LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeepbel

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door pluutje »

Hollander,

Ben jij wel eens door Theo van Gogh ''beledigd''?

Hoezo?

:lol: :lol: :lol:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,

"die een ander de mond wil snoeren": is dit dan geen onderdeel, of het gevolg van de absolute vrijheid van meningsuiting? Je behoort wel consequent te blijven!
Ben volledig eens met je, dat vrije meningsuiting een groot goed is en dat men daarbij heel ver mag gaan, echter het lijkt mij, dat de verantwoording even ver meegaat! Ik zie het los van het geval Theo van Gogh. Van Gogh en iedereen mag zeggen wat zij willen, indien zij ook bereid zijn het te verantwoorden en dit gold ook voor zijn moordenaar, die ook in woorden ver had moeten gaan, maar als een lafaard het terrorisme voorrang gaf dat hij trouwens nu ook zwaar dient te verantwoorden.

Tenslotte ik vind jouw zienswijze onvolledig:Een Hollander die gelooft in de vrijheid van meningsuiting........én de verantwoording ervan!!
Meningsuitingen veronderstellen woorden en al wat buiten de arena geschiedt achter de rug, is verkeerd en lafhartig!

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door spookje »

willems

in nederland gaat vrijheid van meningsuiting net zo ver als de wet dat toestaat
de enige waar dan vertantwoording moet worden afgelegd is bij de rechter
en verder nij niemand
ook niet bij god of allah

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door impact »

Spookje, kan je dat ook niet eens aan Dexia uitleggen en dan meteen ook maar aan de islamitische fundamentalisten?

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door spookje »

impie
voor wat betreft het eerste deel van jou vraag
dat heb ik al gedaan bij de rechter

het 2e deel van jou vraag
daar is geen beginnen aan en bovendien levensgevaarlijk
en dit is niet grappig bedoelt

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door HvdB »

impact :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door Hollander »

Van Gogh en iedereen mag zeggen wat zij willen, indien zij ook bereid zijn het te verantwoorden
Willems, begrijp ik dat bij jou de vrijheid van meningsuiting aan voorwaarden gebonden is? Je mag pas wat zegen als je ook bereid bent te verantwoorden? Bij wie moet je je dan verantwoorden?

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door HvdB »

Je kan het Willems niet kwalijk nemen want hij stemt al jaren Vlaams Blok.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door Willems »

Hollander,
Ik kan je net zo goed vragen: die vrijheid waarover je het had, t.o.v. wie en wat kan je het laten gelden? Jouw medemens? De Politie en autoriteiten? Of mensen waarvan je weet die kan mij toch niks? M.a.w. die vrijheid die jij bedoelt, meet je zelf aan en daarom is de verantwoording ook in jouw eigen handen hetgeen een voorwaarde is. anders is het geen vrijheid.
Ik geloof dat jouw probleem is, dat je vrijheid ook wat betreft meningsuiting té absoluut extreem stelt!: Een moord plegen valt ook hieronder!! Je leeft in een maatschappij, d.w.z. alles is onderworpen aan condities en voorwaarden; ook vrijheden. Je kan bv. t.o.v.
mij jouw vrijheden laten gelden om reden die je jezelf oplegt, maar t.o.v. een politieman zal je je moeten intomen, omdat dan jouw vrijheden hoe absoluut dan ook, ineens worden geconditioneerd en aan voorwaarden onderworpen.
Dat je inderdaad vrij bent, zal je t.o.v. van deze politieman ook jouw absolute vrijheden kunnen laten gelden, maar dan geloof ik dat het voor één keer goed is, een tweede keer zal je niet meer durven en dit bedoel ik met verantwoorden t.a.v. van jezelf!!! De contradictie luidt dan ook: vrijheid in gebondenheid!
Laatst gewijzigd door Willems op 05 nov 2004 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door Hollander »

Ik geloof dat jouw probleem is, dat je vrijheid ook wat betreft meningsuiting té absoluut extreem stelt!: Een moord plegen valt ook hieronder!!
Slaat helemaal nergens op. Een moord plegen heeft geen zak te maken met vrijheid van meningsuiting. En dat ik dat gezegd zou hebben is gewoon een leugen van jou.

Willems, zoek een prettig gesticht om met wat gestoorde patienten onzinnige gesprekken te voeren, maar verwacht van mij geen antwoord op jou dwaze stellingen.
Ga eens lekker artikel 7 van de grondwet lezen.

P.S. Is er iemand anders in deze nieuwsgroep die uit mijn berichten de conclusie heeft getrokken dat vrijheid van meningsuiting voor mij zou betekenen dat ik vind dat je moord mag plegen omdat dat vrijheid van meningsuiting is?

Michiel Luidens

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Valt de fatwa die Khomeini tegen Salman Rushdie uitsprak onder vrijheid van meningsuiting?

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door spookje »

in iran en belgie wel

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door impact »

Had Khomeini ook maar een fatwa over Dexia in Amsterdam uitgesproken! :P

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door spookje »

ik heb het hem gevraagd
z n antwoord was
daar zitten te veel goedgelovigen :(

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door impact »

Die in hun domheid denken van de gedupeerden te kunnen winnen? Dat heb je goed, spookje. :P

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door HvdB »

impact :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Michiel Luidens

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Willems, zoek een prettig gesticht om met wat gestoorde patienten onzinnige gesprekken te voeren, maar verwacht van mij geen antwoord op jou dwaze stellingen.
Heeft Dhr Willems dit advies opgevolgd en wat is dit forum dan?

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door spookje »

luidens

jij woont toch dicht bij willems
zoek hem eens op en neem een bloemetje mee

Michiel Luidens

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Ik had hem al eens uitgenodigd in mijn stamkroeg maar de lafbek kwam ondanks toezeggingen niet opdagen.

spookje
Berichten: 211
Lid geworden op: 29 okt 2004 00:05

Re: Zeepbel

Ongelezen bericht door spookje »

nou dat weten we allemaal nog hoor
ik dacht alleen dat je die primitieve periode ontgroeid was

Gesloten