?: :?: :?:

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: nietigverklaring

Ongelezen bericht door spookje »

Geplaatst op 13 Oct 2004 11:33 door studex


--------------------------------------------------------------------------------

Vandaag heb ik mijn stuitingsbrief per aangetekend voor handtekening ontvangst naar dexia gestuurd .
Voor degene die geen stuitingsbrief heb kunnen ontvangen of krijgen,hieronder vindt je een stuitingsbrief van eegalease:

hieronder de stuitingsbrief:






AANTEKENEN MET BERICHT VAN ONTVANGST
Dexia Bank Nederland N.V.

Piet Heinkade 55

1019 GM AMSTERDAM





Datum……





Geachte heer, mevrouw,



Betreft: Stuiting verjaring vorderingen vernietiging effectenlease-overeenkomst



Ik ben [gehuwd / een geregistreerd partnerschap aangegaan*] met [… naam invullen …] (hierna te noemen: mijn eega”). Mijn eega heeft op [… datum invullen …] één of meerdere effectenlease-overeenkomsten gesloten met Dexia (dan wel één van haar rechtsvoorgangers). Het gaat om de volgende overeenkomst(en):



datum contractsnaam contractsummer

[...datum...] [...contractsnaam...] [...contractsnummer...]

[...datum...] [...contractsnaam...] [...contractsnummer...]

[...datum...] [...contractsnaam...] [...contractsnummer...]

enz.



Ik heb deze overeenkomst(en) niet mede-ondertekend en wil mij beroepen op de vernietigbaarheid van deze overeenkomst(en) overeenkomstig artikel 1:88 e.v. BW. Volledigheidshalve bericht ik u dat ik mij derhalve op het standpunt stel dat de overeenkomst is vernietigd en – voor zover u zich op het standpunt zou willen stellen dat de vernietiging nog niet zou hebben plaatsgevonden – ook deze brief als een zelfstandig beroep op de vernietiging beschouwd moet worden.



De als gevolg van de vernietiging bestaande vorderingen op Dexia evenals andere met de effectenlease-overeenkomst samenhangende vorderingen, zoals bijvoorbeeld (doch niet uitsluitend) de vordering tot terugbetaling van hetgeen terzake van de effectenlease-overeenkomst onverschuldigd is betaald, is Dexia tot op heden niet nagekomen.



U bent direct en/of indirect gehouden tot nakoming van mijn vorderingen. Gezien het bovenstaande:

- stel ik u aansprakelijk;

- stel ik u in gebreke;

- sommeer i***ot betaling;

- zeg ik u – voorzover vereist – de wettelijke rente aan, indien en voorzover u de door mij onverschuldigd verrichte betalingen niet binnen zeven dagen na dagtekening van deze brief op mijn [bank/giro*]rekening met nummer […bank of gironummer invullen…] hebt bijgeschreven.



Refererend aan artikel 3:317 BW wijs ik u erop dat bovenstaande beschouwd wordt, althans dient te worden, als een aanmaning, alsmede een ondubbelzinnig voorbehoud van alle rechten van mij jegens u op nakoming door u van alle aangaande bovenstaande op u rustende verbintenissen, zodat met deze brief overeenkomstig bedoeld wetsartikel tevens de verjaring is gestuit.





Hoogachtend,





Naam :………………………………………………………………………………….

Straat + huisnummer :………………………………………………………………………………….

Postcode + woonplaats: :………………………………………………………………………………….





Indien dit niet duidelijk,stuur dan een e-mail naar mij voor een orginele en deze wordt dan op uw verzoek naar u gestuurd.

M. vr. Gr.

Studex.


als dit niet is wat je bedoelt
kijk dan eens onder belangrijke links en topics

martin pulles
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 feb 2004 14:41

Re: nietigverklaring

Ongelezen bericht door martin pulles »

Mail mij op [email protected] en ik heb wat voorbeeldbrieven voor jullie. Groetjes, Martin

ineke/herman
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2004 22:03

Re: nietigverklaring

Ongelezen bericht door ineke/herman »

Dank jullie wel! :D

Gesloten