LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaarding

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
willem a
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2003 22:12

dagvaarding

Ongelezen bericht door willem a »

Als je een dagvaarding hebt ontvangen, kun je dan nog onder de rechtszaak uit door (onder protest) alsnog te betalen :?:
En is het zo dat, áls je individueel voor de rechtbank procedeert,
je geen gebruik meer kunt maken van de diensten van de stichting Eegalease en/of de stichting Leaseverlies :?:

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door pallu »

gewoon een advocaat nemen en de dagvaardiging door laten gaan
denk ik

niet betalen maar een advocaat zoeken

willem a
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2003 22:12

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door willem a »

Dit beantwoord mijn vraag niet! Sara Etty, weet jij hoe dit zit?

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Indien je betaald of schikt is de rechtzaak over, waar moet je dan nog over procederen onder protest wordt dat moeilijker want dat is iets wat de tegenpartij niet wil daarvoor ben je bij de rechter.

Joost

witte
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 nov 2003 09:43

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door witte »

VRAAG:

Willem, hoeveel tijd zit er tussen het aflopen van je contract en je dagvaarding?

Even voor mijn gevoel?

Witte

willem a
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2003 22:12

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door willem a »

Wij hebben een relatief lage schuld, dus hebben wij de moeilijke afweging: óf een advocaat nemen( hoge kosten) óf betalen onder protest. Wij hebben het zóveelste schrijven naar Dexia gestuurd, om te proberen een dagvaarding te voorkomen. We hebben dus nog geen dagvaarding en proberen een eventuele betaling zolang mogelijk uit te stellen. Naar men zegt kun je niet meer onder protest betalen als je de dagvaarding binnen hebt. En je moet dan -naar men zegt- ook daadwerkelijk voor de rechtbank verschijnen. IS DIT ZO :?:
van daar onze eerste vraag :!: Restschuld 5000 euro,
afloop contract 15-12-2003

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: dagvaarding

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Willem A,

Ook als je een dagvaarding hebt ontvangen en je wilt betalen (mijn persoonlijke mening: niet doen!) kan dit.
Ik citeer een stukje uit een brief van de GGN over een soortgelijk geval:
Indien u wilt voorkomen dat de dagvaarding aangebracht wordt, verzoeken wij u contact met ons op te nemen, voor een volledige inzage in het door u verschuldigde bedrag. Uitsluitend na ontvangst van uw verschuldigde bedrag zal de procedure gestaakt worden
Als je gedagvaard bent, kun je geen gebruik meer maken van Eegalease maar wel van Leaseverlies, maar dan moet je geen gebruik maken in je verweer van misleidende reclame.
Ten minste dat lees ik als ik op de site van leaseverlies kijk, hierop staat:
LET OP! Laat u het aankomen op een procedure en doet de rechter definitief uitspraak over onderwerpen die ook in de collectieve actie spelen, dan kunt u later GEEN beroep meer doen op een uitspraak in de collectieve actie van de Stichting.
Iets waar je m.i. ook rekening mee moet houden: als de stichtingen na jaren winnen zal je toch zelf je geld moeten terugvorderen van dexia.
Je krijgt niet vanzelf je geld terug als Leaseverlies of Eegalease wint!

Als dexia niet accoord gaat met jouw vordering (verwijzend naar het vonnis van de rechter in de zaak van eegalease of Leaseverlies) zal je toch een advocaat in de arm moeten nemen om alsnog via de rechter je gelijk te krijgen. Ook dit kan weer een procedure van jááááren worden.

Hoe lang wil/ kun je nog wachten?
Wat is wijsheid?
Ieder zal zelf moeten beslissen.

Mijn beslissing is duidelijk, NU de strijd aangaan met dexia door niet te betalen en een advocaat te nemen.
Je hebt een advocaat nodig, nu of over een aantal jaar.
We zullen het zelf moeten doen, hoe vervelend het ook is.

Sterkte en groeten,
Piet

Gesloten