LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

De Stichting Eegalease verwacht pas in 2007 een definitieve uitslag van de rechtszaak die zij heeft aangespannen tegen dexia.
Hierna zal iedereen individueel zijn geld moeten gaan terugvorderen van dexia.
Als je eegaleaser bent, je betaalt je maandtermijnen, je betaalt aan het eind van de looptijd je restschuld en je hebt het geduld om daarna nog jaren te wachten, dan hoef je niet verder te lezen.

Wil of kun je niet zo lang wachten, hieronder is een mogelijke oplossing.

De vereniging PAYBACK heeft 7 advocatenkantoren gevonden, verdeeld over Nederland, die korting geven op hun tarief m.b.t. Eegalease situaties (partner niet meegetekend).
Procederen gebeurt dan in groepsverband, maar wel op individuele basis.
Individueel aanmelden bij deze advocaten kan natuurlijk ook, maar dan geldt er geen korting, wel het aantal te besteden uren zal minder worden(dus wel iets goedkoper dus).

Wij zoeken eegalease gedupeerden die mee willen doen en hun geld willen terugvorderen van dexia.

Het plan is als volgt :

Nederland is opgedeeld in 7 regio’s:
Groningen/Griesland/Drenthe
Overijssel/Gelderland
Utrecht
Noord en Zuid Holland
Noord Brabant
Zeeland
Limburg
Inwoners van Flevoland kunnen die regio kiezen die het dichtst bij hun woonplaats ligt.
In Duitsland wonende gedupeerden kunnen contact opnemen met de regio naar keuze.

Per regio hebben wij een contactpersoon.
Hier melden de deelnemers zich aan en deze onderhoudt ook de contacten met mij en de advocaat van de betreffende regio.
Bij voldoende belangstelling wordt de advocaat benaderd en wordt afgesproken wat het tarief van deze groep wordt. Hoelang je wacht met het benaderen van de advocaat wordt uitgemaakt door de groep zelf. Na één groep is het natuurlijk niet afgelopen, het gaat door tot er geen belangstelling meer is.
Als blijkt dat er in een regio te weinig belangstelling is, kan worden samengegaan met een andere regio.


Wij hebben voor de volgende regio’s een contactpersoon:
Groningen/Griesland/Drenthe - [email protected]
Overijssel/Gelderland - [email protected]
Utrecht - [email protected]
Noord/Zuid Holland – [email protected]
Zeeland – [email protected]
Noord Brabant - [email protected]
Limburg - [email protected]


Eegaleasers uit deze regio kunnen contact opnemen met deze e-mail adressen.



Dit is de kans voor de eegaleasers !
Wacht je tot 2007 en ga je dan je geld terugvorderen of wil je NU je geld terug.
Doe mee en samen staan we sterk.

Deze informatie is ook op de site van PAYBACK te vinden
De vereniging PAYBACK is er voor jou!
Wordt nu lid.
www.pay-back.nl

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 30 apr 2004 11:48, 12 keer totaal gewijzigd.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door croosjes »

piet,PAYBACK,enz,Dit is een goed iets wat jullie organiseren maar ik heb twee vragen;jullie zeggen dat Eegalease tot 2007 de uitslag pas bekend is en dan pas moet je persoonelijk je geld terug gaan eisen.""HOE LANG DENKEN JULLIE MET DE ADVOCATEN BEZIG TE ZIJN VOOR DE EEGALEASE MET HET PROCES""en"" HOE WETEN JULLIE ZO ZEKER DAT HET GELD NA DE UITSPRAAK EEGALEASE HET GELD MET EEN PROCES GEHAALD MOET WORDEN"" mijn advocaat zegd dat DEXIA eieren voor zijn geld kiest bij positieve uitslag voor gedupeerde.Wat is dan het verschil in de wacht tijd.vrgr.andre de croos

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Andre,

Hoe lang denk jij dat de rechtszaak heeft geduurd waar op 12 november de rechter vonnis heeft gewezen?
Hoe lang denkt Leaseverlies dat hun zaak tegen dexia duurt voor het eerste vonnis?

Na een (definitieve)positieve uitspraak van de rechter in de Eegalease zaak van de Stichting Eegalease vs dexia moet eenieder persoonlijk zijn geld terugvorderen van dexia. Dit antwoord komt van de Stichting zelf.

Aan het lijntje houden heet zoiets en vooral niemand wijzer maken als hij is.
Mensen die nu nog lid worden van Leaseverlies weten niet waar ze mee bezig zijn. Leaseverlies heeft dexia aangeklaagd op misleiding, meer niet. DSI zegt dat er geen sprake is van misleiding.
Leaseverlies ziet aanknopingspunten in de uitspraak van het DSI.
Wie misleid wie?

Groeten,
Piet

gast_58

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door gast_58 »

Leaseverlies heeft dexia aangeklaagd op misleiding, meer niet. DSI zegt dat er geen sprake is van misleiding.
Leaseverlies ziet aanknopingspunten in de uitspraak van het DSI.
Wie misleid wie
Iets voor de Radar-uitzending a.s. maandag?
Groet
Ilse

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Pieter »

Andre,

Of dexia eieren voor zijn geld gaat kiezen weet niemand behalve dexia zelf. Er staat veel op het spel. HEEEL VEEL voor dexia.

Dexia moet in tegenstelling tot de aangespanne rechtszaak van stichting Eegalease ipv 1 hoger beroep etc duizende hoger beroepen gaan aantekenen bij een negatief vonnis voor dexia.

Mvg Pieter

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Ilse,

In het Tros Radar programma van maandag 9 februari zitten oa een aantal gedupeerden, de vereniging PAYBACK en de Stichting Leaseverlies.

Ik zal mijn best doen om dit onder de aandacht te brengen, voor tijdens en na de uitzending.

Groeten,
Piet

gast_58

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door gast_58 »

Natuurlijk wist ik niet wie daar allemaal aanwezig zouden zijn! Maar als jullie ook uitgenodigd zijn, komt het zeker goed!
Veel succes!
Ilse

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door willy59 »

Hallo Piet

Hoe weet je of deze cq onze zaak niet net zolang gaat duren als dat eegalease zegt.
Er zal toch eerst een uitspraak moeten komen, waarschijnlijk tot aan de hoge raad over huurkoop.
dat zal de eerste zijn wat we moeten starten.
En dan pas kunnen we terug gaan eisen.
ik wil niet negatief klinken maar dit is volgens mij de weg.
En zal het niet zo zijn dat de rechtbanken de zaken zometeen gewoon gaan aanhouden.
Dit omdat het geen zin heeft om dan nog uitspraken te doen
En waarom is het dan niet beter om Dexia te laten beginnen.
Laat hun maar bewijzen dat het geen huurkoop is.
En mijn vraag dan is alsnog waarom 10 gelijke rechtzaken te starten terwijl het maar om een vraag gaat huurkoop
Is het dan niet beter om te concentreren op een zaak en de rechtbanken te vragen alle zaken over eegalease aan te houden

Willy

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Hallo Piet,

Je hebt me overtuigt. Ben reeds lid van eegalease en leaseverlies maar nog niet van PAY BACK.
Ga ik ik nu regelen ik begrijp dat je je online kunt aanmelden??

Restschuld bedraagt € 38.000,00
Totale inleg € 13.500,00

totale strop € 51.500,00

Dat dit voor ons ehct niey op te hoesten is is duidelijk

Ik wil graag in de groep van Overijssel en Gelderland

Ik mail je nog even op je eigem mailadres

gr
Robert Jan

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door croosjes »

pieter en piet,PAYBACK,gedupeerde die het al moeilijk genoeg hebben vragen jullie nu nog eens een keer om geld te storten die nog geen lid zijn,maar wel van leaseverlies en eegalease??,het gaat immers om het zelfde""misleiding en huurkoop"";Als jullie nou verandering aanbrengen of aanvullende zaken voortbrengen dan zeg ik ja!,Die rechters kijken even goed naar de andere processen??.Waarom maken jullie het voor de gedupeerde juist nog ingewikkelder dan het is!,of wordt dit een wedloop of wedstrijd ik pas er voor.Ik ben zeker voor vernieuwingen maar dan moet het wel aansluiten op de in geslagen weg en niet mekaar voor de voeten gaan lopen,want hier wacht DEXIA op.vrgr.andre de croos

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Pieter »

Andre,

Men is niet verplicht om lid te worden van PAYBACK.

Aan de andere kant zijn er financieën nodig om het voorbereidend werk te doen. Deze kosten worden gedragen door de leden van PAYBACK. Uiteindelijk profiteren niet leden ook van dit voorbereidend werk. Iedereen kan zijn keus maken of lid worden en samen sterk te worden. Of niet lid worden en toch meedoen/meeliften met de actieviteiten die PAYBACK heeft voorbereid.

Mvg Pieter

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Erik »

Piet,

We zijn hier al eerder over in discussie getreden maar toen is een antwoord uitgebleven. De vraag was, wat is het gevolg van een positieve uitspraak in de Eegalease zaak zoals de stichting die na de zomer 2004 verwacht. Duidelijk is dat de eegeleaser zijn geld hier niet mee terug heeft, ook duidelijk is dat Dexia zeer waarschijnlijk in beroep zal gaan.
Jij zei toen dat de stichting Eeglease hier binnenkort met een bericht over naar buiten zou komen. Is dat nog steeds zo en wat is 'binnenkort'? weken / maanden? Of moeten we wachten tot na de zomer?
Tot die tijd is niet betalen het beste advies, doe ik ook niet. Maar dan? Kan Dexia dan nog steeds incasso maatregelen treffen? Het lijkt me van niet, de rechter heeft immers geoordeeld dat er inderdaad een valide grond ter vernietiging was. Als dat zou is dan is na de zomer van 2004 Dexia toch een tandeloze keffer voor alle eegaleasers (voor zover za dat al niet waren)?
Het lijkt mij dat de stiching Eegalease met een bericht naar buiten moet komen wat de gevolgen zijn bij een positieve uitkomst. Als dat bekend is dan kan ieder voor zich beter beoordelen om zelf individueel stappen te gaan ondernemen of niet, toch?

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door willy59 »

Hallo Pieter

Wat moet er nu voorbereid worden.
er word alleen nog maar geprocedeerd
processen voorbereiden is voor advocaten.
En om te stellen dat mensen dan maar meeliften op de werkzaamheden van payback is wel erg kort door de bocht.
En je kan van alles willen maar de rechter heeft het laatste woord.
en Wat je ook voorbereid en doet die beinvloed je echt niet.
Ik moet eelijk zeggen dat ik mij wel kan vinden in de woorden van Andre en Erik

Mvg
Willy

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Albert »

[ :shock:
Laatst gewijzigd door Albert op 08 mar 2004 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Karinrummens
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2003 20:57

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Karinrummens »

Hallo Andre, volgens mij snap je nog steeds niet wat er aan de hand is.
De stichting eega lease adviseerd NU NOG STEEDS! aan haar leden om toch vooral die restschuld te betalen(onder voorbehoud). Dit kan helemaal niet, want die contracten zijn vernietigd! En wat vernietigd is is weg, en wat weg is kan je OOK niet betalen.Daarnaast zeggen ze ook dat wanneer je niet betaald de stichting niks meer voor je kan doen,dus..........! Ben je helemaal niet meer aangesloten volgens mij!
Dat houd dus in dat je wel degelijk actie moet ondernemen, want iemand anders (lees de stichting eegalease) doet dat namelijk niet.Volgens mij kun je dus echt niet in je luie stoel blijven zitten en afwachten.OOK niet wanneer je braaf zoals de stichting zegt je restschuld al dan niet in delen en onder protest aan het betalen bent.
Doordat je betaald maak je je eigen vernietiging ongedaan!

Die stichtingen zijn alleen maar bedoelt om ons tam te houden en zand in de ogen te strooien, wij noemen dat hier thuis HET PAARD VAN TROJE!

Verder hoop ik dat ik ongelijk heb, maar ik vrees van niet!

karin

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Erik,

Ik zit zelf ook nog steeds te wachten op een aanvulling op de site van Eegalease. Het is mij toen aangezegd
Ik zal morgen weer gaan bellen.
Ik heb wel mijn gedachten over de hele gang van zaken van de stichting maar zeg dit pas als ik wat meer gegevens heb.

Wij hebben niet zonder reden deze actie opgestart.

Groeten,
Piet

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door croosjes »

karin,ten eerste begrijp ik heel goed hoe het in elkaar zit maar de vraag is of jij van je zelf weet of je het begrijpt.karin ten eerste spreekt de stichtingen niet over vernietigen maar de advocaten.ten tweede de stichtingen mogen ook niet van uit gaan dat ze het proces bijvoorbaat winnen en daarom gaat de stichting uit van de oude situatie,dus betalen de maandelijke lasten en restschuld tot dat bewezen is dat bijvoorbeeld bij Eegalease bewezen is dat het ""HUURKOOP""is en de vernietiging een feit is.Daarom moet je contact op zoeken met een advocaat deze vernietigd dan éénzijdig je contact omdat DEXIA dat nog niet de strijd op geeft en de rechter zijn oordeel moet gegeven en de hogeraad.vrgr.andre de croos

Karinrummens
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2003 20:57

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Karinrummens »

hoi andre

ik zou mezelf niet begrijpen?
Als ik op de site van eegalease kijk staat daar toch duidelijk dat ze adviseren om vooral te blijven betalen. De vernietiging komt van advocaten zeg jij. Ja dat mag ik wel hopen.
De stichting eegalease heeft mij zelf de vernietigingsbrief onder de aandacht gebracht, Als je van mening bent dat je het recht hebt om op bepaalde gronden een contract te vernietigen, is toch wel het minste dat je moet doen in jezelf GELOVEN.
Of Dexia incassoprocedures en dergelijke wil starten is een keuze van Dexia zelf. De Stichting staat daar buiten en heeft er helemaal geen invloed op. Om het zekere voor het onzekere te nemen, heeft de Stichting altijd geadviseerd – en doet dat overigens nog steeds – om de betalingen aan Dexia “onder protest” voort te zetten. U kunt dit doen door bij de overschrijving van de betalingen aan Dexia in het vakje “mededelingen” de woorden “onder protest” op te schrijven.

Als ik mijn huis met de grond gelijk maak kan ik er ook niet meer in wonen. Dus als ik een contract vernietig, kan ik het ook niet meer betalen.HET IS ER NAMELIJK NIET!

zekerheid bestaat niet in het leven trouwens


groetjes karin



croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door croosjes »

karin,vernietiging wordt door jou advocaat in overleg met jou gedaan nadat jij daar arkoord voor geeft.En wat niet is,is er ook niet(Als ik mijn huis met de grond gelijk maak kan ik er ook niet meer in wonen. Dus als ik een contract vernietig, kan ik het ook niet meer betalen.HET IS ER NAMELIJK NIET!

zekerheid bestaat niet in het leven trouwens )
vrgr.andre de croos

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op 08 Feb 2004 20:32 door Ewald


--------------------------------------------------------------------------------

Heer Croosje,

Als de kantonrechter beslist dat het huurkoop dan kan Dexia niet meer in hoger beroep. Zo simpel is dat. Als de wederpartij een contract vernietigd dan moet Dexia bewijzen, dat er wel een contract is en als bij huurkoop blijkt dat de rechter bepaalt , dat er inderdaad geen contract meer is, waar tegen moet Dexia dan in beroep gaan.

Ewald.

Naar boven

Gesloten