LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door toompy »

Ja ja daar is hij dan mijn verlopige afrekening .
Of ik al vast even wil rageren wat ik wil want ik heb een schuld
+/- 25.000 euro en ze hebben gelijk even een berekening gemaakt wat het gaat kosten als de beurs nog even 15% stijgt of zakt.
Het verhaal dat je even goed nog een kans krijgt van het aanbod als je contract afgelopen is niet waar.
Ik krijg drie opties
1 verschil betalen
2 aandelen overnemen en binnen 2 weken laten weten of je dat wil
3 verlengen voor 7.50% rente en geen rechten meer want als je verlengt
dan ben je op de hoogte van je risco
Dus door betalen met je eigen recht bestaat niet bij dexia.

Dus ja wat nu ????????????????????????/
Er staat duidelijk in die brief dat
Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt tot het geen op dit formulier is voorgedrukt.
andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst,van welke aard dan ook,kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet GEACCEPTEERD.
Dexia zal te allen tijde de gemaakte keuze als onvoorwaardelijk beschouwen.

En maar zeggen dat het een net bedrijf is >>>>>>>>>>

XJ

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door XJ »

Dus jarenlang geld opzij leggen, denken dat je iets opbouwt en dat je iedereen met een spaarrekening te slim afbent en dan al je inleg naar de maan en blijven zitten met een schuld waar je nog jarenlang aan kan afbetalen.

Wat is dat zuur !

een persoon

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door een persoon »

Ik zou zeer zeker niet op hun aanbod ingaan.
die dexia probeert van alles om toch maar hun verliezen te beperken en via dreigementen hun gelijk te halen.
Inderdaad, ga je op hun aanbod in, verspeel je over het algemeen je rechten.
Het enigste wat ik nu op dit moment kan zeggen, neem kontakt op met een Advocaat, laat je kontrakt nakijken.
Ergens op deze forum heeft een Advocaat dat ook al gezegd, maar het is zo wel zo.

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door toompy »

up

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door toompy »

up

ASTEN054
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2003 20:34

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door ASTEN054 »

ik zit met hetzelfde probleem. De brief van Dexia gisteren ontvangen en ik zit behoorlijk in mijn rats. Even 20.000 euro lenen? zodat ik de aandelen in eigen beheer heb?
Dan verspeel ik misschien mijn kansen bij de stichting leaseverlies.
Mijn man is lid geworden van eegalease en heeft d.m.v. een brief het kontrakt nietig verklaart. helaas gaat Dexia daar niet mee akkoord.
Doordat ik voor 17 november moet reageren weet ik niet meer wat te doen. Ook de stichting leaseverlies kan hier geen duidelijk advies ingeven. Een een advocaat inhuren lijkt mij een dure grap.

jose

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door Anmereto »

Betalen aan Dexia is nog duurder. EL, SLV, wat wil je nog meer wilde dat ik met je kon ruilen. :oops:

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door Ben »

Beste Toompy,

Ik heb dezelfde afrekening ontvangen. Reageer niet middels hun keuze formulier, dan sta je namelijk juridisch nergens.
Als je bent aangesloten bij SLV en/of eegalease dan moet je een brief sturen (zie brief van SLV destijds) waarin je aangeeft dat het contract reeds vernietigd is en er dus geen sprake is van een contract als hun in hun begeleidiend schrijven stellen. Herhaal de punten van destijds (zorgplicht, e.d.). Stel hun in gebrekke en maak e.a. onder voorbehoud van alle rechten. Je kunt in dat geval nog steed

Onderstaand mijn schrijven n.a.v. hun verzoek

__________________________________________________________________
Geachte heer, mevrouw,

Op 25 oktober 2003 ontving ik uw schrijven d.d. DATUM. In dit schrijven refereert u aan de aflopende overeenkomst Winstverdriedubbelaar met contractnummer XXXXX. Echter deze overeenkomst is eerder nietig verklaard en bestaat dan ook niet. Dit is hieronder toegelicht.

De op DATUM tussen mij en bank Labouchere NV, handelende onder de naam Legio, een zogenaamde Winstverdriedubbelaar-overeenkomst tot stand gekomen gekoppeld aan het lease-overeenkomst nummer XXXX met een inleg van € XXXX Naar mij later bleek betrof het hier om een geldlening voor een financieel product waaraan aanzienlijk beleggingsrisico’s zijn verbonden.

Bij het totstandkomen van deze overeenkomst zijn door of namens Legio geen inlichtingen ingewonnen over de financiële positie van mij of over mijn ervaring met beleggen en mijn eventuele beleggingsdoelstellingen. Er is op geen enkele wijze geïnformeerd of mijn financiële positie het afsluiten van een overeenkomst waaraan voornoemde risico’s zijn verbonden wel toelaat.

Bij het aangaan van een persoonlijke lening bijvoorbeeld, wordt daarentegen door de financiële instelling uitgebreid navraag gedaan naar de (financiële) positie van de aanvrager. Onderliggende bescheiden dienen overlegd en gecontroleerd te worden. Door Legio heeft een dergelijke controle niet plaats gevonden, hoewel dit gezien de aanmerkelijke risico’s die aan het product zijn verbonden, wel voor de hand had gelegen. Ook de in uw schrijven van DATUM gestelde toets bij het Bureau Krediet Registratie heeft niet plaatsgevonden of heeft u niet doen besluiten tot een extra toetsing naar mijn inkomenspositie en beleggingservaring.

Uit de gegeven informatie heb ik niet kunnen of moeten begrijpen dat ik met geleend geld ging beleggen. Ook is deze informatie het woord ‘verlies’ bewust niet genoemd en bovendien is er een negatieve prognose niet of nauwelijks genoemd.

Ik ben bovendien niet (voldoende) ingelicht over (en gewaarschuwd voor) de bijzondere risico’s die aan deze overeenkomst zijn verbonden. Na het sluiten van de overeenkomst heb ik de toepasselijke algemene voorwaarden ontvangen. Een financiële bijsluiter of productwijzer heb ik nimmer ontvangen.

Legio heeft derhalve niet aan haar zorgplicht jegens (potentiële) cliënten voldaan.

Primair herhaal ik de eerder ingeroepen nietigheid van deze overeenkomst op grond van artikel 6:228 BW. Bij totstandkoming van de overeenkomst heb ik gedwaald. Subsidiair herhaal ik de ontbinding van deze overeenkomst op grond van de hierboven toerekenbare tekortkoming in de nakoming van deze overeenkomst.

Tevens is het hierboven genoemde overeenkomst ontbonden door mijn echtgenote middels haar aangetekende schrijven van DATUM.

Hierbij verzoek en voor zover nodig sommeer ik u binnen acht dagen na dagtekening van deze brief mij terug te betalen al hetgeen ik op grond van voornoemde overeenkomst aan Dexia Bank Nederland NV heb betaald, te vermeerderen met de wettelijke rente vanaf DATUM tot aan de dag der algehele voldoening. Indien ik bovengenoemd bedrag niet (tijdig) ontvang stel ik u voor zover nodig in gebreke en acht ik mij vrij de nodige rechtsmaatregelen tegen Dexia Bank Nederland NV te treffen.

Ik vertrouw er echter op dat het niet zover hoeft te komen. De betaling van voornoemd bedrag zie ik graag tegemoet.

Dit schrijven zend ik u toe zowel per aangetekende als per gewone post.

ONDER VOORBEHOUD VAN ALLE RECHTEN!
__________________________________________________________________

Succes!
BEN

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door Ben »

excuus,
ik was vergeten mijn zin af te maken, bij deze:
je kunt in dat geval nog steeds ONDER PROTEST betalen of kiezen voor de eigen rechtgang. In elk geval heb je jouw juridische rechten nog niet verspeeld.

Als je SLV en/of EL lid bent dan raad ik je aan de dossier NR te vermelden.

Wees er van bewust dat dit mijn reactie was, je moet zelf kiezen wat je de meest begaanbare route vindt.

groet,
BEN

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door Albert »

Geplaatst op 19 Oct 2003 20:04 door toompy


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben 18 septemper voorgeweest maar wacht nu op uit spraak
Elke dag maar hopen.

Toompy je bent 18 september voor de rechter geweest, heb je dan de uitslag van de rechtbank al ??

Of heb je nog meer contracten ?? Je hebt het vonnis van Dexia gehad, schrijf je of bedoel je daarmee dat je contract afgelopen is en je nu een keuze moet maken ? Het is mij niet geheel duidelijk !!

Albert.

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door toompy »

Nee Ik zit nog steeds te wachten op uitspraak maar dexia wacht daar niet op die claimt gewoon over onbehoorlijk gedrag gesproken.

ankie73
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 nov 2003 03:20

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door ankie73 »

Nog een kleine 2 maanden en dan ben ook ik de pineut.
Ik ben benieuwd en :evil: tegelijk.

Gast

Re: Vandaag de de brief van dexia gehad met vonnis

Ongelezen bericht door Gast »

Wees blij dat ben je misschien snel van dat gezeur af.

Jan.

Gesloten