Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Tychon
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2023 12:47

Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door Tychon »

Via de site Trustoo een offerte opgevraagd voor schilderwerk aan de woning. Binnen enkele dagen een vertegenwoordiger van RV vastgoedonderhoud in Hoorn aan de deur. Alles opgenomen, enkele dagen later een offerte en een aanbetaling gedaan.
Op de dag van start werkzaamheden niemand gezien. Eerst was de schilder aan het werk en niet bereikbaar, later ziek en daarna geen contact meer gehad over een nieuwe datum. Bedrijf is onbereikbaar en reageert niet meer op mails.
Allereerst ben ik benieuwd of er meer mensen dezelfde ervaring hebben. Op Google kom ik tientallen soortgelijke reviews tegen van mensen die een aanbetaling hebben gedaan en nietsmeer horen.
Ik ga mijn aanbetaling terug vragen maar gezien de recensies zal dat niet vanzelf gaan. Wellicht zijn er meer mensen die nog hetzelfde issue hebben, dan lees ik het graag.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat anderen er ook last van hebben zal u niet veel brengen. U kunt wel gewoon het bedrijf in gebreke stellen en eisen dat ze binnen 14 dagen moeten beginnen met het werk. Mochten ze dit niet doen kunt u ontbinden en het geld terug vragen. Mocht dat geld niet komen kunt u daarna een incassobureau inschakelen.

Rjt
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2023 09:41

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door Rjt »

Hallo, is dit probleem al opgelost ? Wij hebben namelijk ook een en al ellende met RV.Vastgoed onderhoud in hoorn. Snap niet dat dit bedrijf nog staande is

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door criticus2 »

Rjt schreef:
22 aug 2023 09:46
Hallo, is dit probleem al opgelost ? Wij hebben namelijk ook een en al ellende met RV.Vastgoed onderhoud in hoorn. Snap niet dat dit bedrijf nog staande is
de oplossing ligt wel in zelf te ondernemen actie. In gebrek stellen, incassotraject starten, en zo. Vergelijkbare problemen van anderen doen niet zo ter zake, hoe die al dan niet opgelost zijn ook niet echt. de wettelijke kaders zijn duidelijk genoeg.

Hills
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2023 21:47

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door Hills »

Een reactie op de klachten over RV vastgoed onderhoud BV.

Bovenstaande klachten herken ik ook. .Ik kreeg een snelle reactie op een offerte verzoek voor buiten schilderwerk aannonze woning. De werkzaamheden zouden de week er op al plaats kunnen vinden .Ik heb dus na mijn akkoord op de offerte ook snel de aanbetaling gedaan. Daarna werd het stil bij RV.Na telefonisch contact werd de klus tot na de zomervakantie verzet ( 12 september) Sinds 7 juli 2023 heb ik geen contact meer met RV Vastgoed Onderhoud kunnen krijgen. Telefonisch zijn zij niet bereibaar en op mails wordt niet gereageerd.
Op diverse forums en review sites regent het klachten over dit bedrijf.

Hoshi1971.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2023 15:20

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door Hoshi1971. »

In mei heeft mijn moeder een offerte laten maken om haar plafond in haar huiskamer te laten witten. Ze zouden op 4 september komen. Omdat ze ook een andere vloer wilde liet ze die deze de dag erna komen. Na de hele dag te hebben zitten wachten kwam er niemand op dagen. Ook hun bereiken was een drama. Reageren op emails deden ze ook niet vlot. Ik zit nog steeds te wachten op antwoord van mijn mail die ik ze gestuurd had op 6 september en 22 september. Onder tussen kreeg mijn moeder wel contact en werd er een nieuwe afspraak gemaakt. Nu zouden ze op 14 september komen. De schilder app-te haar dat hij autopech had, maar wel eventueel 15 september kon komen, maar toen kon zij niet. Uiteindelijk afgesproken voor zaterdag de16e om 08:30. Je raad het al, ook toen kwamen ze niet opdagen. Mijn moeder zal al bijna tegen een inzinking aan. Weer contact opgenomen met RV Vastgoedonderhoud BV. Ze zou hun de kans geven om het voor 6 oktober op te lossen en anders zou ze hun in gebreke stellen.
Ik had daar ook een mail achteraan gestuurd, maar ik heb nog steeds geen respons. Wis en waarachtig ze kwamen. Moeder had al het een en ander mee gemaakt met haar gezondheid dat in verband hield met al die afspraken die maar niet werden na gekomen. Maar nu komt het, er moest nog verf worden gehaald. Omdat ze niet wisten welke kleur ze wilde hadden ze niks mee genomen. Grrrrrrrr dan neem je toch van te voren contact op. En bovendien gaat het om een plafond en geen muur (ik ben maar even langs gegaan, maar hoe ik mijn moeder aantrof, zo heb ik haar nooit gezien. Haar woorden tegen mij waren "als ik nu mijn ogen sluit, wil ik niet meer wakker worden). Omdat ze met z'n tweeën waren bleef er 1 achter om de verf te gaan halen. Hij ging om 10 uur weg, en kwam uiteindelijk zo rond half 2 weer terug. Erg ver rijden voor een blik verf. Een goede communicatie was er ook niet, omdat ze moeilijk te verstaan waren volgens mijn moeder. De heren zelf heb ik niet gesproken, maar degene die achter bleef moet hebben gehoord hoe woest ik was. Om 17:00 uur kreeg ik een berichtje van haar dat ze klaar waren. Dus zijn ze de hele dag bezig geweest met wat in een paar uurtjes gedaan had kunnen worden.
Hebben jullie nog raad wat ik hier verder nog mee kan doen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat zou u verder nog willen doen. De klus is ondanks alles geklaard. Laat uw moeder er nu maar van genieten.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Bij u is gelukkig het werk wel gedaan, is het goed gedaan ?
Het enige wat u nu nog kunt doen is mensen waarschuwen om niet met deze partij in zee te gaan.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoshi1971. schreef:
04 okt 2023 20:21
......Haar woorden tegen mij waren "als ik nu mijn ogen sluit, wil ik niet meer wakker worden". .......
En dat allemaal om een plafonnetje dat niet geschilderd is of wordt ? Mijn advies, hou uw moeder goed in de gaten en verzorg haar goed.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
05 okt 2023 22:32
Hoshi1971. schreef:
04 okt 2023 20:21
......Haar woorden tegen mij waren "als ik nu mijn ogen sluit, wil ik niet meer wakker worden". .......
En dat allemaal om een plafonnetje dat niet geschilderd is of wordt ? Mijn advies, hou uw moeder goed in de gaten en verzorg haar goed.
Eerlijk gezegd denk ik dat er dan wel meer aan de hand is. Maar dat is uiteraard niet uitgesproken. Het is ook niet in het kader van het topic.

TS: het schilderwerk is nu gedaan, ligt de vloer er ook in? Tijd om de emoties weer te laten zakken en weer wat positieve dingen in het leven te gaan ervaren. Niet dan? :D

Schilder&onderhoud
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2024 11:28

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door Schilder&onderhoud »

Klanten betalen aanbetalingen aan er komt nooit een schilder opdagen
Dit ligt echter niet aan de schilder dit ligt aan rv !!!!aannemers leveren werk af maar rv betaald de onderaannemers niet tot nauwelijks waardoor de aannemers weigeren nieuwe klussen aan te nemen
Maar rv krijgt hun geld toch wel ze zijn niet te bereiken op de e-mails reageren ze niet het is gewoon een schande dat dit bedrijf nog bestaat !!!!!
Zowel voor aannemers en klanten ga niet met dit bedrijf in zee dit scheelt u enorme hoofdpijn

RobertoM
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2024 14:13

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door RobertoM »

Ook ik ben slachtoffer geworden van RV Vastgoed Onderhoud uit Hoorn. Vorig jaar offerte aangevraagd voor het schilderen van mijn huis; uitgebreid bezoek gehad van een keurige medewerker. Ik ben akkoord gegaan met de offerte en heb 30% aanbetaald.
Ik kreeg vorige week een mail van RV dat het bedrijf “de deuren sluit” en zij mij doorverwijzen naar de onderaannemer die de schildersklus zou gaan uitvoeren. Deze onderaannemer meldt mij ook diverse issues te hebben met RV (openstaande facturen); hij heeft geen (deel van) het voorschot van RV ontvangen. RV is inmiddels onbereikbaar: telefoon afgesloten, e-mails komen terug en de website is uit de lucht. Het bedrijf is (nog) niet officieel failliet verklaard dus er is geen curator bekend.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een bedrijf dat wordt opgedoekt gaat niet automatisch failliet.
Misschien heeft Moneyman tips wat u zou kunnen proberen om uw aanbetaling terug te krijgen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aanbetaling gedaan, niemand op komen dagen

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, die onderaannemer gaat niet voor de kat zijn viool werken. Logisch dat die niks doet. Het geld ligt bij RV, Maar het is de vraag of je je geld nog terug zal zien, oftewel: of het wel nut heeft te gaan procederen. En tegen wie? Kale kippen en kikkers, daar komt niet zoveel van af...

Plaats reactie