LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanprestatie jaap fix it klussen bedrijf

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
h. mulhof/l. beredijk

wanprestatie jaap fix it klussen bedrijf

Ongelezen bericht door h. mulhof/l. beredijk » 17 nov 2003 21:45

:evil: jaap fix klussenbedrijf heeft een jaar geleden de badkamer van de fam. berendijk opnieuw betegeld en een douchecabine en andere accessoires aangebracht. bij op;evering is contant betaald. binnen enkele weken lieten de eerste tegels los en al heel snel daarna waren er hele stukken muur waar de tegels loszaten en /of afgingen. na diverse telefoontjes kwam dhr fix kijken. hij zei dat de ook de loszittende tegels eraf moesten en dat hij de zaak keurig zou repareren, want hij was het ermee eens dat het zo niet goed was. er was een probleem: er waren niet genoeg nieuwe tegels meer. de lijm zat wél vast aan de tegels, dus moest meneer berendijk maar proberen die eraf te krijgen dan zou meneer fix die tegels daarna weer aan de muren maken. dat ging echter niet helemaal of eerder helemaal niet goed! ten eerste zat de lijm zo vast aan de telegs dat het onmogelijk was geen tegels te beschadigen bij het verwijderen van de lijm. maar, zei meneer fix, er waren nu eenmaal geen andere tegels, dus moest het maar zo. al protesteerde de fam. berendijk. ook de douchecabine, die eveneens verwijderd was, werd opnieuw geïnstalleerd en meneer fix had het gefixt volgens hemzelf. binnen korte tijd echter lieten veel tegels alsnog of opnieuw los. bovendien was de deur van de cabine scheef geplaatst. die is dus haast niet open te krijgen. hele gedeeltes van de tegelwanden zijn krom getrokken etc etc. één doffe ellende. vele telefoontjes van berendijk richting fix volgden, evenals vele beloftes in omgekeerde richting. tot mw berendijk op een morgen een papier in de brievenbus vond, een opgevouwen a4tje zonder envelop erom. tot haar stomme verbazing bleek dit een aan jan en lies berendijk gerichte rekening van fix te zijn; groot € 649,= voor verrichte werkzaamheden in hun badkamer. n.b. voor de werkzaamheden verricht om eerder slecht verricht erk te verbeteren/herstellen. fam berendijk naar de telefoon en weer en weer. beloftes, irritatie enz. tot ruim een week geleden: een brief vanmellema & veltkamp, gerechtsdeurwaarderskantoor en incasso. fix stelde de fam berendijk officieel in gebreke wegens het niet betalen van bovenstaand bedrag. fam. berendijk overstuur, want men heeft zoiets nooit eerder meegemaakt. meneer wil maar betalen 'om er vanaf te zijn' maar mevrouw vindt dat fix geen recht heeft op dit bedrag, nota bene voor werk dat nodig was om eerdere foutren van hem te herstellen. j.l. zaterdag volgde er een sommatiedagvaarding om binnen drie dagen te betalen. mw heeft dit kantoor gebeld en meegedeeld hoe zij erover denkt. mij is gevraagd een brief te schrijven nar dat incassokantoor. het lijkt mij ectr zaak om de heer fix een brief te sturen en hém daarin in gebreke te stellen wegens het niet uitvoeren van de noodzakelijke reparaties en verbeteringen over zijn slecht afgeleverd werk. wij hebben een deskundige de badkamer laten bekijken. zijn reactie was: laat hij maar naar de rechter gaan, hij heeft geen been om op te staan, het lijkt nergens naar!!! ik was van plan om fix 2 maanden de tijd te geven om zijn verzuim alsnog te herstellen. zoniet dan maakt de fam. berendijk de zaak aanhangig bij de rechter. wilt u mij adviseren alstublieft? alvast bedankt voor de te nemen moeite. hennie mulhof.

installateur

Re: wanprestatie jaap fix it klussen bedrijf

Ongelezen bericht door installateur » 10 apr 2004 23:08

Wellicht is het raadzaam na te gaan of het bedrijf is aangesloten bij een branchevereniging met een geschillencommisie.

Zo niet dan blijft jammerlijk alleen de weg naar de rechter.

succes.

Gast

Re: wanprestatie jaap fix it klussen bedrijf

Ongelezen bericht door Gast » 03 mei 2004 22:00

is er bij die oplevering getekend voor "voldaan factuur "??

Gast

Re: wanprestatie jaap fix it klussen bedrijf

Ongelezen bericht door Gast » 18 mei 2004 18:45

absoluut die beunhaas van een fix officieel in gebreke stellen. Hij levert hier duidelijk een wanprestatie. De termijn van 2 maanden zou ik absoluut verkorten naar hooguit 3 weken. De factuur van 653 euro absoluut niet betalen aan Fix en ook niet aan Mellema en Veltkamp. Schriftelijk per aangetekend schrijven M&v op de hoogte brengen van de grieven welke u jegens fix heeft en fix dus ook schriftelijk per aangetekend schrijven officieel in gebreke stellen....hopelijk heeft u een rechtsbijstand verzekering. Dhr fix ook duidelijk maken dat u zich het recht voorbehoudt om hem aansprakelijk te stellen voor de geleden schade, de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.

Gesloten