LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis autorijden

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Dubio

Gratis autorijden

Ongelezen bericht door Dubio »

Het eega-verhaal interesseert mij danig.
Het komt mij echter voor dat het wel heel makkelijk is om te zeggen; er is geen handtekening, er is geen contract.

Stel ik lease een auto. Is zowiezo een zaak. Als ik deze dan bij het eind van de looptijd ook nog kan overnemen hebben we het duidelijk over huurkoop en is boek 7a van toepassing.
Derhalve zijn ook artikel 3:88 jo 3:89 van toepassing.
Nu ik dit alles weet zorg ik ervoor dat mijn eega (die moet ik eerst nog wel versieren) NIET meetekend. Na 3 jaar lekker rondgereden te hebben zegt mijn vrouw: Hoe heb je die auto eigenlijk betaald. Nou ik heb hem geleased. Daar ben ik het niet mee eens: ik vernietig de ovk.
Ze kan dat in theorie ook meteen na de gesloten ovk zeggen, en dan nog 3 jaar wachten (de verjaringstermijn). Auto terug, geld terug met wettelijke rente.
Nou zal elke rechter zeggen: als je dan al vernietigd betaal dan in ieder geval de kosten van het leasebedrijf.
Bij mij komt de eega-zaak over als bovenstaande, en dat de rechter dan zegt: meneer prima lever die auto maar weer in. U krijgt het geld weer terug.
Jullie zijn het vast weer niet met me eens. (behalve misschien PLUKKER)
Maar als je heel rechtlijnig rdeneert komt het volgens mij op hetzelfde neer. En komt het me onwaarschijnlijk voor dat er zo snel vernietigd mag worden.

Tip aan autobedrijven: Zorg dat eegas meetekenen.

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door Gvd »

Dubio, Laat ons nou voor één keer in ons leven nou even gewoon blij zijn dat we getrouwd zijn.

Luk

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door Luk »

Daar is al zo vaak over geschreven ga maar even bij zoeken kijken. Is niet te vergelijken.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Nou Dubio,

Dan kom je denk ik uit bij waardevermindering en of ongerechtvaardigde verrijking wat leidt tot een schadevergoedings / compensatieplicht. Eega heeft in dit geval in elk geval ook het genot gehad van de auto. Dat genotsaspect voor eega ontbreekt in ieder geval m.i. met betrekking tot aandelenlease.

Het leasen van een auto is overigens niet per definitie huurkoop. Hangt helemaal van de constructie af natuurlijk.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door Dubio »

Volgens mij heeft Van Mourik deze topic gelezen.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door HvdB »

Hee Sara, das lang geleden zeg. Laatste keer dat we elkaar zagen was in Utrecht vorig jaar.
Hoe is het met je?

Harry

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door lhardeman »

Harry dat is een oude topic, zie datum.

gr. Anne.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door Brabander »

Dubio.

DEXIA gebruikt toch ook het gehele contract en niet een half contract wat maar voor de helft getekend is.

De snelle jongens in dure pakken die op een slinkse manier hun provisie binnen aan het halen waren hadden nog eens geen tijd om op de tweede handtekening te wachten. Anders lag het contract te lang op tafel om goed te kunnen doorlezen.

DEXIA zegt toch ook contract=contract en daar horen ook twee handtekeningen bij dat is nu eenmaal wettelijk zo geregeld.

Dubio als jij nu eens Dubro wordt dan kunnen we jou met het afwaswater weggooien.

DownUnder
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 aug 2004 22:37

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door DownUnder »

He vriendje Dexia, trek die arm uit Bruneel zijn reed.
Toevallig aandeelhouder?
Straks sta je er alleen voor.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door Hollander »

Hé Downunder,

Je woont in Australie? Als je Nederlands wilt leren schrijven moet je toch maar hier komen wonen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Gratis autorijden

Ongelezen bericht door JH »

Het is toch niet te geloven, dat mensen nog steeds zo dom zijn om niet goed te lezen. Het is toch zo te zien dat deze topic gedateerd is.
:cry: :oops: Een inburgeringscursus zou ook goed zijn voor de autochtone nederlander :wink:
Of zouden dit de zogenaamde universitair opgeleiden zijn of diegenen die een pedagogsch/didactisch beroep uitoefenen ?





[/quote]HvdB


Geplaatst op 27 Aug 2004 18:13 door HvdB


--------------------------------------------------------------------------------

Hee Sara, das lang geleden zeg. Laatste keer dat we elkaar zagen was in Utrecht vorig jaar.
Hoe is het met je?

Harry
[quote][/quote]

Gesloten