LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaarding door dexia....!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Feiten:
1) ben eegaleaser
2) heb contract vorig jaar vernietigd
3) eega heeft (onder protest) aan al haar maandtermijnen voldaan
4) eenmaal incassobureau eind 2003
5) eega (vrouw) thans gedagvaard bij rechtbank door Dexia
6) advocaat heeft vorig jaar dossier overgenomen en namens eega
nogmaals vernietiging ingeroepen.
Onze advocaat zal uiteraard actie ondernemen.
Toch is de vraag of iemand met eenzelfde actie van Dexia is geconfronteerd en welke actie toen is of wordt ondernomen?
De Stichting Eegalease zegt wel...." niet zelf dagvaarden als eega...",maar wat te doen als je eega (contractant) door Dexia in de tussentijds wordt gedagvaard? Dat is de vraag voor het forum.

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door komarkt »

Wij zijn vorig jaar al gedagvaard door Dexia , eerst een tijdje geklungel bij de civiele rechtbank en die verwees de zaak door naar de kantonrechter ( huurkoop)

Dan komt de zaak bij de kantonrechter en omdat je zelf bent gedagvaard, moet Dexia het eerste verweerschrift indienen. Na ongeveer 7 weken moet jezelf een verweerschrift indienen.

Dan is Dexia weer aan de beurt en dan mag jouw advocaat het laatste verweer indienen. (Heeft dus het laatste woord, is het voordeel als Dexia je dagvaardt)

Daarna volgt er een uitspraak. Als de zaak eerst door de civiele rechtbank wordt behandeld, ben je al met al, al gauw een jaar verder.

Succes.

Ook wij zijn eegaleasers.

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Dank voor je snelle reactie!
Wat nu als Dexia je dagvaart bij een rechtbank,die eerder besloot dat het geen huurkoop is/was en dus niet doorverwijst naar de kantonrechter?
mvrgr.
Janssendelimpens

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door komarkt »

Dat is o.a. gebeurd in Arnhem en Roermond dan zul je in hoger beroep moeten.

Dus hoop voor je dat je daar niet ondervalt.!! Deze topics kun je via zoeken terugvinden op het forum.

Hier vind je alle uitspraken:

http://home.hccnet.nl/l.blok/

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Dank nogmaals voor je reactie!
Blijft dus de kernvraag aan het forum:
...Val je als eegaleaser (toevallig) in een van de districten,waar de Rechtbank eerder heeft uitgemaakt dat het geen huurkoop is en Dexia dagvaart je eega daar,dan kun je alleen maar in hoger beroep gaan bij een negatieve uitspraak en val je toevallig in een ander district,dan is het huurkoop en beslist de kantonrechter per individueel geval (vind ik wel begrijpelijk overigens) of het in jouw geval ook huurkoop is en is de vernietiging van de overeenkomst "door je ander helft" aangegaan een feit.
Dit is toch een serieus punt voor het forum.We hebben een goede advocaat,maar toch is een goed advies van deskundigen op dit forum altijd welkom.
dank bij voorbaat voor jullie reactie.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door impact »

Kijk even bij de uitspraken, dan kan je zo zien of jijzelf in een "veilig" arrondissement woont.

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Met respect!
Het onderwerp is niet direct of wij/ik nu wel in een " veilig" district wonen,maar de vraag en het punt is,dat de eegaleasers die nu "veilig" wonen anders beoordeeld worden,dan zij die toevallig niet "veilig" wonen.Ik weet dat de rechters in conclaaf bijeen zijn om daaruit te komen,maar wat met de dagvaardingen die Dexia de eega (contractant)in de bus laat vallen?
Wie heeft daar een oplossing voor?

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door Jos1 »

janssendelimpens

In je stelling ga je even te kort door de bocht als je stelt:
en is de vernietiging van de overeenkomst "door je ander helft" aangegaan een feit.
Dexia kan en waarschijnlijk zal dan in beroep gaan en begint het circus weer van voren af aan maar dan u voor de rechtbank en tenslotte de hoge raad.

Groet

Jos

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door komarkt »

Bij mijn weten niemand maar eegaleasers, die nog geen dagvaarding hebben ontvangen, kunnen beter Dexia zelf gaan dagvaarden bij de kantonrechter in Amsterdam.

Dit in tegenstelling tot wat EL adviseert. Want als je gedagvaardt wordt door Dexia dan doet EL helemaal niets meer voor je en hebben zij weer een klant minder maar behouden wel de contributie.

Een vreemde Stichting toch !!! Zakkenvullers zijn het. :twisted: :evil:

Meer is er niet over te melden. !!

mvg

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Beste Jos,

Uw redenering ligt in de lijn van de verwachting...maar toch betekent het dat ik/wij die wonen (toevallig) in een veilig district (als eegaleaser)eerder aan onze "centen"komen (ref.uitspraak Amsterdam: 3 eegaleasers) dan zij die in een "onveilig" district wonen.
Kennelijk is dit het geval,maar bij mij kan dat er toch niet in.
mvrgr.
Janssendelimpens

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door impact »

Als eegaleaser dagvaard ik Dexia ook in Amsterdam, op 27 oktober a.s. is de eerste rolzitting.

Als Dexia mijn vrouw (als contractant) zou willen dagvaarden, zou dat voor het kantongerecht in Utrecht moeten gebeuren. Daarmee zouden ze dadelijk al toegeven dat ze zelf van mening zijn dat de beide WVD's van mijn vrouw "huurkoop" zijn. De rechtbank in Utrecht heeft al eerder beslist dat voor aandelenlease-zaken de kantonrechter bevoegd is en bij hoger beroep kom je in dat geval toch weer in Amsterdam terecht.

Laat ze maar komen, we lusten ze rauw!

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door komarkt »

Nu begrijp ik dat je een beetje boel gespannen bent!!! Maar ja je woont niet voor niets in Leusden 8)

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door impact »

Wie woont er in Leusden? (Anders dan Energie.com?)

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door komarkt »

'Hap':" zei de vis en was eraan"

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door impact »

Hoezo, Komarkt? Als je bij de berichten op het energieforum kijkt, kan je meer te weten komen. Maar in ieder geval niet, dat ik in "Leusden" zou wonen. Ik woon op stand en al heel lang.
Bovendien is het mij gelukt om van Energie.com mijn teveel betaalde voorschotten terug te krijgen, door middel van inschakeling van een deurwaarder uit Amersfoort.
Ik ben het door dat Dexia-gedoe zo spuugzat om belazerd te worden, dat ik tegenwoordig ieder bedrijf aanpak, dat mij wil besodemieteren.
Laatst gewijzigd door impact op 15 okt 2004 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door komarkt »

Oh vandaar dat je, net als ik, met geleend geld hebt belegd. Succes dan maar :D

Ik ken het verhaal hoor en jou ook, heb ik al lang gecheckt :!: :!:
Laatst gewijzigd door komarkt op 15 okt 2004 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door impact »

Je laatste opmerking slaat als k.. op Dirk oftewel als een tang op een varken. Ik ben eegaleaser en heb geen lopende contracten of schulden bij Dexia. Ergens anders ook niet en binnenkomende rekeningen worden door mij altijd nog dezelfde dag via internet betaald. Einde discussie.

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door komarkt »

Ik ken je ware identiteit :D

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Het is pas sinds vandaag,dat ik een vraag op dit forum heb gesteld.Eerder heb ik de discussies gevolgd en los van (kennelijk)persoonl;ijke zaken,die worden "uitgevochten",welke niets met het onderwerp Dexia te maken hebben,is het zeer interessant voor de belanghebbenden.
Ik zou het op prijs stellen van Piet (ik ken u persoonlijk niet,wel uw reacties op dit forum) een reactie te krijgen op mijn vraagstelling van vanmiddag 17.00 uur.
Bij voorbaat mijn dank,
Janssendelimpens.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: dagvaarding door dexia....!!

Ongelezen bericht door impact »

Nou, ik weet wel wat Piet gaat zeggen. Lees zijn berichten maar eens door en je ziet dat Piet zegt: "Dagvaarden in Amsterdam. En zo snel mogelijk". (Bestemd voor eegaleasers!)

Ik verkeer in exact dezelfde positie als u, alleen is mijn vrouw nog niet door Dexia gedagvaard. Een eegaleaser moet ZELF het initiatief durven nemen!

Zie het bericht van Piet in de topic "Payback actie voor eegaleasers" van 12 october 2004, 20.03 uur!

Gesloten