LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
nina1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2017 21:20

AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door nina1966 »

Iemand ervaring of bekend met [naam verwijderd door moderator] van Aannemersbedrijf Koos? Ik zit met een niet afgemaakte klus, (stom genoeg) voorgeschoten geld en een onbewoonbaar huis. Ik krijg deze man niet meer te pakken. De site via welke ik aan dit bedrijf ben gekomen krijgt ze ook niet te pakken. Geen mail, niet opnemen etc.
Wat kan ik nog doen? Kan de kvk hier iets in betekenen, moet ik aangifte doen...
Ik heb van de wmo geld gekregen om de badkamer te verbouwen wat essentieel was voor mij maar nu dus geen geld, geen badkamer en geen toilet. Wie o wie weet raad.
[Offtopic statement verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2017 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, onderwerp aangepast

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door Sira »

Allereerst moet u uw gemeente hiervan op de hoogte brengen. Daarnaast kunt u contact opnemen met het Juridisch Loket van de Rijksoverheid https://www.rijksoverheid.nl/contact/co ... isch-loket.
En ja, ik zou wel aangifte doen, misschien zijn er meer klachten.

Bouwfraude
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2017 14:27

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door Bouwfraude »

Zelfde gehad met ERMI Totaalbouw. Vermoedelijk is dat nu LGB Bouw uit Almere.. Heel vervelend dit soort [ongefundeerde bewering verwijderd] die er met je geld vandoor gaan. Heel veel sterkte!
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mar 2017 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

badkamerrenovatie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2017 18:47

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door badkamerrenovatie »

Ja, ik heb nu ervaring met het aannemersbedrijf Koos te Amsterdam.
Niet alleen is de renovatie van de badkamer en separaat toilet ruimte niet afgemaakt, maar het afgeleverde werk deugt van geen kanten. Ondertussen heeft hij 90% van het bedrag ontvangen, en, tussendoor ook een andere bedrag gevraagd voor de vermeende extra werkzaamheden.

Zo is de douchekraan-aansluiting scheef, gekanteld en te diep achter de tegels gelegd. De aansluiting voor de c.v. radiator is naast elkaar gelegd i.p.v. 5 cm uit elkaar. De badkuip is scheef geplaatst en de tegels zijn op meer dan 1 cm naast het badrand gelegd. Er is geen aarde verbinding, de bestaande aarde bedrading is moedwillig afgeknipt, de elektrische vloerverwarming is gewoon geknipt en gelegd. De elektrische bedrading voor de spots verlichting is verkeerd gelegd; de toiletpot is niet geplaatst; het verlaagd plafond in de toiletruimte is niet gelegd, ook hier is de vloerverwarming gewoon geknipt gelegd. Rondom de douche is er geen kimbandje geplaatst.

Terwijl meer dan 30% van het werk nog gedaan moet worden, schrijft hij via e-mail dat hij niet meer komt en dat het resterende bedrag van 10% niet betaald hoeft te worden, maar dat we iemand anders maar moeten inschakelen.

Wij hebben nu een andere aannemer in de arm genomen. De gehele vloertegels worden gesloopt. De badkuip is gedemonteerd: blijkt dat de badkuip niet rustte op de vierpoten. 28 wandtegels moesten worden uitgehakt om de aarde verbinding te kunnen aansluiten.

kikakika
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:32

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door kikakika »

Het zelfde meegemaakt, van alles beloofd, maar kwam steeds zijn afspraken niet na. Na het sloopwerk opeens met de Noorderzon vertrokken en na aan betaling 2 termijnen (90%) aanneemsom. Adres is vals. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderatie] Politie wil niets doen, volgens de wet een civiele zaak. Hoe kan deze man gestopt worden. Waarschijnlijk zijn er al vele gedupeerden. Via werkspot in contact gekomen
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2017 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door berndv »

kikakika schreef:Politie wil niets doen, volgens de wet een civiele zaak. Hoe kan deze man gestopt worden.
Op zich vrij simpel, namelijk door bovenstaande zinnen om te draaien.
kikakika schreef:Hoe kan deze man gestopt worden.
kikakika schreef:Politie wil niets doen, volgens de wet een civiele zaak.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Consumenten helpen elkaar niet voldoende,
alhoewel er tools zijn om vooraf na te kunnen lezen en achteraf om elkaar te waarschuwen:

- Klacht.nl
- Klachtenkompas.nl
- fraudehelpdesk.nl

enz.

stofzuigertje

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is dat vele een voordelige leuke klusser vinden en dan later ontdekken......

Helaas kan Koos weer onder andere naam in andere regio verder gaan en zonder foto is het lastig met 1 miljoen ZZPers....
Een iets groter bedrijf is wel duurder maar als je geen goede referenties hebt, liever niets doen of pas betalen na goede oplevering en vooral niets vooruit....

Als je achteraf betaalde is de kans op dit soort problemen vele malen kleiner en ze werken dan wel door omdat ze anders zonder geld komen.
Bij vooruitbetaalde eerst een andere klus even tussendoor komt helaas ook veel voor.

Ik weiger een voorschot en pas als alles klaar op kleinste detail nauwkeurig pas volledig in 1x betalen.
Dat werkt tot nu toe het beste, vooral bij onbekende, die achteraf erg goed werk leverden.

rubiën.grootfaam
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017 21:01
Contacteer:

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door rubiën.grootfaam »

Ook ik heb rond kerst vorig jaar mijn badkamer door dit bedrijf laten maken. Ik heb 90% betaald vanwege extra werk. Ik had mijn eigen materiaal, het werk wat er is geleverd was waardeloos. later heb ik zelf een loodgieter, timmerman en electricien, kitter en stukadoor moeten regelen, want hij heeft het stucwerk van mijn keuken gesloopt. De politie doet inderdaad niets.

Ik heb hem gevolgd, heb de belastingdienst gebeld. Ik heb een detective ingezet. Ik zal deze man vinden.
Graag hoop ik dat radar deze man kan opsporen, ik heb de nodige informatie waarmee dit mogelijk zou zijn.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rubiën.grootfaam schreef:Ook ik heb rond kerst vorig jaar mijn badkamer door dit bedrijf laten maken. Ik heb 90% betaald vanwege extra werk. Ik had mijn eigen materiaal, het werk wat er is geleverd was waardeloos. later heb ik zelf een loodgieter, timmerman en electricien, kitter en stukadoor moeten regelen, want hij heeft het stucwerk van mijn keuken gesloopt. De politie doet inderdaad niets.

Ik heb hem gevolgd, heb de belastingdienst gebeld. Ik heb een detective ingezet. Ik zal deze man vinden.
Graag hoop ik dat radar deze man kan opsporen, ik heb de nodige informatie waarmee dit mogelijk zou zijn.
Volgens mij ben je in de war met het programma Tros Opgelicht (https://opgelicht.avrotros.nl/) denk niet dat het consumenten programma Tros Radar iets doet met oplichters.

MecMan
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2018 23:23

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door MecMan »

Hoe is het afgelopen met jullie als slachtoffers van de praktijken van aannemingsbedrijf Koos? Is die malafide aannemer nog gevonden? Is ie veroordeeld? Ik heb nu een soortgelijke ervaring met een aannemer in Amsterdam. Wat kan je doen en wat hebben jullie gedaan om je recht te halen?

Gr. Mec

kikakika
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:32

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door kikakika »

Is nu aan de slag onder de naam Pieter Bouw. Staat op het zelfde adres ingeschreven, gegevens KvK

sake1987

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb dit jaar mijn dak laten vervangen, nieuwe dakgoten geplaatst, nieuwe verwarmingsketel en schoorstenen laten repareren voegen.
Hiervoor heb ik 4 ZZP bedrijven over de vloer gehad.
Ik betaal pas als de klus is geklaard (maar dan wel zonder uitstel ) Ik ga ervan uit dat een goed bedrijf krediet heeft bij de leveranciers, mocht dit niet het geval zijn moet je al gaan twijfelen. Het was niet nodig, maar eventueel had ik na levering aan mijn huis de materialen willen betalen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door blont007 »

Wat weerhoudt jullie om Pieter Bouw even op te snorren, en een goed gesprek aan te gaan.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door gosewijn »

Je brengt mij op een idee . :idea:

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door blont007 »

gosewijn schreef:
29 sep 2018 13:35
Je brengt mij op een idee . :idea:
Als deze aannemer Koos ook bij u heeft geklust dan zou ik zeker achter uw geld aangaan, maar wat is er bij u mis gegaan? we zijn er wel naar benieuwd.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wie is WE. ?.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door blont007 »

gosewijn schreef:
29 sep 2018 14:26
Wie is WE. ?.
Forumleden, wie anders.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

WE benieuwd?

Ik niet.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: AannemersbedrijfKoos: Aannemer verdwenen, geld weg

Ongelezen bericht door Ivo.w »

sake1987 schreef:
29 sep 2018 11:35
Ik heb dit jaar mijn dak laten vervangen, nieuwe dakgoten geplaatst, nieuwe verwarmingsketel en schoorstenen laten repareren voegen.
Hiervoor heb ik 4 ZZP bedrijven over de vloer gehad.
Ik betaal pas als de klus is geklaard (maar dan wel zonder uitstel ) Ik ga ervan uit dat een goed bedrijf krediet heeft bij de leveranciers, mocht dit niet het geval zijn moet je al gaan twijfelen. Het was niet nodig, maar eventueel had ik na levering aan mijn huis de materialen willen betalen.
Precies dit.

Kleinere klussen (tot 5000 euro) betaal je volledig achteraf en grotere klussen betaal je in termijnen naar rato van het werk wat al gedaan is.

Gesloten