LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

De eerste groep gedupeerden met de producten Profit Effect / Korting Kado is ondergebracht bij een advocatenbureau in Utrecht. Bij voldoende belangstelling zal een volgende groep gevormd worden.
U kunt zich hiervoor opgeven via de site van de stichting Payback. Ga hiervoor naar www.pay-back.nl.
Voor inlichtingen kunt U mij bellen op nr.040 2445827. Als u geinteresseerd bent wilt u hier dan een kleine reactie geven, dan blijft dit bericht op de eerste bladzijde.Op dit moment 14 juni heb ik c.a. 22 mensen op mijn lijst en wordt nu een advocaat gezocht. Tot het contact met de advocaat tot stand is gekomen en onderhandeld is over de prijs is alles nog in de informatieve fase. Daarna moet er dossier verzameld worden door de deelnemers. Die worden afgeleverd bij de advocaat, die daarna de deelnemers individueel benadert. Tot het moment dat U een overeenkomst met de advocaat heeft gesloten, zit U nergens aan vast. Wel is het zo dat als op het laatst, velen afhaken, het afgesproken tarief onder spanning komt te staan. Vandaar dat ik hierna op blazijde 3 betoog om niet impulsief te reageren. Mijn ervaring is echter dat er een serieuze afweging wordt gemaakt door de deelnemers en na de dossiervorming het aantal afvallers gering is.
Johan Mulder.
Laatst gewijzigd door johanmulder op 14 jun 2004 17:32, 3 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Goed initiatief meneer Mulder,

Maar waarom voor de mensen die een Profit effect of korting cadeau product hebben een speciale werkgroep oprichten?
Hebben deze producten nog bijzondere kenmerken waardoor het theoretisch nog makkelijker is om ze te “vernietigen”??
Ik weet wel uit eigen ervaring dat het Profit effect een variabele looptijd kent, afhankelijk van de stijging van de aandelen in de eerste 3 jaar van de looptijd.
Maar ik hoor graag ook eens van een ander hoe die erover denkt…

m.v.g. justice man

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door gast33 »

WvD,

Het lijkt wel of je een beetje last hebt woordblindheid.

Het betreft hier zo te zien een gezamelijke rechtszaak van een en dezelfde contractvorm met hoogstwaarschijnlijk als inzet het terugdraaien van de financiele status ten tijde dat het contract afgesloten werd.

Een vernietiging brief wordt zo te zien door dexia niet erkend en dus kun je heel lang wachten op je centen. Je zult dexia dan moeten dagvaarden om je geld terug te krijgen.

Het groepsgewijs procederen zal waarschijnlijk van invloed zijn op de advocaat kosten, die hierdoor drastisch kunnen dalen per aangeslotene.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Bedankt voor de toelichting Gast_33.

Het nadeel is wel dat er één gezamenlijke uitspraak komt en dat er met algemen omstandigheden rekening wordt gehouden, en niet (direct) met persoonlijke, wanneer je extra argumenten hebt voor “vernietiging” dan vallen die in het niet, anderserom kan het een voordeel zijn.
Dus het is naast de centenkwestie ook een afweging of je extra of juist minder punten hebt voor vernietiging dan standaard.

m.v.g. justice man

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door gast33 »

WvD,

Je haalt collectieve en individuele rechtszaken waar hier spraken van is door elkaar heen.

Dat is een wereld van verschil.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Haal niks door elkaar, goed lezen!

m.v.g. justice man

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door gast33 »

WvD,

ik lees goed.
Het nadeel is wel dat er één gezamenlijke uitspraak komt
Dat is alleen in een collectieve uitspraak het geval. Individueel wordt er een uitspraak gedaan. Waar vanzelfsprekend gekeken wordt naar de precedent werking van de andere uitspraken maar de uitspraken kunnen verschillen per individu.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Die zin bedoelde ik ook als nadeel collectief procederen.
Wanner je meer dan gemiddelde gronden hebt door je bijzondere situatie, bijv. je was 70 jaar en slechtziende dan kun je beter individueel procederen, daar je op basis van je uitzonderlijk hoge leeftijd in combinatie met slechtziendheid meer kans maakt op “vernietiging” dan wanneer je 30 jaar bent en kerngezond was.

m.v.g. justice man

gast33
Berichten: 339
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:32

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door gast33 »

WvD,

Toch een beetje last van woordblindheid?

Individueel wordt er een uitspraak gedaan. Waar vanzelfsprekend gekeken wordt naar de precedent werking van de andere uitspraken maar de uitspraken kunnen verschillen per individu.
Het getuigt wat de hoogte is van jouw intelectuele vaardigheid.

Die zin bedoelde ik ook als nadeel collectief procederen.
Wanner je meer dan gemiddelde gronden hebt door je bijzondere situatie, bijv. je was 70 jaar en slechtziende dan kun je beter individueel procederen, daar je op basis van je uitzonderlijk hoge leeftijd in combinatie met slechtziendheid meer kans maakt op “vernietiging” dan wanneer je 30 jaar bent en kerngezond was.

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door Jolanda »

Beste Justice man,

Het blijkt maar weer dat je niet van alles weet.
Ik heb zelf een profit effect en ken 3 andere personen met profit effect. Deze personen hebben allemaal ook nog dezelfde tussenpersoon gehad en zijn omstreek dezelfde tijd afgesloten.
Al deze contracen hebben een looptijd van 10 jaar.
Alleen is afhankelijk van de eerste 3 jaar de rente die je moet betalen, bij 6.3% interest of meer in de eerste 3 jaar krijg je 10-100% korting op de laatste 7 jaar rente.
Bij alle contacten die ik ken gaat het op deze wijze.
Verder gaat het bij deze actie met als groep bij een advocaat inderdaad
om individuele procedures en niet om een collectief verhaal. Precier zoals gast33 verteld.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door rust »

die 007 denkt dat hij overal verstand van heeft, misschien heeft hij die contracten wel zelf aangesmeerd, als ex SSer.

Laat 007 nog maar even in de waan, hij zal hard vallen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dat zei ik toch ook van die kortingsregeling op de leaserente, dat dat afhankelijk is van je beleggingsresultaat in de eerste 3 jaar.
Daarbij denk ik dat het percentage vrijwel 0% is wat korting krijgt, daar de contracten tussen medio 2000 en eind 2000 zijn afgesloten. Vrijwel op het hoogtepunt van de meeste aandelen.
Daarbij zitten er veel technologie fondsen in en die zijn in 2001 en 2002 aanzienlijk gekelderd.
Dus iedereen zal te maken hebben met een looptijd van 10 jaar oftewel 120x € xxx,-- te betalen en hopen dat aan het eind geen restschuld overblijft….

m.v.g. justice man

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Het is zo dat behalve dat er sprake is van identieke contracten, ook de verzwegen optieconstructie van toepassing is. In feite is het zo dat de enige kans die de klant heeft afhangt van het feit of de verstrekker opties kan verzilveren waarvan de klant niets afweet. Als de opties waardeloos blijken mag je als klant nog 7 jaar doorbetalen, om de premie voor de opties op te brengen.
De bedoeling van de groep is om de kosten te drukken en informatie te delen. Verder wordt door de advocaat met iedere deelnemer een individuele strategie afgesproken.
Ik beperk mij tot deze produkten omdat ik die zelf heb en bij verschillende contracten moeilijk een prijs is af te spreken voor rechtshulp.
johan.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Op 20 april zijn er 4 aanmeldingen binnen. Een groep moet c.a. 20 personen groot zijn om een redelijk tarief af te kunnen spreken voor rechtsvertegenwoordiging.
Indien U geinteresseerd bent, wilt U dan een kleine reactie geven, dan hoef ik niet steeds te uppen.
johan.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Vandaag hebben zich alweer enkele belangstellenden aangemeld.
johan

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Voor hulp bij klachten/vernietigingsbrieven kunt u nog altijd mailen op onderstaand e-mail adres:

[email protected]

m.v.g. justice man

Bezoeker
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 nov 2003 14:11

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door Bezoeker »

Het is toch ongeloofelijk dat een snot joch rustig door mag gaan om notabene voor geld mensen enige hoop te bieden door het aanbieden van het schrijven van brieven.
Hier zou de Redactie van Radar toch echt moeten ingrijpen want uberhaupt is volgens hun eigen regels deze vorm van commercie verboden. Daarbij komt nog dat justice man 007 al eerder gebanned is van dit forum. Zijn continuering om maar reclame te maken voor zijn "brieven" laat niet alleen zien dat hij een zeer gevaarlijk spelletje speelt maar ook van een grote mate van arrogantie en zich daarvan blijkbaar niet bewust is. Blijkbaar ook nog het halve Braziliaanse regenwoud voor zijn hoofd hebbende!!! Mensen trap hier niet in. Het is ijdele hoop!!

Gast4
Berichten: 220
Lid geworden op: 03 nov 2003 21:15

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door Gast4 »

Door het bericht van Bezoeker weet ik of ik nu wel of niet een brief moet laten schrijven door deze meneer.

Het feit dat hij weinig of geen ervaring heeft, spreekt mij wel aan.

Is het mogelijk om dit tarief in termijnen te betalen ?? En hoe lang is de garantie op de inhoud van de brief .

Eventuele referenties maakt het geheel misschien ook wel wat duidelijker.

p.s. en dan niet meneer Croosjes vermelden s.v.p.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Hier dan nog een keer de mogelijkheid om op te geven voor een rechtsgang op individuele basis tegen een sterk gereduceerd tarief.
Johan mulder.

mieneke

Re: Opgeven voor werkgroep Profit Effect / Korting Kado

Ongelezen bericht door mieneke »

Hoe dan??????

Gesloten