LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] legio lease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Kees van den Heuvel

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Kees van den Heuvel »

Legio Lease kent (sinds de desastreus verlopen beursdaling) sinds het najaar van 2001 een nieuw fonds: het No Risk-fonds. De inzet wordt 100% gegarandeerd terugbetaald, ook al blijkt de koers lager dan geprognosticeerd. Zou het wellicht een idee zijn alle bestaande contracten om te zetten in een No Risk-contract? Voorwaarde is wel dat je dan 10 jaar ben verbonden aan Legio, maar je krijgt je inzet tenminste terug. Ideetje voor de directie van Legio?

henk

Re: legio lease

Ongelezen bericht door henk »

Het is gewoon een oplichters zooitje bij dat Labouchere, zij moeten je gewoon vante voren als experts die zij zijn goed en eerlijk voorlichten. Door dat na te laten hebben wel 400.000 mensen zich om de tuin laten leiden door dergelijk product. Ik vraag me werkelijk af of dat bedrijf wel de naam BANK mag voeren. ZIJ zijn de gene die de financiele wereld in een kwaad dag licht steld. Vorig jaar waren ook al andere onderdelen van dat bedrijf negetief in het nieuws. Nu blijkt ook nog eens dat ze min of meer stelen, dat doen ze bovenop de niet transperante verkoop technieken die ze gebruikten om de produkten aan de man te brengen. Mijn verwachting is dat Labouchere ( welke de naam al is gewijzigt in DEXIA) ook de naam van hun internetsite spoedig gaan veranderen van www.legio.nu naar www.legio.toen............... Nee de nieuwe bestuursvoorzitter de heer Krant heeft zijn handen vol om de naam te zuiveren.

Henk

gerard

Re: legio lease

Ongelezen bericht door gerard »

Ook ik heb 3 jaar geleden die prachtige winstverdriedubbelaar genomen. Fl. 100,-- per maand. Nu bijna 3600,-- betaald. Volgende maand loopt dit af.Moet nu dus Fl ca. 600,-- bijbetalen. Kreeg ik als geduperde klant de superaanbieding van Legio de mogelijkheid een nieuwe regeling af te sluiten. Looptijd minimaal 5 jaar en max. 10 jaar. Maandbedrag vanaf Euro 50,--. Ik kijk wel uit zeg !!!!
Het vervelende is nu, dat ik voor 1-4-2002 moet beslissen of ik het contract per 22-4-2202!!!!! wil beindigen of dat weer 3 jaar doorga. Waarom moet er 21 dagen tussen mijn beslising en de verkoop van het pakket zitten?

ml

Re: legio lease

Ongelezen bericht door ml »

ook wij hebben een winstverdriedubbelaar afgesloten die aankomende juni afloopt.
2 maanden terug hebben we contact opgenomen met legio lease om eens te vragen hoe het er voor stond, omdat we straks moeten besluiten te stoppen of er mee door te gaan, bleek dus dat als we er op dit moment mee zouden stoppen er €350 op toe moeten leggen....dus geen inleg terug na 3 jaar(waar je toch op rekent) en al helemaal geen winst maar toebetalen...jullie kunnen wel nagaan dat ook wij ons bij de poot genomen voelen

collega

Re: legio lease

Ongelezen bericht door collega »

beleggingsgoeroe is een medewerker van legio
logisch dat hij deze mening heeft

Sjaak

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Sjaak »

Ook ik ben er 1,5 jaar geleden ingestonken. Winstverdriedubbelaar gekocht voor fl. 8000,-. Aandelenpakket van Aegon, KPN, en Wolter Kluwer. Huidige stand, fl. 16.000,- verlies + inleg, dus totaal fl. 24.000,-
Aandelenpakket kon je niet eens zelf uitkiezen.
Legio, krijg het zuur.

Tom

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Tom »

Ik word DOODZIEK van die mensen die lopen te piepen als ze eens geld verliezen. Aandelenkoersen kunnen omhoog en ook omlaag. Dat is algemeen bekend.

De koersen zijn de afgelopen tijd fors gedaald en alle beleggers moeten nu maar op de blaren zitten. Alsof Legio daar wat aan kan doen! Die leaseconstructie is zo duidelijk als wat: je koopt aandelen met GELEEND geld. Dan weet je toch dat je risico loopt!!!!

Mensen die anderen de schuld proberen te geven zijn SUKKELS!!!!!

De adviseur

Re: legio lease

Ongelezen bericht door De adviseur »

Beste Tom,

Ik ben het helemaal met je eens. Wat een sukkels die mensen die met geleend geld aandelen kopen. Terecht heeft legio lease ze in de val laten lopen. Ze hebben het prachtig verpakt in ingewikkelde constructies en plukken iedereen kaal. Mensen moeten nu maar eens leren dat geld niet uit de hemel komt vallen. Je moet er voor werken, keihard en levenslang. Dat is de enige manier. Of een loterij winnen.

Hadden ze dat maar bij KPN Telecom geweten. Ook deze sukkels hebben met geleend geld veel te dure aandelen gekocht. Dat bedrijf is nu failliet wat de Nederlandse staat miljarden kost. Er rest ons een troost want er zullen nog vele nederlandse bedrijven failliet gaan en allemaal omdat ze bestuurd worden door sukkels die met geleend geld veel te dure aandelen kopen. Het zijn echter wel slimme sukkels want ondanks dat ze de hele dag niets anders doen dan hun bedrijf ruineren, verrijken ze zich zelf met miljoenen van onschuldige aandeelhouders.

Droopy

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Droopy »

Goedendag Allen,

Ik begrijp jullie frustraties omtrent de niet duidelijke folders en advertenties. Wat ik echter niet begrijp is jullie reactie op het verlies het geld. Voor de duidelijkheid met beleggen kun je veel geld winnen maar zoals velen van jullie gemerkt hebben ook verliezen. Als je dus geld wilt sparen voor je huisje of auto open dan een spaarrekening want je bent echt slachtoffer geworden van je eigen gretigheid. Er zijn echt diverse mensen die goed hebben verdient met deze produkten(zij hadden wel geluk). Het is een beetje sneu om nu je verliest te gaan janken dat je bent besodemieterd. De reclames zijn hier wel degelijk duidelijk in(dat zinnetje van die rendementen weten jullie wel?).
Gewoon niet kopen dit soort zaken als je geen risico's wilt nemen, dat scheelt je een hoop kopzorgen. Gewoon lekker op je spaarrekening zetten als je zekerheid wilt.
Ooh Henk die mijnheer Krant stond vorig jaar ook nog in de Krant(handel met voorkennis) en dit jaar met dat gedoe van Hans van Breukhoven, daar zou ik niet te veel van verwachten.

gegroet,

Droopy

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Droopy »

Goedendag Allen,

Ik begrijp jullie frustraties omtrent de niet duidelijke folders en advertenties. Wat ik echter niet begrijp is jullie reactie op het verlies het geld. Voor de duidelijkheid met beleggen kun je veel geld winnen maar zoals velen van jullie gemerkt hebben ook verliezen. Als je dus geld wilt sparen voor je huisje of auto open dan een spaarrekening want je bent echt slachtoffer geworden van je eigen gretigheid. Er zijn echt diverse mensen die goed hebben verdient met deze produkten(zij hadden wel geluk). Het is een beetje sneu om nu je verliest te gaan janken dat je bent besodemieterd. De reclames zijn hier wel degelijk duidelijk in(dat zinnetje van die rendementen weten jullie wel?).
Gewoon niet kopen dit soort zaken als je geen risico's wilt nemen, dat scheelt je een hoop kopzorgen. Gewoon lekker op je spaarrekening zetten als je zekerheid wilt.
Ooh Henk die mijnheer Krant stond vorig jaar ook nog in de Krant(handel met voorkennis) en dit jaar met dat gedoe van Hans van Breukhoven, daar zou ik niet te veel van verwachten.

gegroet,

legio klant

Re: legio lease

Ongelezen bericht door legio klant »

Laat ik zeggen dat in eenieders verhaal wel een kern van waarheid zit en hoogstwaarschijnlijk ligt deze ergens tussen in (labourchere is bijv. DEXIA bank Nederland NV). Maar het is zeker NIET de bedoeling dat mensen onjuist afgerekend worden. Ik stel het zeer zeker op prijs dat RADAR deze onjuistheden aan de kaak stelt, ook al hadden ze ook wel kunnen vermelden dat de risico's genoemd worden onder het * of de kleine lettertjes!

Voorts vind ik het vreemd dat Radar zich alleen richt op de winstverdriedubbelaars en niet op de winstverdubbelaar ! Dus mijn vraag is zijn er ook klachten hieromtrent bekend ?

legio klant

Re: legio lease

Ongelezen bericht door legio klant »

Laat ik zeggen dat in eenieders verhaal wel een kern van waarheid zit en hoogstwaarschijnlijk ligt deze ergens tussen in (labourchere is bijv. DEXIA bank Nederland NV). Maar het is zeker NIET de bedoeling dat mensen onjuist afgerekend worden. Ik stel het zeer zeker op prijs dat RADAR deze onjuistheden aan de kaak stelt, ook al hadden ze ook wel kunnen vermelden dat de risico's genoemd worden onder het * of de kleine lettertjes!

Voorts vind ik het vreemd dat Radar zich alleen richt op de winstverdriedubbelaars en niet op de winstverdubbelaar ! Dus mijn vraag is zijn er ook klachten hieromtrent bekend ?

Gina

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Gina »

Even over legio, ik heb als vele andere aandelen gekocht(5jaar lang f250,00) en voor het af sluiten eerst rond gebeld of deze wel geregistreerd was bij de kamer van koophandel en geen klachten waren binnen gekomen(geen uitbetaling)er was daar geen melding van. Dus heb ik een pakket afgesloten. Afgelopen zomer was de uitbetaling en ik heb echt geen verlies geleden,juist heel veel winst. Ik had een goede aandelen pakket ING en Duitse-Patrolium later werd deze Koninklijke-Olie. Je moet toch goed kijken over welke aandelen ze het hebben en dan met ze in zee gaan.
Met mijn winst heb ik weer aandelen gekocht en deze gaan redelijk. Ik mag niet klagen.

martin

Re: legio lease

Ongelezen bericht door martin »

Ik heb alle reacties eens doorgelezen. Natuurlijk neem je risico's met beleggen. Maar ik verwacht niet opgelicht te worden.En dat is een heel verschil. Ik heb de uitzending van RADAR gezien en inmiddels, via de site, voor mij en mijn vrouw de brieven naar Legio verzonden. Onze comntracten lopen in Juli 2002 af en wij stoppen per omgaande met betalen. Aan oplichters die ritselen met aan en verkoopkoersen betaal ik niet. Het is beter om gezamelijk één front te vormen d.m.v. een stichting van Legio gedupeerden. Wellicht wil RADAR hier het initiatief voor nemen.

jaja

Re: legio lease

Ongelezen bericht door jaja »

ik heb in mei 2001 al gereageerd op de naar mijn mening te lage uitkeringskoersen. In eerste instantie kreeg ik alleen de opbrengst op mijn rekening gestort; geen specificatie van deze eindafrekening ontvangen. Deze kreeg ik na een maand, nadat ik hier schriftelijk om had gevraagd, toegzonden. In mijn situatie is (bijna) tegen de gemiddelde koersen afgerekend. Ingeval er tegen slotkoersen zou zijn afgerekend; zou de opbrengst bijna FL 625,-- hoger uitgevallen zijn. Wel werd een bedrag van fl 243,33 aan zogenaamde "inhaalincasso's" in rekening gebracht.

Yvonne

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Yvonne »

Na mijn brieven elektronisch te hebben verzonden ben ik eens op deze site gaan neuzen en zie dat velen met mij en mijn gezin een verkeerde keuze hebben gemaakt. Ik ben het geheel eens met Martin; wij hebben inderdaad een risico genomen. Deze kater had ik ook al (met enige tegenzin) geaccepteerd en mijn (dure) les hieruit getrokken. Maar via Radar komen er feiten naar boven waardoor mijn kater toch enigzins wordt omgezet in een gevoel van onrecht. Als wij dit inderdaad met meerdere mensen op een of andere manier kunnen aanpakken hou ik mij bij deze van harte aanbevolen. Ook ik ga in juli 2002 het schip in voor ?? ; hoeveel zal het tezijnertijd zijn. De jaaropgave van 2001 beloofde in ieder geval niet veel goeds. Vanaf juli 1997 leggen wij
ƒ 250,= per maand en het resultaat is nu een bijbetaling van ruim ƒ 2.500,= (en dan al die 5 jaar lang 12 maanden x ƒ 250,63). Wij levenb in een verzorgingsstaat. Heeft onze (op dit moment zo in beweging zijnde) regering ook een bescherming voor dit soort praktijken in ons land tegen ons eigen volkje Nederlanders ???

jaja

Re: legio lease

Ongelezen bericht door jaja »

ik heb in mei 2001 al gereageerd op de naar mijn mening te lage uitkeringskoersen. In eerste instantie kreeg ik alleen de opbrengst op mijn rekening gestort; geen specificatie van deze eindafrekening ontvangen. Deze kreeg ik na een maand, nadat ik hier schriftelijk om had gevraagd, toegzonden. In mijn situatie is (bijna) tegen de gemiddelde koersen afgerekend. Ingeval er tegen slotkoersen zou zijn afgerekend; zou de opbrengst bijna FL 625,-- hoger uitgevallen zijn. Wel werd een bedrag van fl 243,33 aan zogenaamde "inhaalincasso's" in rekening gebracht.

Harrie

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Harrie »

ik heb ze vooraf EXPLICIET gevraagd of er geen restschuld zou kunnen ontstaan. Hierop werd TELEFONISCH ontkennend geantwoord. Ik was mede voorzichtig doordat ik eerder via de "beursmakelaar" (=oplichterij) van Kesperry ltd. enkele duizenden guldens het schip ben ingegaan (zo rond 1988). Ik had niet verwacht dat men in de kleine lettertjes grote risico's (= optieconstructies) had vermeld die in de brochures noch op de website stonden vermeld !!!

Conclusie: er is sprake geweest van ernstige MISLEIDING.

Advies aan LEGIO:
Als jullie niet snel het boetekleed aantrekken, d.w.z. volledig toegeven dat je de klanten zeer onvolledig hebben voorgelicht en vervolgens minimaal de inleg terugbetalen, uiteraard vermeerderd met de fictieve rentederving van +/- 3%, dan heeft LEGIO m.i. geen enkel bestaansrecht meer.

- verder vind ik het jammer dat jullie alleen nieuwsbrieven rondsturen zolang het goed gaat.

- onmiddellijk nadat de koersen kelderden kwamen jullie met allerlei nieuwe "PRODUKTEN". Over de oude produkten (WINSTVERDUBBELAARS en WINSTVERDRIEDUBBELAARS hielden jullie wijselijk je mond(en) en stuurden ook geen nieuwsbrieven, terwijl er toch aanleiding genoeg was. Ik hoop alsnog van harte op een totale ontmaskering van LEGIO.

p.s. overigens vond ik het ook al bijzonder "LISTIG" om plotseling van naam te veranderen. Dat deden de ARBEIDSBUREAU'S ook toen ze de EEG-subsidies dreigden terug te moeten betalen.

W.Rousseau

Re: legio lease

Ongelezen bericht door W.Rousseau »

Hallo aan alle Legio lease gedupeerden.

Ook ik ben er ingestonken en als onervaren "kleine"belegger met een maandbedrag van f. 512,11 over 36 maanden betaald, totaal f. 18435,96.
Na 3 jaar uitgekeerd door Legio lease zegge veertienhonderd en twaalf gulden en 41 cent.
Verlies: fl. 17 023,55
Legio lease heeft zich na beeindiging van mijn 36 termijnen wel fl. 76 817,16 als aankoopbedrag gegarandeerd door dit bedrag van de waarde van de geleasde aandelen te verzilveren . Is dit niet een vorm van oplichterij? Of gewoon diefstal van iemands zuurverdiende centen?
Ja, achteraf kan men zeggen eigen schuld dikke bult maar Legio lease vaart er wel bij. En waar blijft de garantiestelling door Bank Labouchere N.V. Dit staat onder punt 9 van de lease overeenkomst Ik citeer:Bank Labouchere N.V. garandeert lessee dat Legio-Lease haar verplichtingen uit hoofde van deze lease-overeenkomst zal nakomen, indien en voor zover lessee aan zijn verplichtingen uit hoofde van deze lease-overeenkomst heeft voldaan.
Ïs dit niet voer voor juristen bij Tros RADAR. Graag een reactie uwerzijds.
W.Rousseau/

AD VISSER

Re: legio lease

Ongelezen bericht door AD VISSER »

hallo ik ben er ook ingetrapt met mooie praatjes van legio lease.met een winst en een verdriedubbelaar.kosten 2maal 50.00gulden per maand.zelfs het in leggeld heb ik moeten lenen nou legio heeft dat gedaan alles kon.een paar weken geleden kreeg ik een telefoontje van legio lease dat ik geen winst had gemaakt maar geen nood het zou misschien beter worden mijn contract loopt in mei af maar met deze berichten van radar zie ik het niet zitten ik hoop dat we gezamelijk met alle anderre slachtoffers te kunnen procederen.

Gesloten