LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Stel dat je al weinig geld hebt en je je huur nu niet meer kan betalen omdat je dit uitschot op bezoek hebt gehad?

Wat heb je er dan aan om hier toegesproken te worden met de strekking "had u maar niet zo stom moeten zijn?"

We doen allemaal dingen die niet altijd even slim of handig zijn. En de een wordt daar harder door getroffen dan de ander. Je hebt geen idee hoe hard dit kan aankomen bij mensen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Bob Schurkjens schreef:
26 dec 2020 02:23
Stel dat je al weinig geld hebt en je je huur nu niet meer kan betalen omdat je dit uitschot op bezoek hebt gehad?

Wat heb je er dan aan om hier toegesproken te worden met de strekking "had u maar niet zo stom moeten zijn?"

We doen allemaal dingen die niet altijd even slim of handig zijn. En de een wordt daar harder door getroffen dan de ander. Je hebt geen idee hoe hard dit kan aankomen bij mensen.
Dan maar gericht aan jo gesteld, Bob, Hoe moeten wij heel Nederland waarschuwen en dat iedereen er dus NIET in trapt?
Ik heb wel een diee, maar of dàt werkt weet ik niet. Iedere internetgebruiker net zoals voor een autorijbewijs een echt examen laten afleggen. Als je slaagt dan mag je het internet op. Maar dan niet zoals een aantal automobilisten ook zeker weleens (on)bewust doen , verkeersovertredingen maken, waaruit al blijkt dat al heb je je diploma/rijbewijs/internetvergunning dan nog zullen er mensen (on)bewust de fout in gaan. Of we moeten iedereen een controlerende "buddy " geven ......... maar dàt zie ik nog niet gebeuren.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is de toon die de muziek maakt.

Suutje1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2021 19:56

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Suutje1966 »

Iedereen kan wel veroordelen dat je niet goed oplet wat je in huis haalt, maar dan kan je helemaal niets en niemand meer vertrouwen. Ik heb inderdaad wel eens een filmpje van slotenmakers gezien, maar nog nooit van rioolonstoppers...
Als je niet dagelijks voor de tv zit, dan mis je wel eens wat. Ik begrijp ook niet dat de politie niet ingrijpt in dit soort gevallen. We kunnen dus allemaal zulke bedrijfjes beginnen en iedereen oplichten. Wij kregen ook een rekening van 1800 euro voor 1 uur werk van 24/7 loodgieters. Uiteraard niet betaald, maar alsnog 400 euro. Dat is natuurlijk nog veel te veel. Je voelt je er toch niet lekker bij. Ze vullen maar in als ze je eenmaal je handtekening hebben. En met plakken en knippen zetten ze ook nog een handtekening voor accoord onder je rekening.

Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Lidia »

Bij mij 2000,-
Ben in staat om naar zijn huis te gaan. :evil:

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lidia schreef:
26 jan 2021 13:42
Bij mij 2000,-
Ben in staat om naar zijn huis te gaan. :evil:
En dan....? Als je niet oppast kun je ook nog klappen krijgen.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Ik zal eens proberen een optie te geven waaraan Je eigenlijk al kan Herkennen dat het fout zit..
Een gemiddelde flinke ontstoppingscase.. zal geschat Een 2 uur duren..
Laten we zeggen dat er 2man komen van een bedrijf.
Betekend 4uur werk, uurkosten normaalbedrijf loodgieter €65,-..
Zal er voorrijkosten gerekend worden, normaal bedrag hiervoor is €35,- (bedrijf in de buurt nemen)..
Dan zal er nog wat gerekend worden voor het materiaal.. €40,-
Een normale kostprijs voor onstoppen
Even rekenen
4x €65,- = €260,-
1x €35,- = € 35,-
1x €40,- = € 40,-

Totaal voor een hele flinke ontstopping waar men met 2man 2uur mee zoet is komt zo op €335,-.. (en dat vind ik al flink)

Ik heb verleden jaar mijn keukenafvoer laten ontstoppen .. eerst even gegoogled naar ontstopbedrijven en de bedrijven die bij mij in de buurt Waren afgebeld.
Daar zaten ook boeven bij die begonnen met een voorrijtarief van €250.-.. hard gelachen en telefoon neergelegd.
Uiteindelijk gewoon een eerlijk bedrijf gevonden.. vaste prijs en uiteindelijk een uurtje werk.. €100,- euro

Deze werkwijze gewoon voor al dit soort werk in je hoofd houden..
Sleutelmakers, riool bedrijven.. enz.

Makkelijker is het niet

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door moederslink »

Precies, heel verstandig om de telefoonnummers van dit soort bedrijven, incl bv ook glaszetters, in je telefoon op te slaan.
In haast en/of paniek bel je dan geen malafide bedrijven/ oplichters.
Laatst gewijzigd door moederslink op 27 jan 2021 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

berndv schreef:
28 mei 2020 14:06
Vliegerkunst schreef:
28 mei 2020 07:31
Al met al een geraffineerd bedrijfsmodel dat zich precies in de mazen van de wet beweegt. Ben je nog wat onervaren of juist al op hoge leeftijd zul je geneigd zijn om netjes de rekening te betalen hoe hoog die ook is. Deze monteur heeft iemands hele maandinkomen van 875,- euro in 25 minuten geïncasseerd. Hier moet wat tegen gedaan worden!
dat is een beetje het risico om de bovenste link in google te pakken. Er wordt door verschillende consumentenprogramma's ook zeker wel iets aan gedaan. Er wordt aandacht aan besteed. Zowel rioolontstoppers als bijvoorbeeld slotenmakers werken via deze slinkse wijze.
Nee, dat is het risico van op een advertentie klikken. De eerste link is over het algemeen een normaal bedrijf.

CaDo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2021 16:25

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door CaDo »

De website Riool Reiniging Service Hoorn ziet er betrouwbaar uit dus het nummer gebeld.....
Een beleefde monteur...mevrouw, 4 meter gebruikt. Op de factuur staat 8 meter. Andere naam staat er boven de factuur24/7 service. Monteur Y.O. Service & Onderhoud.
Via Tikkie moeten betalen....pinautomaat kapot. Nee, geen internetbetaling mogelijk. Dan had ik de betaling terug kunnen draaien.
Snel word er door de factuur gescrold. Te snel want toen de factuur via mijn e-mail binnen was gekomen zag ik dat we opgelicht waren.
De volgende dag gebeld... u wordt door de monteur terug gebeld. Diverse e-mails met het verzoek om het teveel berekende bedrag terug te storten. Geen reactie opgekregen.
Nog een paar telefoontjes gedaan, ook vandaag weer en tot mijn grote verbazing via anoniem nummer belt de monteur.
Zijn woord tegen de mijne /wij praten over lengtes, zei de monteur en nooit over meters En ja, een lengte is 2 meter. Mijn man heeft ook gehoord dat hij 4meter zei en niet over lengtes gesproken heeft.
Ik heb op zijn gemoed gewerkt (slecht karma) en gezegd dat de teveel betaalde meters incl btw bedrag terug gestort wordt. Anders doe ik aangifte en maak het wereldkundig.

Mijn verder acties zijn geweest:
Tikkie verwittigt / bleek dat het ontstopping-riool.nl bedrijf het telefoonnummer en de bevestiging hadden verwijderd. Ik had het nummer opgeschreven en toen ik belde, was het nummer ook afgesloten.
Aangifte bij de politie doen wanneer er niet betaald wordt.
Bij de bank gemeld. Het bank rekening nummer heb ik in de omschrijving gevonden. Daar attendeerde Tikkie mij op.

Ik herken het beeld wat hieronder geschetst wordt........helaassssss.
Top tip: Zet de betrouwbare vaklieden in je telefoon. En lees de reviews voordat je met een bedrijf in zee gaat. Dat laatste was mijn leermoment.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

CaDo schreef:
15 feb 2021 17:05
Ik heb op zijn gemoed gewerkt (slecht karma)...
Ik vrees dat deze types daar niet heel erg wakker van liggen.
CaDo schreef:
15 feb 2021 17:05
Top tip: Zet de betrouwbare vaklieden in je telefoon. En lees de reviews voordat je met een bedrijf in zee gaat. Dat laatste was mijn leermoment.
Kijk, dat is mooi: leren van je fouten. Duur grapje, dat wel.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ja hier moet zeker wat aan worden gedaan. Maar we worden met z'n allen hier in Nederland al zo gepamperd dat ik zelf een minister voor riooloplichting nog niet zie zitten. Misschien voortaan gewoon het aloude telefoonboek pakken voor een ordentelijke klusser?

G.Casteel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2021 13:23

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door G.Casteel »

Hallo mij is het zelfde overkomen maar nog voor een hoger bedrag ik ben er met boter en suiker in getrapt kan me zelf voor de kop slaan.
Ons heeft zo.n bedrijf 2423,74 gekost .
Het begint al met die 085 nr op een zeer gelikte site van een naam uit de regio dan denkje dat is vertouwd.
Dan spreekje vervolgens af voor maandag omdat je geen zin hebt in het weekend tarief
Vervolgens staat er zo'n on ervaren school jongen binnen een uur op de stoep. Je moet gelijk een handtekening zetten op zijn tablet
Dan zeg je dat je geen weekend tarief wil betalen , en hij gaat akkoord vervolgens gaat hij met professionele apparatuur aan de slag en ik sta er boven op omdat ik zo iets had van jij moet nog veel leren .
Hij is een hele glade prater bied hem koffie of thee aan vind ie prima
Dan komt de afrekening ,je bent blij dat het probleem verholpen is .
En je krijgt de rekening .hij wil dit super snel afhandelen per pin
Ik geef aan zulke bedragen kan ik niet pinnen. Met limiet .
Dan een overschrijving met een bank die ik ook al vreemd vind ( bunq)
Toen had mij een lichtje moeten gaan branden . Maar ja hij is zo aardig en rustig en ik schrijf het zo over waar hij bij staat .
Ik vind dit enorm stom van mij zelf .
Ik wilde het direct terug boeken maar je raad het al je krijgt het niet terug.

Maar het probleem is nog niet verholpen ik blijf nog met de narigheden zitten .

Gesloten