LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag ik even braken ? Dank u !

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Joost van Egmond
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mei 2004 16:55

Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Joost van Egmond »

Volgens mij wordt met die John de volgende persoon bedoeld *** uit Venlo of Tegelen. Heeft mijn leven gemaakt wat het nu is: een hel! Moet volgende maand meer dan 700 euro gaan betalen, kan ik niet, heb dus een nieuwe hypotheek af moeten sluiten om van mijn schuld bij dexia af te komen, ong. € 25000.- Gaat me nu per maand € 130.- meer kosten, 30 jaar lang.
Wat erg dat jouw leven een hel is met je eigen huis omdat je vaste lasten met 130 euro per maand omhoog gaan. Zou het misschien ook nog kunnen dat je - gedreven door hebzucht - een verkeerde beslissing gemaakt hebt waar je nu voor moet boeten ? Ik nodig je uit om je luxe beklag te doen bij de miljoenen mensen op deze wereld die sterven van ondervoeding en gebrek aan schoon water en medische zorg, stelselmatig uitgebuit door onze rijke "beschaving".

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door cornelis »

Maar die zijn niet opgelicht door dexia,misschien moeten dioe mensen ook maar eens werk gaan zoeken?

groetjes meneer braaaaaaaak

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Joshua »

Joost van Egmond
Jij voert misschien ook een strijd, jouw reactie op het bericht is echter onbeschaamd en heeft geen plek.
Ik stel voor dat je het bericht verwijderd.

Ik voel dat jouw bijdrage nergens toe leidt of het moet jouw bedoeling zijn mensen een schuld aan te praten.

Ik hoop dat je bewust bent dat voor velen het niet alleen een financieel probleem is.
Mensen die oordelen als jij zijn er velen, weinigen kunnen het opbrengen het verdriet te zien en te luisteren wat er gebeurd is.
Voor velen is het vertrouwen weg. Dat geldt voor dingen maar ook in mensen.
Het kan jaren vragen voor dat kan herstellen, soms is teveel kapot.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Pieter »

Joost is een oude bekende :lol: ,

Probleem is dat Joost nog steeds niet begrijpt dat door de lease ellende veel gedupeerden geen donaties meer kunnen doen aan de noodlijdende landen.

Mvg Pieter

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Joshua »

door Aart Brouwer
lees en wordt wakker.
http://www.groene.nl/2003/0335/ab_profiel.html

Ga voor de spiegel zitten, knoop je boordje los en zeg met dwingende stem tegen jezelf: «Er zijn twee soorten mensen: beleggers en slaapmutsen. Jij bent geen slaapmuts. Jij gaat op een makkelijke manier heel veel geld verdienen.» Herhaal die woorden tot je ze kunt uitspreken zonder te stotteren, met je ogen te knipperen of in de lach te schieten. Je bent nu een beëdigd verkoper van aandelen-leasecontracten zoals er in de tweede helft van de jaren negentig duizenden in ons land rondliepen, mannen (en een enkele vrouw) zonder noemenswaardige beurskennis of juridische opleiding maar vervuld van een heilig geloof in de «Winstverdriedubbelaars» en «Vermogensvliegwielen» die ze verkochten


De beurskoersen groeiden de hemel in en het aandelen-leasecontract leek het middel bij uitstek voor de kleine man om snel en makkelijk veel geld te maken. Pieter Lakeman leende zijn naam aan een van de brochures waarmee ze werden gepusht. De Geldgids van de Consumentenbond vermeldde dat aan sommige contracten in het geheel geen risico verbonden was. Niemand stelde vragen, althans niet in het openbaar. «We waren dronken door de stijgende beurskoersen», bekent een voormalige adviseur en verkoper van Conceptvermogen, Aegons meest omstreden leaseproduct, in de Volkskrant: «Allemaal. Klanten, adviseurs en Aegon zelf.»

De sociale advocatuur weigert hen bij te staan, hoewel de meeste gedaagden in het geheel geen yuppen zijn maar doorsnee Nederlanders, waaronder AOW’ers, uitkeringsgerechtigden en gastarbeiders.

Zoals zo vaak in dergelijke affaires gaat de geestelijke vader van de gewraakte constructie vrijuit. Piet Bloemink, de oprichter van Legiolease, heeft zich allang teruggetrokken uit de branche. In 1995 verkocht hij zijn firma in drie etappes aan Bank Labouchere, toen nog onderdeel van verzekeraar Aegon

De enige die zonder kleerscheuren uit de affaire te voorschijn is gekomen is Piet Bloemink. De verkoop van Legiolease leverde hem een winst van ten minste honderd miljoen gulden op

Nu mag je kotsen

Middelvinger
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2003 21:32

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Middelvinger »

Ben je lekker het hele forum aan het volkalken en lief met je zelf aan het chatten

:D :roll:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Niet alleen: doorsnee Nederlander, gastarbeiders, ww- ers, aow- ers, bijstandsgerechtigden, maar ook hele groepen studenten en scholieren, die al vaak na enkele maanden hun maandtermijnen niet meer konden betalen en moesten gaan lenen hiervoor.
Waarbij studie en maatschappelijk leven vaak kwam te verwateren, er was geen geld voor meer eens een biertje te drinken in de stad het weekends met vrienden, wanneer er een lap- top aangeschaft moest worden ging dat niet meer, het geleende geld was immers al verbruikt aan de maandtermijnen, het gevoel een schuld te hebben van duizenden euro’s was ook niet bevorderlijk voor de gezondheid en studieresultaten wat weer tot gevolg had dat er ook bij het IBG een nog hogere openstaande schuld kwam te staan.

Nu mei 2004 leven vrijwel al deze studenten in schulden waarvan naar schatting de helft hier nooit meer uit zal komen voor hun 30ste levensjaar.
Dus de droom om een huis te komen kan niet de koelkast maar de diepvriezer in!

m.v.g. justice man

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Pieter: sterke opmerking
JM: gelijk
Joshua: waar

Joost: vertrekken en niet meer terugkeren. Egocentrisch mannetje dat je bent.

De leaseboeven hebben geld gestolen van honderdduizenden mensen. Ik weet een ding heel zeker, dat geld gaat in ieder geval ZEKER NIET naar arme landen. Er worden slechts dure auto's en landhuizen gekocht van dat geld. Ken weinig mensen die geloven in de goedgeverij van hen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Wat denk jij dat er met het resterende geld van Stichting Leaseverlies gaat gebeuren Troosteloos?

Op hun site staat dat het verdeeld wordt/ naar goede doelen toe gaat, maar ik heb me twijfels eraan als ze daarmee bedoelen: WNF of Greenpeace of Artsen zonder Grenzen….

m.v.g. justice man

Middelvinger
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2003 21:32

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Middelvinger »

Het gaat in ieder geval niet naar vroegoud zijnde mannekes.

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Het is mij niet bekend hoe e.e.a. statutair is geregeld bij het opheffen van SLV. Dit neemt niet weg dat ik voorshands zeer sceptisch ben.

Ik vermoed dat het eerste goede doel dan ook 'de eigen zakken' is.

Iedereen wordt daar uiteraard uitstekend beloond, advocaten werken voor 350-500 euro per uur en schrijven royaal.

Het standpunt dat het nu t.a.v. Dexia niet verstandig is om het uitgavepatroon kenbaar te maken kan ik billijken, maar dan lijkt het mij een goed punt om dit achteraf kenbaar te maken. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ook dit niet mogelijk is.

De mensen die achter SLV schuil en er mee te maken hebben is een clubje personen dat elkaar de bal telkens toespeelt. Genoemde heeft ook belangen bij Vermogensmonitor, vermoedelijk zitten hier onder meer zelfs personen achter die in beide participeren.

De integriteit van SLV gaf al eerder te denken toen een van de bestuurders in opspraak raakte een maand geleden.

Het zou mijns inziens best kunnen dat achteraf goede doelen worden gesteund met het geld wat over is, maar ik denk dat een balans tussen zelfverrijking en goede doelen steunen aanwezig zal zijn.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Toen na enkele maanden bleek dat er bovengemiddeld meer aanmeldingen plaatsvonden dan verwacht, had men naar mijn mening moeten besluiten de contributie te verlagen naar bijv. € 20/ 25,--.
De mensen die meer hadden betaald konden dan kiezen tussen het terugvorderen of aangeven dat het voor een goed doel besteed zou worden.
Of dat men als derde optie het geld kon gebruiken voor (extra) reclame.

Nu hebben ze aan inkomsten met ongeveer 95.000 leden:

waarvan er laten we zeggen 25% lid zijn van de Consumentenbond en dus € 5,-- korting krijgen:

dit betekend concreet: (95.000 x 75%=) 71.250 leden x € 45,-- = € 3.206.250,--

+ 23.750 leden x € 40,-- = € 950.000,--

samen: € 4.156.250,--

Dit bedrag staat in géén enkele verhouding meer tussen de inkomsten ruim 4 miljoen euro en de uitgaven die geschat worden op enkele tonnen.

Dan vraag ik me werkelijk af waarom ze het bedrag (contributie) niet eerder verlaagd hebben??!!

Ik ben niet naïef maar je krijg wel de indruk dat achter de schermen bij die vereniging niet zuivere zaken plaatsvinden ….
Verder heb ik al eerder gewezen op het (grote) risico dat deze vereniging ieder moment kan worden opgezegd/ opgeheven zonder dat je direct weet waar je moet zijn voor je geld terug te krijgen!!

Ze werken na 2 jaar nog altijd met alleen een postbusnummer, verstrekken nauwelijks informatie en dan alleen via hun website, het geeft je wel te denken!!

Ik vraag me af waarom ze niet in het land bijv. voor de regio Noord, Midden, Zuid drie kantoren huren waarbij dan 2 of 3 medewerkers uitleg kunnen geven en vragen kunnen beantwoorden.
De kosten hiervan kunnen makkelijk van het budget af!!
Ik vind dat in eerste instantie het geld besteed moet worden voor waar het werkelijk voor diende: het aandelenlease probleem op te lossen/ bloot te leggen als er na het volbrengen van deze taak nog geld over is mag het voor mij part aan WNF, Greenpeace, artsen zonder grenzen etc. etc. geschonken worden.

Hoop dat ze hiermee eens iets gaan doen bij Stichting Leaseverlies!!!!

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Mij is bekend dat SLV wel degelijk mensen ingehuurd heeft, maar dan om de administratie te verzorgen. Het zou daar gaan om 10-14 personen tijdens de hoogtijdagen van de stichting. Dit is ook weer zon punten. Op e-mail geven ze toch geen antwoord, dus waarom werden zoveel mensen ingezet? Was dit slechts voor de boekhouding?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Daarom dat ik hoop dat ze persoonlijk vragen beantwoorden aan de leden.
Het is dan mogelijk om bijv. 1 keer per week op 3 plaatsen in Nederland op een vaststaande locatie vragen te beantwoorden en advies te geven.
Je moet dan wel a.d.h. van een kopie bankstuk/ kopie bevestiging lidmaatschap van SLV aantonen dat je betaald hebt.
Anders komen ook de niet- leden advies halen, waardoor er lange wachtrijen staan en je als betalend lid nog niet geholpen bent.

m.v.g. justice man

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Mooi idee, zou ik erg waarderen.

Denk alleen niet dat dit doorgang kan vinden.

Dat zou niet in het straatje van SLV passen, zoals ik ze op dit moment ken.

Ik had zeker langsgekomen om bepaalde zaken voor te leggen... :D

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door justice man 007 »

En ik was zeker ook even langsgekomen.
Had ook nog wel een kan koffie en een paar gevulde koeken meegebracht.

m.v.g. justice man

sergio
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2004 16:37

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door sergio »

Het is vervelend als je meent dat je veel geld gaat verdienen en dat je uiteindelijk dik in de schulden komt.

Maar toch ben ik het Joost eens dat dollar tekens het nuchtere verstand van veel Nederlanders af en toe uitschakeld.

Ik zou niet graag in zo'n persoon zijn schoenen staan.

Maar ik heb altijd geleerd er is maar 1 Sinterklaas en die bestaat niet.

Tevens als het te mooi is om waar te zijn is het niet waar.

Maar dit is mosterd na de maaltijd, ik hoop voor alle gedupeerden dat het goed afloopt maar dat ze er ook van leren.

C. Lindeboom
Berichten: 93
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:57

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door C. Lindeboom »

Het zijn echt schandalige praktijken zo iets kan echt alleen maar in Nederland.

Sydny
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2004 20:29

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Sydny »

dexia is verkeerd bezig met de gedupeerden.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Mag ik even braken ? Dank u !

Ongelezen bericht door Joshua »

:wink:
Up en een slotje deze topic behoeft geen aandacht
nu staat joost vier keer bovenaan met volstrekt nutteloze berichten

Niet op reageren lijkt mij het beste

het lijkt wel een super spamer van D

net als deze die ik elke dag mag ontvangen

<[email protected]>:
195.121.6.51 does not like recipient.
Remote host said: 550 5.1.1 unknown or illegal alias:
[email protected]
Giving up on 195.121.6.51.

en nog een tiental allemaal op een e-mail die uitsluitend op dit forum gebruik! ?? hoezo Tros

Gesloten