LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
MarBle1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2018 21:13

Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door MarBle1948 »

Sinds 2005 wonen wij in een nieuw huis. Wij zijn de eerste bewoners. Nu hebben wij al drie keer wateroverlast gehad door een lekke koppeling. De eerste keer heeft de verzekering betaald. De tweede keer weigerde de verzekering te betalen, ze vonden het een gebrek aan onderhoud.
Wij hebben toen alle koppelingen laten vervangen op eigen kosten, de eerste keer heeft de verzekering betaald. De tweede keer weigerde de verzekering te betalen, ze vonden het een gebrek aan onderhoud.
Wij hebben toen alle koppelingen laten vervangen op eigen kosten. Nu hebben wij opnieuw waterlekkage, opnieuw door een defecte koppeling. Deze zit echter in de muur, Ik wist van het bestaan niet af.
Heb ik recht op een uitkering van de verzekering, hoe pak ik dat aan? Ik heb inmiddels bij de verzekering melding gemaakt van de lekkage. Ik heb een formele bevestiging van de aanmelding ontvangen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er valt natuurlijk aan koppelingen helemaal niets te “onderhouden”. Dus met die reden de claim afwijzen is onjuist.

En dan alle koppelingen laten vervangen in een huis van bouwjaar 2005? Was er dan zulke slechte kwaliteit gebruikt of was het zo slecht aangelegd?

Maar nu hebt u opnieuw lekkage. Hoe weet u dat het weer een koppeling is die in de muur zou zitten? Is de muur opengehakt?

Maar mijns inziens hebt u gewoon recht op schadevergoeding.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door kokka »

Degene waar je eens mee zou moeten praten is de aannemer die jullie huis 13 jaar geleden heeft gebouwd. Koppelingen in een muur is echt heel slecht vakmanschap.
Ik betwijfel overigens of er na 13 jaar nog juridische grond is om hem aansprakelijk te stu voor dat gepruts, er zitten we (echte) juristen op het forum die je daar meer over kunnen vertellen

MarBle1948
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2018 21:13

Re: Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door MarBle1948 »

De aannemer is failliet, evenals de installateur. De hele buurt kampt met deze problemen en iedere keer zijn het de koppelingen. Bij de buren hebben ze de muren van het trappenhuis van beneden naar boven, de zolder, moeten openkappen om de schade te herstellen. Daar was alles vergoed, ik heb te maken met een dagwaarde systeem op een groot deel van de vergoedingen. Ik vraag me af waarom de verzekering dan geindexeerd wordt. Ik heb toch een onverwachte gebeurtenis, ik heb er niet om gevraagd?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou haast zeggen, zo onverwacht is het niet meer, als de hele buurt dat heeft. De verzekering treedt natuurlijk niet in de plaats van garantie.

Dat voor beschadigde inboedel door die lekkage het dagwaarde systeem geldt is logisch. Was er niet geindexeerd, dan zou u ook nog te kampen hebben met een korting wegens onderverzekering.

Hoe andere verzekeraars handelen, is jammer genoeg voor u niet van belang en daar kunt u ook geen rechten aan ontlenen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door bprosman »

Degene waar je eens mee zou moeten praten is de aannemer die jullie huis 13 jaar geleden heeft gebouwd. Koppelingen in een muur is echt heel slecht vakmanschap.
(Schroef)koppelingen in de muur is inderdaad "Not done", zelf zou ik door de zure appel heen bijten en ze preventief door soldeerverbindingen laten vervangen. Als je je huis zelf door een aannemer hebt laten bouwen , of eerste eigenaar heb je meestal ook wel de bouwtekeningen en weet je waar ze zitten.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door Cro »

MarBle1948 schreef:De aannemer is failliet, evenals de installateur. De hele buurt kampt met deze problemen en iedere keer zijn het de koppelingen. Bij de buren hebben ze de muren van het trappenhuis van beneden naar boven, de zolder, moeten openkappen om de schade te herstellen. Daar was alles vergoed, ik heb te maken met een dagwaarde systeem op een groot deel van de vergoedingen. Ik vraag me af waarom de verzekering dan geindexeerd wordt. Ik heb toch een onverwachte gebeurtenis, ik heb er niet om gevraagd?
Erom gevraagd heb je inderdaad vast niet, maar of het nog een onverwachte gebeurtenis is nadat je zelf al twee maal met een soortgelijk issue te maken hebt gehad en daarnaast het schijnbaar ook nog eens een wijdverspreid probleem is in de buurt zou ik toch betwijfelen.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Lekke koppeling waterleiding, verzekering betaalt niet meer

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Onze appartementen zijn ook opgeleverd in 2005 en hebben ook veel last van los geschoten koppelingen van de waterleiding in het beton. De aannemer die onze appartementen heeft gebouwd heeft een verlengde garantie afgegeven tot 1-1-2021.
Blij waren er enkele bewoners die het is overkomen niet want alles is doorweekt en je moet de ruimtes drogen en leeg halen omdat ook de vloerbedekking/laminaat eruit moet.

Gesloten