LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Heel veel mensen zijn bezig met de dexia problematiek. Durven niet naar de brievenbus slapen niet en zijn dag en nacht bezig met Dexia.
Waarom is een schikking met dexia te bereiken geen alternatief nu er steeds meer blijkt dat heel veel contracten huurkoop zijn. Mij lijkt dat er voor Dexia nu een punt is bereiklt gezien de uitspraken in de huurkoop en eegalese zaken om te schikken Je bent dan in gesprek met of zonder rechtskundig adviseur je rust keert enigsinds terug je hebt geen stress over hoe je rechtzaak verloopt met al zijn gevolgen zoals hogerberoep nog maar te zwijgen van de kosten, deze zijn in eerste aanleg bij een dagvaarding van Dexia met een groep minimaal 2200 euro all in.Dan is er nog de vraag of Dexia niet in beroep gaat waarbij je nog eens dat bedrag minimaal kwijt bent en je bent nog steeds aan het procederen Mijn vraag is dus waarom de weg via de rechter zolang het traject van schikking niet is geprobeerd.


Joost

JAN1022
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2003 21:24

Re: EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door JAN1022 »

Kunnen wij geen schikkingsclub oprichten, er is zeker een advocaat te vinden die dit op zich wil nemen. In het verleden heb ik wel meer met
rechtszaken te maken gehad waarbij een schikking een goed alternatief bleek. Geen stress binnen 1 a 2 maanden geregeld de kosten blijven beperkt en kom je er niet uit met de tegenpartij dan kun je altijd nog naar de rechter en Dexia dagvaarden. Indien er medestanders zijn laat eens iets van je horen. Ik denk dat Joost het niet verkeerd ziet en het is het proberen waard.

Jan

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door 16again »

Voor een schikking is vereist dat beide partijen water in de wijn willen doen.
Vooralsnog verwacht ik geen meewerking Dexia, zelfs niet als ze daar in jouw geval op de lange termijn goedkoper mee uit zijn!
Dexia is immers gebaat bij langdurige onzekerheid, om dmv het intimidatie- en incassospook nog zoveel mogelijk geld binnen te halen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Joost,
Stichting LeaseVerlies was ook zo begonnen, Comm.Oosting wil ook die kant uit, maar zal weinig kans hebben omdat Dexia iedere redelijkheid en billijkheid kennelijk inziet als nadeel, terwijl deze zaak een zwendel is van de eerste orde.
Vroeger toen ik inzag dat er kansen waren om vernietiging, had ik tot drie maal toe Dexia een schikking voorgelegd, zonder resultaat.
Voor mij is het nu een principiële zaak geworden. Indien, als eegaleaser ik een kans zie voor vernietiging van het contract, ga ik die richting uit inleg + rente. Al kost het mij méér geld, van de andere kant zal ik ook proberen mijn kosten in te brengen. Voor jouw betrokkenheid bij de advocaten kantoor heb ik weinig ontzag.
Laatst gewijzigd door Willems op 28 mar 2004 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Precies; het gaat zich nu niet meer alleen om het geld, maar is ook voor veel mensen een principe zaak geworden!
Althans voor mij wel!

m.v.g.

justice man 007

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door Julika »

Justice OO7 Bij DEFAM is
mijn restschuld Euro 5000,-- zoveel zou ook mijn advocaat kosten, toch ga ik door voor al die anderen mensen, dat ze weten, waar ze allemaal aan toe zijn. Hier gaat het aleenmaar om de bedriegeijke reklame .

groetjes Julika

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door PP »

Niet alleen Eegaleasers moeten m.i. licht zien aan de horizon.Als je als niets vermoedend spaarder bent binnen gestapt en Dexia niet eens je burgerlijke status weet zoals bij ons wat willen die gasten dan nog? Betalen maar mensen was het devies en wie U bent weten we echt niet!
Jammer dan Dexia!!!!!!!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: EEGALEASE, SCHIKKEN WAAROM IS DAT GEEN MOGELIJKHEID?

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste PP,

wie adviseert behalve Dexia zelf en SLV om nog meer te betalen?

m.v.g.

justice man 007

Gesloten