LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] minderjarig

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Anita

minderjarig

Ongelezen bericht door Anita » 03 jul 2003 19:51

Ik heb een contract van mijn buurmeisje gezien. Zij heeft een Profit effect, en die is afgesloten toen zij nog 17 jaar was, onder het mom van sparen!!!!
Het leuke van alles is nog dat ze een brief gestuurd hebben naar Dexia met de mededeling dat zij op het moment van tekenen minderjarig was. Zij heeft in December getekend, en in Januari zou ze 18 jaar worden. Het antwoord van Dexia was: LET OP!!: Het door U ondertekende contract ontvingen wij op 10 Januari 2001. Op dat moment was u meerderjarig. ( Een kat in het nauw??) Ik heb nog nooit gehoord dat de datum van aankomst bij het bedrijf geldig was, of zie ik het fout? Het is toch gewoon de datum van ondertekening????

Groetjes Anita :roll:

tester

Re: minderjarig

Ongelezen bericht door tester » 03 jul 2003 20:02

En dat mag zich bank noemen ze liegen en bedriegen om maar zoveel mogelijk geld uit de mensen te knijpen(als ze dat nog hebben) :twisted: :twisted:

tester

Ongelezen bericht door tester » 03 jul 2003 20:04

Van mij krijgt hij geen cent meer die leugenachtige schijnheilige belg :!: :!: :!:

bedrieger

Ongelezen bericht door bedrieger » 03 jul 2003 20:06

Ik vind dit nieuwe forum helemaal niet leuk je kunt geen e-mailadres terugvindenen lekker de anonimiteit induiken. Je mag je zelf zelfs bedrieger noemen.

Nou ik ga weer want de wol is op.

Miesje.

:| :twisted:

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty » 03 jul 2003 22:53

Het contract wordt als gesloten gezien op het moment dat wederpartij het ondertekende exemplaar ontvangt, kortom de datum van ontvangst is de datum waarop het contract wordt afgesloten. Maar nu de lessee tekende voor het contract toen ze minderjarig was zou dit toch nog wel eens wat kunnen uitmaken. Zij mocht die handeling immers niet verrichten, althans kon dat niet rechtsgeldig doen. Het buurmeisje moet hiermee maar eens naar een advocaat lijkt me.

jopie

Ongelezen bericht door jopie » 03 jul 2003 22:59

Rompelberg is de beste

jopie

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter » 03 jul 2003 23:16

Hi Sara,

Even off topic;
Als datum van ontvangst de datum is van ingang van het contract. Wanneer moeten dan de aandelen gekocht worden?

Mvg Pieter

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty » 03 jul 2003 23:21

Hi Pieter,

Daar heb ik met Maarten al wel eens discussies over gevoerd. Zijn standpunt is, geloof ik dat Dexia wat ze reeds heeft aangekocht aan effecten, of n.a.v. een contract gaat aankopen in huurkoop geeft aan lessee. Kortom, het maakt dus niet zoveel uit wanneer die dingen gekocht worden. Al lijkt me dat de voor lessee geldende koers de koers moet zijn van het moment waarop het contract werd gesloten indien de aandelen reeds eerder in bezit van Dexia waren. Maar dit aspect van het verhaal is me niet helemaal duidelijk. Mogelijk staat er in je contract wat meer over als je even gaat puzzelen.
Laatst gewijzigd door Sara Etty op 03 jul 2003 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Ongelezen bericht door Gast » 03 jul 2003 23:21

Hoi Sara,

Wat ik eigenlijk wil weten, de datum van ondertekening is toch rechtsgeldig? Ik zal ze eens vragen wanneer de aandelen voor hun zijn aangekocht, misschien is dat wel reeel voor een advocaat? Meestal worden de aandelen aangekocht op de datum van ondertekening. Of eerder, bij aanvraag. Dat was bij ons in ieder geval wel het geval..
Ik hoop dat je reageerd, dan kunnen ze er iets mee doen, ze weten niet wat ze er mee aanmoeten, en ik weet het ook niet.

Groetjes Anita

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter » 04 jul 2003 00:20

Hi Sara,

Nog steeds off topic; :oops:
Ik heb even het contract "Allround Effect" erbij gepakt.
In het contract staat nergens een aankoop datum oid genoemd.
Wel een schrijven over het effecten depot. Die zal worden aangekocht na ontvangst van de storting.
Weet je de naam nog van de topic waarna je verwijst?

Bvd Pieter

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty » 04 jul 2003 12:51

Hi Pieter, die discussie vond niet plaats op het forum.

Gesloten