LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] insinger de beaufort

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
alpha3on
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2003 12:40

insinger de beaufort

Ongelezen bericht door alpha3on »

Hallo,

Het bericht in Vrij Nederland over de zogenaamde onafhankelijkheid van verwantwoordelijke mensen op de Erasmus Universiteit heeft mij diep geschokt. Mijn naiviteit was kennelijk nog niet groot genoeg.

Dit noopte mij de "nevenfuncties" van Paul Verhaegen te gaan onderzoeken. Ik werk me hier te pletter om een full time studie en een baan van 3 dagen per week te combineren en rond te komen en heer Verhaegen kan twee of meer zeer verantwoordelijke functies met gemak combineren.

Allereerst heb ik een vraag over Insinger de Beaufort, het lijkt een soort venture capatalist te zijn - een bedrijf of bank die geld investeert in winstmakende bedrijven. Wat is dit precies voor een bedrijf en waarom zijn er zoveel financiele transacties met Luxemburg? Is dit financieel aantrekkelijk?

Ook vond ik dit over de rijkdommen van Suharto - beheert door Equity Trust - sole shareholder Insinger de Beaufort. Hoe is dit te rijmen met ethisch verantwoord ondernemen.

3. Citra Marga Finance BV: (KvK Reg. No. 33 27 4824)
In 1996, this company obtained US$ 175 million worth of loans by issueing floating rate notes (FRN) at the Amsterdam stock exchange. This company was set up on November 17, 1995 and is wholly owned by PT Citra Marga Nusaphala Persada, which is directed by Suharto#146;s eldest daughter, Siti Hardiyanti Rukmana, aka Tutut.
Address:
De Boelelaan 7, Officia 1, 2nd floor, 1083 HJ Amsterdam
Postbus 71744, 1008 DE Amsterdam
phone: (31) (20) 301 0101
fax: (31) (20) 642 7675
Capital composition: Authorised share capital: NLG 200.000.00; Issued and paid-up capital: NLG 40.000.00.
Daily managed by Equity Trust Co. (Etrusco) NV (set up on February 20, 1970 (KvK Reg. No. 3312 6512).

Address: idem
Email: [email protected]
Bank: ABN-Amro Bank N.V., a/c no. 54.03.15.532

Other directors:
Siti Hardiyanti Rukmana, Tito Sulistio, Bambang Prajitno Soeroso. Teddy Kharsadi

Sole shareholder of Equity Trust Co. NV:
Bank Insinger de Beaufort NV: (KvK Reg. No. 33 00 4218).
Founded on October 25, 1973.

Bron: http://www.angelfire.com/rock/hotburrit ... panies.doc
==========

Ik vond ook een verwijzing naar een fraude zaak in Nieuw Zeeland - ik weet niet in hoeverre Insinger de Beaufort hierbij betrokken is geweest en of het hier wel om hetzelfde bedrijf gaat - ik kon niets vinden op de insinger.com website over een kantoor in Azie (Hong Kong?).

"Meanwhile, the third phase of the case, set down for April, will take place in Hong Kong. Witnesses there include staff in the office of accountancy firm Grant Thornton Byrne, where defendant John Currie was employed, as well as Hong Kong detective inspector Kin Man Leung who carried out five search warrants at Insinger de Beaufort Holdings (Asia), solicitors Horvath & Giles and the Bank of New York-Intermaritime bank, which took part in the loan transaction."

http://www.sharechat.co.nz/features/nbr ... p/5be31ffd
=====
Waar gaat dit document precies over? Wat is een Societe Anonyme (een N.V.?). 87% klinkt nogal "veel" wat betekent dit precies en is zo een actie gebruikelijk? Om wat voor redenen wordt zo een actie veelal uitgevoerd?

"THIS DOCUMENT IS IMPORTANT AND REQUIRES YOUR IMMEDIATE ATTENTION. When considering what action you should....

Insinger de Beaufort Holdings - Societe Anonyme
(Incorporated under the laws of Luxembourg with RC Luxembourg no: B49429)
Listed in Luxembourg

Circular relating to the Disposal of an 87% interest in the Trust Group and proposals relating to the Refinancing of Loan Notes and the Return of Surplus Funds to Shareholders.Insinger de Beaufort Holdings - Societe Anonyme
(Incorporated under the laws of Luxembourg with RC Luxembourg no: B49429)
Listed in Luxembourg

Circular relating to the Disposal of an 87% interest in the Trust Group and proposals relating to the Refinancing of Loan Notes and the Return of Surplus Funds to Shareholders."

http://www.insinger.com/ourCompany/pres ... 090703.pdf
=======

Ben ik nu paranoide aan het worden? Helaas kan ik me niet meer veroorloven goedgelovig te zijn. Kan iemand me gerust stellen dat Insinger de Beaufort een betrouwbare ethisch verantwoorde en gerenommeerde bank is - ik vertrouw het niet. Vooral niet als ik het zo lees van Soeharto - wellicht dat dit soort bedrijven een dekmantel vormen voor het internationaal versluizen van kapitaal om zo lokale wetgeving te omzeilen. Wellicht dat veel van het geld van o.a. de Legio Lies scam via zeer ondoorzichtige financiele constructies ergens in een virtuele internationale wereld "verdwijnt". Wie controleert het, en zijn deze controleurs wel betrouwbaar genoeg om misdrijven te voorkomen of ethische wantoestanden aan de kaak te stellen?

Als het bericht van Vrij Nederland klopt en betrouwbaar is - en alles wijst daarop dan houdt ik mijn hart vast voor de betrouwbaarheid van bv. Insinger de Beaufort als iemand zoals Paul Verhaegen daar een belangrijke functie bekleed.

Graaf
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2003 13:11

Re: insinger de beaufort

Ongelezen bericht door Graaf »

Ik denk dat je je onnodig druk maakt
Insinger is een Vermogensbeheerder en Effectenbank
Zijn genoteerd aan de beurs van Luxemburg dus daarom de transacties

alpha3on
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jul 2003 12:40

Re: insinger de beaufort

Ongelezen bericht door alpha3on »

Hallo Graaf,

Ja misschien maak ik me druk - maar waarom is het bedrijf in Luxemburg beursgenoteerd en niet in Nederland of GB. Aangezien het een Nederlands of GB bedrijf van origine is - maar misschien is het "gewoon" fiancieel aantrekkelijk.

Maar de Tutut link vind ik verdacht. Ik zie de naam Paul Verhaegen vaak in verband met verantwoord en ethisch ondernemen etc. Kennelijk is de company zelf hiervoor blind - want het is toch duidelijk voor de wereld waar de Soeharto familie voor staat.

"A relatively newly established Dutch bank, Bank Insinger de Beaufort BV, stands out as a unique bank which has been set up quite recently, unlike ABN-AMRO Bank, Rabobank, and MeesPierson Bank. It was only founded on October 25, 1973, and is the sole shareholder of Equity Trust Co. (Etrusco) NV, located at De Boelelaan 7/2e, 1083 HJ Amsterdam. Yet, this company has obtained enough clout to manage financial subsidiaries of the following companies: Tutut's toll road company, PT Citra Marga Nusaphala Persada - since 1995; Medco Group of Arifin Panigoro, a former crony of Tutut's husband, Indra Rukmana - since 1996; Camerlin investment syndicate of Liem Sioe Liong and other top businesses in Singapore and Malaysia - since 1997; Gotaas-Larsen, a Norwegian tanker company which was acquired in 1997 by the Singapore-based Osprey Maritime Ltd. and is partly owned by Bambang Trihatmodjo - since 1997.

What has then attracted all these top Indonesian companies to raise funds from global capital markets by linking with those Dutch banks? The answer is twofold. First, the chosen Dutch banks already have a well-established international link with money markets around the world. Secondly, the Netherlands provide these Indonesian subsidiaries with a taxing concession, which is very lucrative. Back-to-back loans, namely when these subsidiaries borrow from the Benelux capital markets and lend it on to their holding companies in Indonesia or anywhere else on the same day, will only have the balance between the borrowing rate and the lending rate being taxed."

http://www.tni.org/ifm/2006/george.htm

Zie ook de NZ fraude zaak link - waarvan ik nog niet weet of Insinger betrokken is geweest. Insinger heeft trouwens wel een afdeling in Hong Kong volgens de website.

Overigens was ik idd waarschijnlijk paranoide mbt het onderstaande:

"Circular relating to the Disposal of an 87% interest in the Trust Group and proposals relating to the Refinancing of Loan Notes and the Return of Surplus Funds to Shareholders"

The "Trust Group" is een IT consultant netwerk, kennelijk deden ze het dus niet goed genoeg.

Gesloten