Garantie afhandeling zonnepanelen van Enie

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Jansen59

Garantie afhandeling zonnepanelen van Enie

Ongelezen bericht door Jansen59 » 19 aug 2019 21:52

Langdurende binnen garantie storingsafhandeling door Enie Groningen:
5 mei 2019: Complete installatie uitgevallen. Storing via Enie Apeldoorn gemeld aan Enie Groningen. Na vele keren gebeld en gemaild te hebben met Enie, Solar Edge en de monteur die Enie ons uiteindelijk gestuurd had, hebben we op 14 juni 2019 pas een nieuwe omvormer gekregen. In de beste zon periode van het jaar hebben we dus 6 weken compleet plat gelegen en geen opbrengst gehad. Een storing van die omvang zou door een goede leverancier normaal met ruim een week opgelost moeten zijn, zeker omdat de oorzaak van een defecte omvormer duidelijk te constateren was. (Er moest van Enie zelfs 2 keer een monteur voor langskomen).
Ik heb Enie in gebreke gesteld en compensatie voor de geleden schade gevraagd maar men beroept zich op de gegarandeerde KWh opbrengst clausule die in de koop overeenkomst staat. Deze is echter zo laag ingesteld dat ik, volgens hun, nergens aanspraak op kan maken, ook niet als een installatie 6 weken binnen 1 jaar plat ligt. Die gegarandeerde opbrengst clausule stelt dus niets voor en is ook eigenlijk bedoeld voor installaties die bij normale werking niet aan de opbrengst beloftes voldoen en NIET voor een belachelijk langdurende storingsafhandeling van 6 weken.
Door de slechte garantie afhandeling kan ik Enie, die ook nog voorkeur leverancier van Vereniging Eigen Huis blijkt te zijn, zeker niet aanbevelen als betrouwbare leverancier van zonnepaneelinstallaties.

criticus2

Re: Garantie afhandeling zonnepanelen van Enie

Ongelezen bericht door criticus2 » 20 aug 2019 13:27

ik vraag mij af of die clausule wel rechtsgeldig is. ze kunnen er zoveel in zetten maar kan best zijn dat dit als onredelijk bestempeld kan worden.

Plaats reactie