LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Vliegerkunst
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2020 06:55

520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Vliegerkunst »

Kijk uit voor dit bedrijf https://www.ontstopping-riool.nl, zij noemen zich ook kort '24/7 ontstopping' en verschillende varianten er van. Telefoon is 085-0043284.

Misleidend zijn een tal dingen die zij doen:

- Van tevoren weet je alleen de voorrijkosten van 35,- en het 'standaardtarief' van 169,- voor een half uur werk. Bij het afrekenen komt er ca. 40 euro per meter spiraalgebruik bij, daarvan wordt je niet van tevoren op de hoogte gesteld. In dit geval 520,- aan extra kosten.

- Omdat zij de meters spiraalgebruik rekenen en daar het meeste aan verdienen zullen zij niet geneigd zijn in het belang van de klant mee te denken. Hier gingen ze zonder overleg 15 meter door. Je hebt geen mogelijkheid te controleren of die meters nodig zijn dan wel daadwerkelijk geleverd, de indruk was hier van niet.

- Het factuur is voorzien van tekst waarin staat dat de klant akkoord gaat met de prijs en de geleverde service. Dit wordt achteraf ingevuld en getekend, terwijl het bedrijf zeg dat zij vooraf een handtekening vragen zodat alles duidelijk is.

- Bij de klacht gaf het bedrijf aan dat mevrouw dan maar niet had moeten betalen, 'eigen schuld' dus, het bedrijf neemt geen verantwoordelijkheid.

Al met al een geraffineerd bedrijfsmodel dat zich precies in de mazen van de wet beweegt. Ben je nog wat onervaren of juist al op hoge leeftijd zul je geneigd zijn om netjes de rekening te betalen hoe hoog die ook is. Deze monteur heeft iemands hele maandinkomen van 875,- euro in 25 minuten geïncasseerd. Hier moet wat tegen gedaan worden!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Vliegerkunst schreef:
28 mei 2020 07:31
Al met al een geraffineerd bedrijfsmodel dat zich precies in de mazen van de wet beweegt. Ben je nog wat onervaren of juist al op hoge leeftijd zul je geneigd zijn om netjes de rekening te betalen hoe hoog die ook is. Deze monteur heeft iemands hele maandinkomen van 875,- euro in 25 minuten geïncasseerd. Hier moet wat tegen gedaan worden!
dat is een beetje het risico om de bovenste link in google te pakken. Er wordt door verschillende consumentenprogramma's ook zeker wel iets aan gedaan. Er wordt aandacht aan besteed. Zowel rioolontstoppers als bijvoorbeeld slotenmakers werken via deze slinkse wijze.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Controleer of het een plaatselijk bedrijf en en een 085 nummer, geen idee waar dit zit.

En voor €95,- ontstoppen met garantie, geen meters kosten of voorrij kosten overdag, alleen avond en weekend toeslagen en dat zeggen ze ook, zoek vooral naar bestaande plaatselijke bedrijven en niet zomaar Google gebruiken.

Na betalen heb je vermoedelijk geen garantie dat bij nogmaals verstopt ze gratis terug komen....!

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door JozJan »

Vliegerkunst schreef:
28 mei 2020 07:31
Hier moet wat tegen gedaan worden!
Inderdaad. Beter opletten en niet op de bovenste Google advertentie drukken. Done.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vliegerkunst schreef:
28 mei 2020 07:31
Kijk uit voor dit bedrijf https://www.ontstopping-riool.nl, zij noemen zich ook kort '24/7 ontstopping' en verschillende varianten er van. Telefoon is 085-0043284.
Dank u voor de waarschuwing, maar voor wie is deze bedoeld? Al jaren wordt gewaarschuwd op diverse fora en er zijn zelfs televisie uitzendingen over gemaakt. Als u dat al jarenlang deze waarschuwingen niet gezien of gehoord hebt, bij wie komt uw waarschuwing dan terecht?

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit is geloof ik waarschuwing 548 hier om niet met soort boeven in zee te gaan maar ja de waarschuwingen helpen niet echt.
Heeft u nog kans dat u nog iets van uw geld terug ziet: nee die kans heeeeeeeel erg klein.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door pierrev »

Hier moet iets aan gedaan worden. Dat moet zeker vraag bij de gemeente waar u woont de gemeentegids aan daar staan alle lokale bedrijven in en zoek nooit op google naar zo'n bedrijf of als u dat wel doet nooit een van de bovenste links gebruiken

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit is een vorm van "legale criminaliteit" waar niks tegen te doen is. Zie ook

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... n-service/

Weer dezelfde truc met "meters spiraal" die afgerekend moeten worden.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/o ... b16df00954

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door piet44m »

Als je zuinig met water omgaat komt de rekening wel van de verstopping

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als zij niet van tevoren deze berekening opgeven en je hebt wel gevraagd naar de kosten hoef je deze niet te betalen, je kunt deze dus terugvorderen maar......dan moet je wel bewijzen welke prijsopgaaf je hebt gehad....

Joterse
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2020 10:12

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Joterse »

Ook wij zijn dupe geworden van de firma verstopping-riool.nl
Uurtje werk, 1600 euro waarvan 1000 (helaas) voldaan.
Dom natuurlijk van ons maar als leek geloof je gauw wat de 'vakman' je vertelt.
Hoe kunnen zulke ondernemingen gewoon voortgezet worden?
Mensen die dit soort praktijken uitvoeren zijn gewoon diep triest.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Joterse schreef:
26 okt 2020 10:19
Ook wij zijn dupe geworden van de firma verstopping-riool.nl
Uurtje werk, 1600 euro waarvan 1000 (helaas) voldaan.
Dom natuurlijk van ons maar als leek geloof je gauw wat de 'vakman' je vertelt.
Hoe kunnen zulke ondernemingen gewoon voortgezet worden?
Mensen die dit soort praktijken uitvoeren zijn gewoon diep triest.
Deze ondernemingen kunnen voortgezet worden, doordat er blijkbaar nog genoeg mensen zijn die met deze ondernemingen in zee gaan. Of het schip in gaan...
Ondanks alle waarschuwingen...

Zou niemand meer met deze ondernemingen in zee gaan, dan houdt het bestaansrecht vanzelf op.

Met 1000 euro voor een klusje, heb je aan een handjevol klanten per week genoeg om als bedrijf te blijven bestaan.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

waar ik me vooral aan stoor is dat het zo makkelijk is om een oplichtingsbedrijf te beginnen,
waarvoor heb je een keurmerk, als bedrijf dus de boel oplicht en mag blijven bestaan.

Ikzelf werk bij een bedrijf dat oplichting in de zorg aanpakt, laatst iemand veroordeeld die een thuiszorgbedrijf was begonnen en het zorggeld voor eigen gewin gebruikte. deze iemand is nu weer veroordeeld voor hetzelfde vergrijp omdta deze persoon niet had verwacht dat we hem/haar opnieuw in de gaten zouden houden.
He kan het dat je naar een veroordeling gewoon opnieuw een thuiszorgbedrijf kan opstarten!!!!!!!! onbegruipelijk

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vliegerkunst schreef:
28 mei 2020 07:31
- Van tevoren weet je alleen de voorrijkosten van 35,- en het 'standaardtarief' van 169,- voor een half uur werk. Bij het afrekenen komt er ca. 40 euro per meter spiraalgebruik bij, daarvan wordt je niet van tevoren op de hoogte gesteld. In dit geval 520,- aan extra kosten.
Die extra kosten had je niet hoeven te betalen.
Vliegerkunst schreef:
28 mei 2020 07:31
- Het factuur is voorzien van tekst waarin staat dat de klant akkoord gaat met de prijs en de geleverde service. Dit wordt achteraf ingevuld en getekend, terwijl het bedrijf zeg dat zij vooraf een handtekening vragen zodat alles duidelijk is.
Die handtekening heeft m.i. weinig waarde.

Opgelicht met Kerst
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2020 13:37

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Opgelicht met Kerst »

Ook ik ben opgelicht met de meter spiraal. Precies een verstopping met Kerst en heel blij dat er iemand wilde komen voordat ik mijn diner moet bereiden voor mijn moeder. Alles liep over...

Nu 1100 euro verder. Het is schandalig!! En dan kun je denken wie trapt erin maar er word je niets gevraagd of even keurig gemeld hoeveel meter het is, dat krijg je achteraf te horen als ze je de pinautomaat onder je neus duwen.

Van te voren gaf ik aan dat het niet meer dan 300 euro mocht kosten maar ze geen daar geen sjoegen aan.

En wat doe je tegen 2 jongens die daar staan? Factuur is ook niet gespecificeerd.

Ongelooflijk hoe mensen deze dagen met elkaar omgaan en hoe je opgelicht wordt waar je bij staat.

sake1987

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Opgelicht met Kerst schreef:
25 dec 2020 13:43
Ook ik ben opgelicht met de meter spiraal. Precies een verstopping met Kerst en heel blij dat er iemand wilde komen voordat ik mijn diner moet bereiden voor mijn moeder. Alles liep over...

Nu 1100 euro verder. Het is schandalig!! En dan kun je denken wie trapt erin maar er word je niets gevraagd of even keurig gemeld hoeveel meter het is, dat krijg je achteraf te horen als ze je de pinautomaat onder je neus duwen.

Van te voren gaf ik aan dat het niet meer dan 300 euro mocht kosten maar ze geen daar geen sjoegen aan.

En wat doe je tegen 2 jongens die daar staan? Factuur is ook niet gespecificeerd.

Ongelooflijk hoe mensen deze dagen met elkaar omgaan en hoe je opgelicht wordt waar je bij staat.
Politie bellen 📞

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

U sluit uw openingspost af met: "Hier moet wat tegen gedaan worden!".

Met alle respect, de ontstoppers cowboys (maar ook sleutelmakers) staan op nummer 1 met (adv) = advertentie bovenaan good old google.
In leteerlijk alle radio en tv programma's, kranten enz wordt er gewaarschuwd voor deze lieden.
Moet u hier eens schrijven wat er dan aan gedaan moet worden dat men er niet meer intrapt. U bent gewoon uw geld kwijt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Welja, wrijf het maar eens lekker in.

Ik zou mahadma wel eens 1100 euro lichter willen zien. Zou jij het dan leuk vinden om zo toegesproken te worden? Laat anderen - en zeker mensen die je niet persoonlijk kent - in hun waarde.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Opgelicht met Kerst schreef:
25 dec 2020 13:43
Ook ik ben opgelicht met de meter spiraal. Precies een verstopping met Kerst en heel blij dat er iemand wilde komen voordat ik mijn diner moet bereiden voor mijn moeder. Alles liep over...

Nu 1100 euro verder. Het is schandalig!! En dan kun je denken wie trapt erin maar er word je niets gevraagd of even keurig gemeld hoeveel meter het is, dat krijg je achteraf te horen als ze je de pinautomaat onder je neus duwen.

Van te voren gaf ik aan dat het niet meer dan 300 euro mocht kosten maar ze geen daar geen sjoegen aan.

En wat doe je tegen 2 jongens die daar staan? Factuur is ook niet gespecificeerd.

Ongelooflijk hoe mensen deze dagen met elkaar omgaan en hoe je opgelicht wordt waar je bij staat.
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn, ondanks alle waarschuwingen, die de eerste de beste laten komen. En zo lang u niets vraagt zullen zij niets melden. Dus heel eerlijk, wiens fout is het dan?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 520,- aan extra kosten bij ontstopping-riool.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

Bob Schurkjens schreef:
25 dec 2020 16:49
Welja, wrijf het maar eens lekker in.

Ik zou mahadma wel eens 1100 euro lichter willen zien. Zou jij het dan leuk vinden om zo toegesproken te worden? Laat anderen - en zeker mensen die je niet persoonlijk kent - in hun waarde.
Dit is geen inwrijven, deze cowboys zijn herhaaldelijk op tv geweest, zelfs met verborgen camera's en lokhuizen, ik vraag HOE we iedereen duidelijk moeten maken dat je niet op de bovenste google positie moet klikken. Ik heb heel veel zaken op de tv zien passeren en weet gelukkig wat niet klopt, mijn partner idem dito. Dus maak je geen zorgen Bob, ik zal geen cowboys bellen. Ik bel naar het weekend/nood nummer van mijn verhuurder.

Gesloten