LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Niet alleen hier Michiel, daarvoor moet je alles van Dubio doorlezen.
Besteedt er eens tijd aan en dan kun je niet anders dan het met me eens zijn.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Dubio »

Janneke,

Ik begrijp dat je het niet met me eens bent. jij als eega-leaser vindt natuurlijk dat je geen contract en dus geen verplichtingen hebt, ik denk daar anders over.
Ik kan echter me echter niet voorstellen dat je topics van ene Joshua wel serieus neemt, hij weet nog steeds niet hoe een WV3D in elkaar steekt aangezien hij denkt dat je 17% koerswinst moest maken, in werkelijkheid is dit 8%. En iedereen die dit niet na kan rekenen mag wat mij betreft z'n ovk vernietigd hebben. (Maar ook z'n schooldiploma's.)

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dat bedoel ik niet Dubio. Ik heb het over jouw beledigende opmerkingen van: ik snap niet hoe jij aan een man bent geraakt enz.
Dat was hier niet ter zake doende.
Iedereen mag een andere mening hebben maar er zijn mensen op dit forum die TE persoonlijk worden.
Ik ben het totaal niet met je eens maar ik hoef dan ook niet te reageren.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Dubio »

Janneke,

Als je het totaal niet met me eens bent dan nog even een vraag:
hoeveel procent per jaar denk jij dat de aandelen in de WV3D hadden moeten stijgen om winst te maken?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Joshua »

Ter geruststelling aan vele mensen die vinden dat er van alles gezegd mag worden op dit forum.
Dit is mijn laatste reactie op Dubio.

Het is goed de situatie waarin Dubio zich bevindt te kennen. Het is voor haar natuurlijk teleurstellend te moeten werken voor een organisatie die verantwoordelijk is voor de droeve ellende waarmee zij een zeer grote groep inwoners in Nederland dagelijks mee confronteert.

De puinhoop van Dexia kan en wordt door haar niet goed gepraat, echter haar opmerkingen en haar wereld van werkelijk kan voor vele forum bezoekers een onjuist beeld weergeven.
Niet wij als gedupeerde zijn oorzaak van de problematiek.
Het aanpraten van een schuldcomplex en voorhouden wij zijn dom en goedgelovig is echt misplaatst.
Bovendien is dit forum de plek waar veel mensen hopen gerichte en waardevolle informatie te verkrijgen.
Dubio heeft mijn vaststelling dat haar werkgever onmogelijke en foute producten heeft verkocht willen tegenwerpen met de vraag hoeveel koerwinst nodig was om een goed naar voorgespiegeld rendement te kunnen behalen.
Voor producten na 2000 heeft de AFM dit duidelijk bekendgemaakt.
Er was geen reeele kans dat een klant enig positief resultaat kon behalen.
Door het wegvallen van fiscale aftrekbaarheid maar bovendien de ontwikkelingen die in 2000 op de beurs zichtbaar waren voor deskundigen.
Hieronder de zienswijze van een advocaat.
Vindt U het reëel dat een bank die een vergunning heeft om in aandelen te mogen handelen, een dergelijk product bedenkt en zaken doet met tienduizenden onervaren en ondeskundige klanten, of vindt U dat een ervaren en deskundige bank geen product mag bedenken en verkopen dat slechts uitgaat van altijd stijgende koersen?
Nu zult U zeggen, koersstijging is nu eenmaal kenmerkend voor het handelen in aandelen. Dat is juist, maar dat uitganspunt gaat niet op indien er belegd wordt met duur geleend geld. In dat geval moeten de koersen al over de 11,5 à 12 % rente heen.
Wie vindt U dat het risico moet dragen voor het ondeugdelijk produkt? We zitten dus in de sfeer van produktaansprakelijkheid.

Met vriendelijke groet,
Mr. F.P.J. Bots
-advocaat-
Ik hoop dat hiermee de stelling van Dubio, dat er sprake is van een reele investering bij 8% voldoende weerlegd is.
Het is een ondeugelijk product daar kan ik mij in vinden, dit zal in de dagvaarding helder in verweer aan Dexia worden gesteld.

Het ga je verder goed Twijfelaar.
punt .

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Dubio »

Joshua en andere ongelovigen,

Het is duidelijk dat je wel geleerd hebt te lezen en die stukken klakkeloos te reproduceren. Nadenken over de materie is niet je sterkste punt.
Daarom voor jou e.a. nog even een heel simpele berekening.

Een wv3d met als inleg fl 250 p mnd.
Voor dat bedrag leaste je 3 pakketten van fl 14.000
In totaal dus fl. 42.000
Doe eens (op een calculator) 42000 * 1.08 * 1.08 * 1.08
Je krijgt dan: 52.907 minus hoofdsom 42.000 = 10.907
Hier vanaf de inleg van fl 9.000 (dus zonder bel. aftrek) = fl. 1907
Een spaarrek. met 4% had opgeleverd (met 9.000 als inleg, in termijnen was het dus minder geweest) fl 10.123

Dus 8% was meer dan voldoende.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Dubio »

Deze berekening bedoel ik jll. Je ziet dat Joshua hierna stil werd, waarschijnlijk heeft ie het nagerekend en gezien dat ik gelijk had en niet die anderen die wel hard schreeuwen over illegale dingen maar die de nuance volledig missen.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Dubio »

Producten deugen alleen bij stijgende beurs.
En pak jij je calculator er ook eens bij dan zie je dat ik met m'n 8% gelijk heb en niet het afm met 13%. In ieder geval bij de WV3D. En dan niet zeggen dat de afm het wel beter zou weten, ik heb de DSI ook al eens gecorrigeerd met hun guldens die ze voor euro's aanzagen.

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Jan »

Dubio,

De pakketten worden in DRIE delen van 14.000 aangekocht. Jouw rekensom gaat dus niet op. Jij gaat uit van 8% rendement over 42.000 voor de gehele looptijd. Echter, uitgaand van jouw voorbeeld met de juiste rekenmethodiek met 8% rendement zou er voor de aandelenleaser een verlies zijn van 1.914,- *

Pas bij ongeveer 10% rendement wordt het break-even punt bereikt waarbij de aandelenleaser noch winst noch verlies heeft.

*Bron: Excel

Groet,
Jan

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Dubio »

Jan simplist,

Pak de folders er nog eens bij: de 3 pakketten werken vanaf dag 1.
Waarom? door de optie-strategie. Je koopt pakket 2 en 3 voor dezelfde prijs als pakket een. Aan het eind van de rit is er 42.000 voor je aan het werk geweest. Bij een stijging van 8% per jaar is dat dan na die 3 jaar: fl 53.000. Bij een daling van 60% is dat dan 19.000 met als gevolg dat 23.000 bijgepast dient te worden.

Het is zo simpel allemaal: waarom willen jullie het nog steeds niet snappen?!!

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door jll »

Dubio,

Waarom Dexia aandelen niet (direct) hoefde te kopen?

Zie topic BOETECLAUSULE! http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=20276

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Jan »

Kom, kom Dubio.

Je hoeft me toch niet meteen te gaan beledigen? Alleen omdat ik niet hetzelfde niveau als jou bereik? 'k Ben niet boos op je hoor. Op de man spelen is immers op dit forum schering en inslag.

Zo zie ja maar dat wij gedupeerden echt geen idee hadden van waar we mee bezig waren.

Jan

Spongebob
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 jul 2004 13:25

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Spongebob »

Jan,

Volgens mij maak jij een denkfout, er worden welliswaar in 3 delen aandelen gekocht, maar deze worden voor dezelfde koers gekocht als het eerste deel.
Na drie jaar heb je bij een koersstijging van 8% per jaar wel de winst die Dubio voorrekend.

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Jan »

Je hebt gelijk.

Jan.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door rust »

wat een simpele producten heeft dexia ons aangesmeerd!!!!

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door jll »

Kan de naam van dit/deze topic ook worden aangepast?:

HOE LEGIO MET EEN SIMPELE OPTIECONSTRUCTIE DE AANDELEN NIET HOEFDE TE KOPEN...

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

en die RESTSCHULD DUS HELEMAAL NIET BESTAAT !!!

En dat heet dus OPLICHTING !!!

Dat snapt zelfs Dubio nog wel denk ik ?

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door jll »

uit WinstVerDrieDubbelaar Art. 6:
...Voor het recht en de plicht tot de tweede en derde aankoop...

Zoals vaker op dit forum gesteld moet hier met gekochte call-opties in combinatie met een geschreven put-opties zijn gewerkt. Als de uitoefenprijs de huidige koers is (dus de koers bij aangaan contract), dan ontvangt Legio voor de put-optie ongeveer evenveel premie als voor de call betaald moet worden. En dus is het saldo: 0

Zie ook topic BOETECLAUSULE! http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=20276

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Waarom aandelen wèl gekocht zijn

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten