LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zal 2004 ons brengen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bram van norg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 sep 2003 08:30

Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door bram van norg »

Wordt 2004 het jaar waarin Aegon en Dexia het, zoals door hun zelf verwoord, verkregen voorschrijdend inzicht vertalen in een adequate schadevergoeding aan de klanten?

Of het jaar waarin de alsmaar toenemende haat en woede van de honderdduizenden gedupeerden tot uitbarsting komt. met alle gevolgen voor de Nederlandse politiek, de financiele sector en de rechtstaat van dien?

Wie weet mag het zeggen. Ik hou het op het laatste

Bram

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door Sonja »

Ben er ook bang voor .
De mensen worden het zat.

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door waltmans29 »

het recht zal spreken, vroeg of laat.
maar het zal zijn uitspraak doen.

PeterS
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:39

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door PeterS »

Ik hou het ook op het laatste.. de kans is groot dat mensen het recht in eigen hand nemen. Ik sta ook niet voor mezelf in als ik iemand zie waarvan ik weet dat hij/zij bij Dexia werkt.

renske
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 nov 2003 16:18

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door renske »

Beste mensen,

Ik kreeg op mijn bankafschrift van DEXIA BANK NEDERLAND N.V.een gelukkig nieuwjaar toegewenst, je kunt wel raden wat ik Dexia zou wensen bij het terug boeken van het zonder mijn machtiging, afschrijven van een bedrag !!! en vervolgens een selectieve blokkade heb gevraagd bij de bank, op deze manier lukt het Dexia niet meer!
Ik ben het wel eens met hun wens aan mij :D

Renske.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Renske,

Een vraag? Heb jij de incasso-machtiging ingetrokken toen je contract al afgelopen was? Of eerder. Ik heb n.l. de machtiging ingetrokken toen mijn contract afgelopen was. Kreeg toen van Dexia bericht, dat het intrekken van de machtiging niet betekende dat ik niet meer aan mijn betalingsverplichtingen hoefde te voldoen en of ik ze weer snel een nieuwe machtiging wilde geven. Vraag me af waarom. Zodat ze de "restschuld" kunnen gaan incasseren? Waar ik het dus niet mee eens ben.

Weet dus niet of ze nu (zonder machtiging) toch verder gaan met maandelijks een bedrag te innen.

Vr.gr., Trudy

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ondanks dat niemand het recht in eigen hand zou moeten nemen, lijkt een dergelijk handelen zich toch aan te gaan kondigen...
En is dit gek? Ik denk van niet. Ooit is de grens bereikt. Waarom hebben in dit soort gevallen enkel de beter gesitueerden het recht aan hun kant en mag (moet) Jan met de pet het onderspit delven?

Het word hoog tijd voor een ommezwaai. Welke een definitief einde maakt aan achterkamertjes politiek, welke helaas nog steeds bestaat, en klassejustitie. De macht aan en voor het gewone volluk.

Recht hebben wordt op deze manier gedwongen recht halen, politiek wees alert!

Mazzeltov;

Ralph*Zal de geschiedenis zich (deels) herhalen?*

bram van norg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 sep 2003 08:30

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door bram van norg »

Indien onze rechtstaat niet op redelijke termijn uitsluitsel geeft op de schuld- vraag, dan voorspel ik dat we zullen terug vallen op middeleeuwse toestanden als het en masse publiekelijk aan de schandpaal nagelen van een aantal verantwoordelijken.

Lees redelijke termijn als zes maanden. En verantwoordelijken: Directie Legio, Raad van toezicht, bestuur en directie Aegon (in de tijd dat Aegon eigenaresse was van legio, maar ook huidig) en raad van toezicht, bestuur en directie Dexia (holding en Nederland). En schandpaal: Het internet en de media.

Mocht dit allemaak gaan gebeuren, dan voorspel ik dat Nederland erg klein blijkt te zijn

We weten het over een paar maanden

Bram

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door Sonja »

De mensen worden het zat.
En zo zal het gaan.
laten we hopen op een goed einde,
anders zal Nederland moeten verhuizen.

plasjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:56

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door plasjes »

Twee en een half jaar geleden wilden wij een een hypotheek met een lagere maandlast. In bij zijn van een tussenpersoon is ons 5 producten
verkocht om de maand lasten lager te krijgen. Deze beste man is een aantal malen bij ons thuis geweest en heeft zo een vertrouwen kunnen opbouwen. Na wat reken sommen kregen we een beleggings hypotheek
met twee legio Laese producten. Er moest met hun geleend geld 25000 euro aandelen worden gekocht, wat ze zelf belegde.Er werd ons minimaal 6 % rente belooft.En een maand premie van 230 euro. die wij nog steeds betalen. Hiermee kan de lasten worden verlaagt van de Hypotheek. Gezien de vele vertrouwen en belofte van de tussen persoon, die nu al van de aardbodem verdwenen is met een volle zak provisie geld en de lachende derde is, zijn wij nu met zware maand lasten komen te zitten en zullen nu over gaan op een andere hypotheek en moeten dexia 9000 euro betalen en geen rendement voor ons na drie jaar. inc de lasten die we nu weer moeten maken.
Ik zou graag ook eens reactie willen zien van rader en de slachtoffers
die graag willen zien dat ook die boefen worden aan/opgepakt en voor de rechter worden gesleept. Want door deze slimme jongens/criminelen zijn er nu vele mensen en wij er in getuimt, en zijn veel geld kwijtgeraakt

PeterS
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:39

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door PeterS »

plasjes,

Of die tussenpersonen lachen, betwijfel ik. Ook die tussenpersonen hebben zich de woede op de hals gehaald van vele gedupeerden en zullen zich niet voor niets op de achtergrond begeven. Ook zij zullen zich realiseren dat een confrontatie met iemand aan wie zij zo'n product hebben verkocht, een pijnlijke ervaring met persoonlijk letsel tot gevolg kan hebben. Daar gaan ze vast niet van lachen.

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door gogo »

http://www.aegon.com/annual_report/2002 ... bers.shtml

Alvast enige figuren met naam en plaatje van Aegon op dit adres.
De heer Tabaksblatt is ook van de partij.

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door gogo »


John H
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 aug 2003 23:50

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door John H »

probeer ook http://www2.oenb.at/tagung/vowi_2002/cv ... neel_e.htm
misschien weet hij wat er gaat gebeuren in 2004

plasjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:56

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door plasjes »

Goedenmorgen beste dames en heren,
Graag wil ik hierbij aan iedereen willen vragen die tussen jaar 2000/2002 zaken gedaan hebben
met het bedrijf [FRED FINANCIËLE RAAD EN DAAD B.V.)
KERKENBOS 11-03b
6546 BC NIJMEGEN.
www.frednet.nl
Dit is namelijk het bedrijf dat ons in 2001 een aantal leaseproducten op een sluwe manier hebben verkocht. Dit berdijf adverteerde toen in de telegraaf met de motto breng uw hypotheeklasten omlaag gezien wij vrij hoog zaten hebben wij een adviseur gevraagd om een uitleg en een offette. Deze adviseur heet dan ook DHR van Rijn was werkzaam bij FRED en is later op het moment van oversluiten HYP.. voor zijn eigen begonnen met het bedrijf ( SENTINEL ADVIESGROEP BV.
Hollandsche Diep 65 -67
2900 AT Cappelle aan de Ijssel.
www.sentineladvies.nl
Na een aantal maanden met een nieuwe hyphotheek en een aantal lease producten in huis wilden we graag nog een aantal vragen stellen aan de heer van Rijn over de lease Producten Want deze man had ons verzekerd dat we zeker elk jaar gemiddeld minimaal 6% hier op kregen.
Nadat hij een aantal maal bij ons langs is geweest, was dan ook de vertrouwen gegroeid .Maar wat blijkt het hele bedrijf was van de aardbodem verdwenen en ook de heer van Rijn was en is nergens meer te bereiken. Geen Setinel meer. Ja Daar sta je dan met een aantal problemen en weg tussenpersoon. Messchien leest iemand dit verhaal
en heeft zich ook laten inpakken door deze bedrijfen .Laat het is weten
meschien kunnen we ook tegen deze bedrijfen en tussen personen stappen ondernemen. groetjes H



[/b]

plasjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:56

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door plasjes »

Nog even iets over Sentinel adviesgroep. Wat ik wel raar vindt is dat
deze nog wel een website heeft. maar je krijg geen contact met ze. vreemd!!!!.

bram van norg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 sep 2003 08:30

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door bram van norg »

GoGo
bedankt voor de links naar Aegon en Dexia. Interressant te zien wie daar met de scepter zwaai(d)en

Eerst maar Aegon. Daar is tenslotte alle ellende met dochter Legio begonnen. En wie hebben we daar:

Commissaris Henny de Ruiter, de man die voor Ahold de Zweed Moberg binnenhaalde. Hij zal best wel kundig zijn hoor die mijnheer Moberg. Maar is de 10 miljoen euro vergoeding niet wat veel Mr de Ruiter? En zeker zuur voor die 400 medewerkers van Ahold die zowiezo al op voorhand op straat werden gezet?

D. Eustace. De financiele man van Philips en Ahold. Staat bekend als zeer, zeer kundig. Maar misschien toch wel een beetje te druk om alles goed in de gaten te houden niet. Het Legio schandaal staat ten slotte niet zo netjes op uw c.v.

W. Stevens, Senator in de 1st kamer. De politiek is er ook.

Mevr K Peijs, nog iemand uit de politiek Europarlementarier dit keer. Zou eigenlijk een goed gevoel moeten geven, maar dit keer niet. Eerder veronrustend, zo van: wat is hier aan de hand?

Ah... Dhr K. J. Storm. De grote roerganger in de tijd dat Aegon eigenaresse was van Legio. Aegon moest toch een dynamischer, agressiever profiel krijgen? Dat is aardig gelukt, dunkt me. Met de introductie van louche hit en run praktijken door dochter Legio, Verkoopkanaal Spaarselect en Aegon zelf is het suffige image dat Aegon had, aardig opgeschud niet?

Dhr M. Tablaksblat. U had ik altijd hoog. Een man van mijn hart. Ik verwachtte u hier bij Aegon dan ook helemaal niet.

Ach beste mensen. Jullie zeer ruimhartige vergoedingen zijn altijd gerechtvaardigd met het argument dat jullie zulke grote maatschappelijke belangen vertegenwoordigen en een inmense verantwoordelijkheid dragen. Nou zou ik zeggen, het is inmiddels toch wel tijd om deze verantwoordelijkheid te nemen. Te beginnen met het erkennen dat de toenmalige Aegon dochter Legio het toch wel erg bont heeft gemaakt.

Door die lease wanprodukten met list en bedrog op de markt te brengen. Produkten die zich echt niet zonder list en bedrog laten verkopen. Door het goed Nederlandse woord "lening" verboden in gebruik te verklaren, en daarmee de doorsnee burger die moeite heeft complexe financiele produkten te doorgronden, op het verkeerde been te zetten.

Laat uw toenmalige klanten, die zich hebben laten leiden door de toenmalige nog goede naam van Aegon, niet verdrinken. Mensen in wanhoop waar u de omvang u in uw positie echt niet kan bevatten.

En de oplossing? Mijn suggestie: Aegon betaalt degenen die een kontrakt met Legio hebben afgesloten in de tijd dat Aegon eigenaresse was, een schadevergoeding bestaande uit inleg plus restschuld. Idemdito voor Dexia. Dan is de pijn mooi tussen jullie twee, financiele reuzen verdeeld. DIt in overeenstemming met wat er feitelijk door jullie aan narigheid is veroorzaakt.

Misschien komt er dan weer een beetje vertrouwen terug in het merken Aegon en Dexia. En hoeven jullie niet uiteindelijk toch niet uit te wijken naar Nigeria.


Bram

Gast

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door Gast »

Karla Peijs (1944) is sinds 27 mei 2003 minister van Verkeer en Waterstaat. Zij was daarvoor lid van het Europees Parlement voor het CDA (1989-2003). Mevrouw Peijs begon haar loopbaan als docente aan de Hogeschool Utrecht en was daar later hoofd in- en externe betrekkingen.

http://www.parlement.com/9291000/biof/03020


voor al haar nevenfuncties, zie de link hierboven.

Gast

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.aegon.com/annual_report/1998 ... /index.htm

de heren en dames bestuurders van aegon in 1998, gedeeltelijk dezelfde zoals Tabaksblatt.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Wat zal 2004 ons brengen

Ongelezen bericht door Harry »

Ik hou mijn hart vast: Een hoer die een wethouder aan de schandpaal nagelt en alle vooraanstaande burgers en uitgevers roepen direct, op de brandstapel met die man. Een minister die samen met koningin en zoon criminelen terughaald naar nederland.Rechters en overheden die onder druk van maffia bonzen geen uitspraken durfen doen, ja ja waar moet het heen met dit hypocriete landje.

Groet Harry

Gesloten