LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
gruus
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2004 22:18

Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door gruus »

Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.
Wie weet het? Wat te doen? Wie zit met het zelfde probleem? Is er een stichting van gedupeerden ? Ik betaal nu 11 jaar (in Euro`s) 90.76 per maand. Dit is, zonder rente, 11 jr. x 12 mnd. x 90,76=11.980 euro. De waarde van het `gespaarde`is nu volgens de jaaropgave van AEGON 8.365 euro. Een verlies derhalve van 28%!!! Ik betaal bij dit contract wel voor een levenverzekering: bij overlijden het gespaarde plus 4 % samengestelde rente.
Ik moet in 4 jaar nog betalen: 4356 euro. Als de huidige trend zoals nu doorzet, en waarom niet, dan kost me dat opnieuw ruim 1200 euro. Totale strop dan 4800 euro. Ik wil niet vragen over dwalen of saldiplicht maar over zorgplicht! Had Aegon ook bij een verlies van b.v. 15 % niet moeten reageren en moeten waarschuwen toen het fout ging? Je krijgt geen inzicht bij Aegon welke aandelen worden gekocht. Ik ken nu 6 personen die ook eenzelfde contract bezitten met allen een strop tussen de 1200 en 4800 euro. Afkopen kan wel maar dan pakt de bank je een flink stuk af. Stoppen met betalen kan niet, wel een minimum bedrag nog 4 jaar te betalen. Misschien is dit het beste om te doen? Groeten Gruus.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door peewee »

Er was een aantal jaren een stichting of vereniging van gedupeerden van het Koersplan. Maar door gebrek aan leden is die nooit echt actief geworden. Het is overigens niet zo dat je niet kunt stoppen met een Koersplan. Je kunt de polis premievrij maken, dan betaal je geen premie meer en de opgebouwde waarde blijft dan bij Spaarbeleg staan tot de oorspronkelijk afgesproken einddatum wordt bereikt en dan uitgekeerd. Wat betreft zorgplicht: die geldt hier volgens mij niet. Het is immers een (beleggings)verzekering. De wettelijke regels voor verzekeraars zijn nog steeds erg soepel. Wanneer verzekeraars wettelijk verplicht waren geweest om vooraf informatie te geven over de (hoge en verborgen) kosten (beheers- en administratiekosten, premie overlijdensrisico etc.)die worden afgehouden, dan zou geen hond aan zo"'n Koersplan zijn begonnen. Nu denken de meeste mensen dat het totaal van de maandelijkse premie wordt gespaard of belegd (hetgeen dus niet het geval is !)

gertjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2004 21:44

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door gertjan »

Volgens mij is het mogelijk om na een periode van 12 jaar het koersplan te laten uitkeren.
Al is er geen sprake van een zorgplicht je kan wel stellen dat de folders over dit koersplan misleidend waren.
Hierin werd zellfs gewoon sparen afgeraden en het aangaan van het koersplan werd zelfs sterk aangeraden want Aegon had wel 70 jaar ervaring.
De prognoses van de uit te keren bedragen aan de einde van de looptijd waren wel heel erg optimistisch.
Maar het is inderdaad niet te begrijpen dat in die jaren negentig waarin de beurs spectaculair was gestegen het toen opgebouwde tegoed niet is afgedekt.
Zoals het er nu uitziet zijn wij aan het einde van de looptijd de helft van onze inleg kwijt.

Meander
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 nov 2003 16:40

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Meander »

Koersplan is een kapitaalverzekering heeft niets met aandelenlease te maken. Het is een beleggingsprodukt waarvoor je de tijd moet nemen. Was fiscaal nooit aftrekbaar. En kan op termijn iets opleveren.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Pieter »

Koersplan levert op termijn nog minder op dan een oude sok.

Mvg Pieter

gast_58

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door gast_58 »

Meander


Geplaatst op 16 Mar 2004 23:18 door Meander


--------------------------------------------------------------------------------

Koersplan is een kapitaalverzekering heeft niets met aandelenlease te maken. Het is een beleggingsprodukt waarvoor je de tijd moet nemen. Was fiscaal nooit aftrekbaar. En kan op termijn iets opleveren.


Meander, vind je in elke topic vanavond naief. Sweet dreams!
Dag
Ilse

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Hollander »

Het lijkt me toch dat Meander gelijk heeft. Koersplan is geen aandelenlease. Omdat hij de waarheid spreekt is hij toch niet naief? Wat een onaardige reactie!

(De meeste verleasers zouden trouwens heel blij zijn met slechts 28% verlies!)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door trudy »

Ook ik heb (had) een Koersplan. 12 jaar fl. 250,00 ingelegd. Heb deze nu afgekocht. Verlies gigantisch, maar geen enkel vertrouwen meer in een betere afloop. Nóg 8 jaar inleggen? Nee dus. Bodemloze put. Geef m'n geld liever aan een goed doel.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door JH »

Tussentijds afkopen kost altijd geld !!!!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door trudy »

Trouwens, na 12 jaar uit laten keren, waar Gertjan het over heeft, is volgens mij 18 jaar.

resp00113484
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2003 18:54

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door resp00113484 »

telefonisch contact gehad met Aegon kon zonder dat er een boete in rekening werd gebracht mijn contracten stopzetten en laten uitbetalen
heeft iemand ervaring met deze afhandeling door Aegon

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door rust »

er is destijds een zaak geweest tegen koersplan van aegon. Dit heeft geresulteerd in een extra rendementsuitkering aan het einde van de looptijd. Ik was ook lid van de stichting en kreeg
toen de zaak gewonnen was nog fl. 300,00 terug van de stichting.

Aegon heeft wat dit betreft al een aardige historie van wanprodukten waarmee ze de consument besodemieteren.

Er zijn genoeg andere verz. maatschappijen.

Laat aegon en de spaarselect troep voor wat het nog is.

Vuile laaielichters zijn het.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door johanmulder »

Spaarbeleg, koersplan.
Kijk voor aktie omtrent spaarbeleg/koersplan onder de rubriek 'juridisch-financieel"op dit forum bij het topic ërgernis over jaaroverzicht koersplan/spaarbeleg"
vr.gr. Johan Mulder

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door johanmulder »

Spaarbeleg, koersplan.
Kijk voor aktie omtrent spaarbeleg/koersplan onder de rubriek 'juridisch-financieel"op dit forum bij het topic ërgernis over jaaroverzicht koersplan/spaarbeleg"
vr.gr. Johan Mulder

Don
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mar 2004 20:40

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door Don »

Word je zenuwachtig Johan ? 1 keer plaatsen begrijpt de helft ook wel, die andere niet blijkbaar.

jomidata
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 mar 2004 11:28

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door jomidata »

Voor diegene die een aanvullend sprintplan heeft afgesloten,is het aangeraden dit NIET te doen!!
Ik heb toen wel een aanvullend sprintplan afgesloten maar werdt wel binnen 2 weken na het afsluiten van sprintplan,dmv mijn brief beeindigd.
Volgend jaar loopt mijn huige sprintplan af en ik ben benieuwd.
Wat moet ik doen????Moet ik nu nog blijven betalen aan spaarbeleg of???
Wie weet hier raad mee????

gruus
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2004 22:18

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door gruus »

Ik heb contact gehad met Aegon over premievrij en afkopen. Besluit: eerst premievrij dan de waarde in de gaten houden, elk kwartaal zodat de waarde hoelijk nog wat aantrekt. De waarde van Koersplan bleek in 6 weken van 8000 naar 9000 euro te zijn gegroeid!?/ groeten Gruus.
Is `gesp`ook een groep als b.v. leaseverlies en eegalease, waar ik overigens ook niets meer verneem!

gruus
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2004 22:18

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door gruus »

beste resp-oo11: deze week aktie ondernomen bij Aegon. Premievrij,afkoop dat kan. Aegon gaat de waarde van dat moment uitbetalen.Vergelijk dat met met de laatste opgaaf.Wat hierop is aangegeven zou op dat moment worden uitbetaald, zonder aftrek van welke kosten dan ook. Gruus.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Spaarbeleg/Koersplan van Aegon.

Ongelezen bericht door croosjes »

Hallo iedereen,

De site is vandaag online gezet.
Kijk waar de vereniging voor staat en u kunt zich ook meteen inschrijven.

vrgr. Andre de Croos Vereniging Schadeloosstelling.

WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL

Gesloten