LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door Astra23 »

Beste mensen,

Is er iemand die in het bezit is van Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4 ketel van Nefit? Graag zou ik jullie ervaringen hiervan willen weten omdat ik zelf binnenkort mijn ketel moet vervangen.
Ik heb ook 50 m2 vloerverwarming als hoofdverwarming. Is deze ketel hiervoor dan voldoende?

Graag jullie reacties. :D

Groeten Peter

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door berna »

Hallo Astra,
Ik heb ook zo'n ding, en die werkt als een speer. Veel warm water (CW4) vloerverwarming kan er prima bij op. Wanneer u er een moduline 30 opzet (net als ik heb) is het smorgens lekker warm als u uit bed komt.
Succes.

bakboord
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 okt 2005 20:17

Re: Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door bakboord »

prima ketel! Bevalt uitstekend. (is nu 2 jaar oud)

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door NAK »

Ga eens naar www.Nefit.nl en daar kun je precies controleren of je de juiste ketel hebt gekozen.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door miraltje »

dat is meer dan voldoende.

uit een vloerverwarming kun je maximaal 100w per m2 halen.
in jouw geval dus 50X100 = 5 kw.
de ketel heeft een vermogen van 24kw dus dat zit wel goed.

de meeste woningen hebben genoeg aan een cv ketel van 10 a 15 kw aan verwarmingvermogen.

echter wil men met een combiketel voor de warmwater voorziening een beetje comfort.
aangezien dat niet lukt met een ketel van 10 a 15 kw plaatst men een ketel met een groter vermogen.in dit geval 24kw.

ook hier is een stel regel voor voor elke liter water die je verwarmt naar 60' ben je 4 kw nodig.

een ketel van 24kw leverd dan ongeveer 6 l per minuut van 60' continu.

wwar je wel op moet letten is of je vloerverwarming gemaakt is van diffussie dichte buis(zuurstofdicht).

naar ik aanneem is je huidigeketel minimaal 15 jaar oud en dan kun je ervan van uitgaan dat dit niet het geval is.
het houd in dat je vloerverwarming moet worden gespoeld en gescheiden moet worden van de verwarmingsketel.

SPOELEN: word gedaan om de juiste warmte overdracht te houden van het systeem omdat het geen zuurstofdichte buis is .
hierdoor vervuilt/corrodeerd het gehele systeem.

SCHEIDEN: word gedaan om de vervuiling/corrosie van het systeem te beperken tot alleen de vloerverwarming.
en voor het voorkomen van storingen aan het cv toestel en de garantie
ervan.

vrijwel alle kunstof leidingsysteemen na de 2de helft van de jaren 90 zijn diffusie dicht.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door berna »

De ervaring leert dat het met die wel of niet diffuusdichte leidingen allemaal nog wel een beetje meevalt. Waar men wel heel erg mee op moet passen (lees> maatregelen moet treffen) zijn de zwarte (tyleen) slangen. Deze zijn echt levengevaarlijk voor de huidige cv-toestellen.
Verder valt het met al die andere leidingen wel mee.
Groeten Berna

Astra23
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2005 16:47

Re: Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door Astra23 »

Mijn woning is 10 jaar oud. In augustus 2004 heb ik het huis gekocht en toen ook meteen vloerverwarming als hoofdverwarming laten aanleggen. Dus die vloerverwarming ligt er nu een jaar in. Kan ik dan aannemen dat ik wel de juiste buis heb?

Groeten Peter :shock:

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Nefit Smartline HR, HRC 24 CW4

Ongelezen bericht door miraltje »

Mijn woning is 10 jaar oud. In augustus 2004 heb ik het huis gekocht en toen ook meteen vloerverwarming als hoofdverwarming laten aanleggen. Dus die vloerverwarming ligt er nu een jaar in. Kan ik dan aannemen dat ik wel de juiste buis heb?
dan kun je ervanuit gaan dat dit diffusie dichte buis is.

Gesloten