LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huisadvocaat in Den Haag

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joyce
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2003 12:15

huisadvocaat in Den Haag

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik ben ook aangesloten bij Stichting Eagalease. Onze contracten
kunnen ook nietigverklaard worden n.a.v. de uitspraak van het
Kantongerecht in Amsterdam.
Ik had ook meer informatie verwacht van St. Eagalease en niet
dat ze om meer geld vroegen.

Aangezien de gedupeerden voor Zalm niets betekent heb ik eindelijk besloten in overleg met mijn man nu toch maar een advocaat te nemen. Ik meende ergens gelezen te hebben dat huisadvocaten voo 950 Euro bereid is de contracten nietig te laten verklaren. Een bedrag
van 1000 euro ben ik bereid om te betalen.

Wie heeft ervaring met de huisadvocaat in Den Haag.
Is het zeker de kosten 950 euro zijn.

Of is er een andere advocaat in Den Haag die iets Collectief doet.

Graag zie ik advies/ervaringen van de degene die in Den Haag woont.

Verder heb ik gehoord, dat je geld van dexia pas terug krijgt als de hoge raad besloten heeft dat het huurkoop is en niet eerder. Klopt dit?


Alvast bedankt

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: huisadvocaat in Den Haag

Ongelezen bericht door Erik »

Verder heb ik gehoord, dat je geld van dexia pas terug krijgt als de hoge raad besloten heeft dat het huurkoop is en niet eerder. Klopt dit?
Klopt niet, wat wel klopt is dat je zelf moet gaan rechten maar in de eegalease zaak werd geoordeeld dat Dexia uit voorraad (dus direct) de 4 gedupeerden moest terugbetalen vermeerderd met wettelijke rente.

Als de Hoge Raad over x jaar anders oordeelt dan ben je zuur en kan je alles weer terug betalen en daarom moet je ook zoals Ton elders betoogd voor meedere juridische ankers gaan liggen.

Gast

Re: huisadvocaat in Den Haag

Ongelezen bericht door Gast »

Dag Joyce,

Afhankelijk van je vordering wat heb je over voor een advocaat als eegaleaser kun je die advocaat een vernietigingsbrief laten schrijven naar het kanton in A'dam en een kopie naar Dexia.

En huisadvocaten zijn goed die worden aanbevolen door Dasrechtbijstand.

Niet te bang zijn en het kost geld om je vordering te innen.

Kwestie van rekenen.

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: huisadvocaat in Den Haag

Ongelezen bericht door Jos1 »

Joyce

Ik heb van hun een reactie gekregen, maar met die 950 euro ben je er nog niet. er komen nog proceskosten bij en je moet rekenen op zo'n 1500 euro ex BTW.

Succes

Jos.

Gast

Re: huisadvocaat in Den Haag

Ongelezen bericht door Gast »

Alles naar verhouding Jos. Mensen kunnen geen beslissing nemen blijkbaar. Voorbeeld als jouw vordering € 5.000,00 is en je advocaat kost € 1.500,00 en je vindt dat te veel dan kun je beter maar gaan vissen of i.d.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: huisadvocaat in Den Haag

Ongelezen bericht door rust »

kijk eens op rvr.org of je recht hebt op een advocaat met toevoeging.
max. eigen bijdrage is dan € 761,00.

haasje
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2004 11:41

Re: huisadvocaat in Den Haag

Ongelezen bericht door haasje »

Huisadvocaten adverteren met "vanaf" prijzen. Het kan ook een stuk hoger uitvallen! Een eerste gesprek is altijd vrijblijvend en daarna kun je nog beslissen of je er mee door wilt gaan. Zo kun je ook gaan "shoppen" bij eventueel andere advocaten. De vereniging payback weet je wel te vertellen welke advocaten goed thuis zijn en al ervaring hebben met deze materie. Succes in elk geval.

Gesloten