Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
sbanga
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2018 20:49

Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door sbanga » 30 dec 2018 22:18

Zoals zo vaak is een bedrijf altijd welwillend in het begin bij het uitvoeren van een opdracht. Men voert de opdracht uit en men krijgt betaald. Het verschil tussen een goed en slecht bedrijf is hoe men reageert als het afgesproken werk achteraf niet naar behoren is uitgevoerd. Zo is ook mijn ervaring met " :roll: lekdetectiespecialist :roll: " Polygon Group Nederland (https://www.polygongroup.com/nl-NL/). Daarom deze review.

In mijn geval ging het om een lekkage op een schuin pannendak. Bij hevige regenval kwam er water via de wanden naar binnen op de slaapkamer. De aannemer en loodgieter konden de oorzaak niet achterhalen. Daarom heb ik besloten om een lekdetectiebedrijf in te schakelen, omdat ik geen behoefte had dat men het plafond en wanden gingen openbreken. Hierbij heb ik het bedrijf Polygon Groep ingeschakeld in Mei 2018. Zij hebben na betaling van € 106,- een offerte opgemaakt voor mij tbv het uitvoeren van een lekdetectie met behulp van infraroodcamera's e.d. . Na akkoord van de offerte hebben twee "specialisten" van Polygon een lekdetectie uitgevoerd op mijn dak op 5 Juni 2018. Dit heeft geresulteerd in een lekdetectierapport waarin aangegeven stond wat de oorzaak van de lekkage is. Polygon voert zelf geen reparaties uit, dus je moet dan zelf met het lekdetectierapport een aannemer benaderen voor de reparatie. Ik heb Polygon € 2186,- betaald voor de lekdetectie. Op 13 Juli 2018 heeft de aannemer de reparatie uitgevoerd op mijn dak aan de hand van het lekdetectierapport.

Dit jaar hadden we een zeer droge zomer. Dus het heeft even geduurd voordat het zeker was of de oorzaak van de lekkage nu was verholpen. Helaas bleek dit niet het geval te zijn. Op 9 Augustus heeft het zeer hard geregend. Direct was het duidelijk dat de lekkage nog steeds aanwezig was. Ik heb contact opgenomen met de aannemer en Polygon Groep. De aannemer gaf aan dat de werkzaamheden waren uitgevoerd zoals aangegeven in het lekdetectierapport. Polygon gaf aan dat de aannemer zijn werk niet correct heeft uitgevoerd.

Helaas was de bouwvak net begonnen. Zonder medewerking van Polygon en het aannemersbedrijf heb ik een derde partij ingeschakeld om te kijken naar de lekkage op 13 Augustus 2018 . Deze kwamen tot de conclusie dat de reparatie door de aannemer klopte met het lekdetectierapport. Conclusie: de oorzaak van de lekkage zit ergens anders. Ik heb dit via email doorgegeven aan Polygon samen met foto's. Helaas kwam er geen reactie van hun zijde.

Aangezien het lekdetectierapport van Polygon in mijn ogen ondeugdelijk was heb ik een nieuwe lekdetectie laten uitvoeren. Dit is uitgevoerd op 27 Augustus en nog een keer op 25 September. Hierbij kwam men direct al een stuk van de kilgoot tegen, waarvan Polygon aangaf dat deze goed was, waar een constructiefout in zat. Deze is hersteld.

In de tussentijd sinds 27 Augustus heb ik Polygon op de hoogte gehouden van alle nieuwe bevindingen. Er kwam geen reactie van de kant van Polygon. Ik heb meerdere malen gebeld en emails verstuurd. Op de emails is nooit geantwoord en elke keer als je Polygon belt wordt belooft dat men dezelfde dag zal terugbellen. Alleen doen ze dat niet. Eind september heb ik via Facebook uiteindelijk contact gehad met iemand van Polygon. Via deze route kwam ik terecht bij de projectleider die bij mij de offerte in Mei had opgemaakt. Aan hem heb ik al het bovenstaande doorgegeven. Hij gaf aan binnen twee dagen weer contact met mij op te nemen.
Dit heeft hij nooit gedaan. Telefoon werd niet meer opgenomen, emails niet beantwoord.

Na een maand had ik nog steeds geen antwoord. Op vrijdag 16 November heb ik voor de laatste keer telefonisch contact opgenomen met Polygon. Uiteindelijk heeft de projectleider mij te woord gestaan. In het kort komt het erop neer: men heeft aangetoond dat ik een lekkage had op mijn dak en dat het niet aan hen is om aan te geven wat de oorzaak van de lekkage is. Dat is de verantwoordelijkheid van de aannemer.
Les voor iedereen: als je een lekkage hebt neem dan nooit contact op met Polygon Groep. Zij zijn alleen maar in staat om aan te tonen dat er een lekkage is (wat je zelf ook al weet). De oorzaak kan men niet achterhalen, want ze voeren zelf geen reparaties uit. Want men heeft niet de competentie om herstelwerkzaamheden uit te voeren. Het is beter om een lekdetectiebedrijf in de arm te nemen die de lekdetectie en reparatie kan uitvoeren.
Bij het oplossen van een "lastige" lekkage ben je op zoek naar een "partner" die samen met jou nadenkt om de lekkage te verhelpen. Dat het de eerste keer mis gaat, daar heb ik alle begrip voor. Echter niet voor het feit dat een dergelijk bedrijf jouw aan je lot overlaat. Geen aanbod voor een tweede lekdetectie, niet reageren op emails, beloven om terug te bellen en dat niet te doen. Dat is mijn ervaring met Polygon Group Nederland: miskleun in de lekdetectiebranche
Laatst gewijzigd door sbanga op 02 jan 2019 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 2779
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door BL2 » 31 dec 2018 01:52

sbanga schreef:
30 dec 2018 22:18
Zoals zo vaak is een bedrijf altijd welwillig in het begin bij het uitvoeren van een opdracht. Men voert de opdracht uit, men krijgt betaald. Het verschil tussen een goed en slecht bedrijf is hoe men reageert als het afgesproken werk achteraf niet naar behoren is uitgevoerd. Zo is ook mijn ervaring met " :roll: lekdetectiespecialist :roll: " Polygon Group Nederland.

In mijn geval ging het om een lekkage op een schuin pannendak. Bij hevige regenval kwam er water via de wanden naar binnen op de slaapkamer. De aannemer en loodgieter konden de oorzaak niet achterhalen. Daarom heb ik besloten om een lekdetectiebedrijf in te schakelen, omdat ik geen behoefte had dat men het plafond en wanden gingen openbreken. Hierbij heb ik het bedrijf Polygon Groep ingeschakeld in Mei 2018. Zij hebben na betaling van € 106,- een offerte opgemaakt voor mij tbv het uitvoeren van een lekdetectie met behulp van infraroodcamera's e.d. . Na akkoord van de offerte hebben twee "specialisten" van Polygon een lekdetectie uitgevoerd op mijn dak op 5 Juni 2018. Ik heb Polygon € 2186,- betaald voor de lekdetectie. Op 13 Juli 2018 heeft de aannemer de reparatie uitgevoerd op mijn dak aan de hand van het lekdetectierapport.

Dit jaar hadden we een zeer droge zomer. Dus het heeft even geduurd voordat het zeker was of de oorzaak van de lekkage nu was verholpen. Helaas bleek dit niet het geval te zijn. Op 9 Augustus heeft het zeer hard geregend. Direct was het duidelijk dat de lekkage nog steeds aanwezig was. Ik heb contact opgenomen met de aannemer en Polygon Groep. De aannemer gaf aan dat de werkzaamheden waren uitgevoerd zoals aangegeven in het lekdetectierapport. Polygon gaf aan dat de aannemer zijn werk niet correct heeft uitgevoerd.

Helaas was de bouwvak net begonnen. Zonder medewerking van Polygon en het aannemersbedrijf heb ik een derde partij ingeschakeld om te kijken naar de lekkage op 13 Augustus 2018 . Deze kwamen tot de conclusie dat de reparatie door de aannemer klopte met het lekdetectierapport. Conclusie: de oorzaak van de lekkage zit ergens anders. Ik heb dit via email doorgegeven aan Polygon samen met foto's. Helaas kwam er geen reactie van hun zijde.

Aangezien het lekdetectierapport van Polygon in mijn ogen ondeugdelijk was heb ik een nieuwe lekdetectie laten uitvoeren. Dit is uitgevoerd op 27 Augustus en nog een keer op 25 September. Hierbij kwam men direct al een stuk van de kilgoot tegen, waarvan Polygon aangaf dat deze goed was, waar een constructiefout in zat. Deze is hersteld.

In de tussentijd sinds 27 Augustus heb ik Polygon op de hoogte gehouden van alle nieuwe bevindingen. Er kwam geen reactie van de kant van Polygon. Ik heb meerdere malen gebeld en emails verstuurd. Op de emails is nooit geantwoord en elke keer als je Polygon belt wordt belooft dat men dezelfde dag zal terugbellen. Alleen doen ze dat niet. Eind september heb ik via Facebook uiteindelijk contact gehad met iemand van Polygon. Via deze route kwam ik terecht bij de projectleider die bij mij de offerte in Mei had opgemaakt. Aan hem heb ik al het bovenstaande doorgegeven. Hij gaf aan binnen twee dagen weer contact met mij op te nemen.
Dit heeft hij nooit gedaan. Telefoon werd niet meer opgenomen, emails niet beantwoord.

Na een maand had ik nog steeds geen antwoord. Op vrijdag 16 November heb ik voor de laatste keer telefonisch contact opgenomen met Polygon. Uiteindelijk heeft de projectleider mij te woord gestaan. In het kort komt het erop neer: men heeft aangetoond dat ik een lekkage had op mijn dak en dat het niet aan hen is om aan te geven wat de oorzaak van de lekkage is. Dat is de verantwoordelijkheid van de aannemer.
Les voor iedereen: als je een lekkage hebt neem dan nooit contact op met Polygon Groep. Zij zijn alleen maar in staat om aan te tonen dat er een lekkage is (wat je zelf ook al weet). De oorzaak kan men niet achterhalen, want ze voeren zelf geen reparaties uit. Want men heeft niet de competentie om herstelwerkzaamheden uit te voeren. Het is beter om een lekdetectiebedrijf in de arm te nemen die de lekdetectie en reparatie kan uitvoeren.
Bij het oplossen van een "lastige" lekkage ben je op zoek naar een "partner" die samen met jou nadenkt om de lekkage te verhelpen. Dat het de eerste keer mis gaat, daar heb ik alle begrip voor. Echter niet voor het feit dat een dergelijk bedrijf jouw aan je lot overlaat. Geen aanbod voor een tweede lekdetectie, niet reageren op emails, beloven om terug te bellen en dat niet te doen. Dat is mijn ervaring met Polygon Group Nederland: miskleun in de lekdetectiebranche
Het ging al gelijk fout, een offerte hoort natuurlijk gewoon gratis te zijn.
Gingen er toen geen alarmbellen af.
Verder, E 2186,00 voor een onderzoek en rapport, zijn ze daar meerdere dagen mee bezig geweest ?

NeoDutchio
Berichten: 6059
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 31 dec 2018 08:36

BL2 schreef:
31 dec 2018 01:52
Het ging al gelijk fout, een offerte hoort natuurlijk gewoon gratis te zijn.
Gingen er toen geen alarmbellen af.
Verder, E 2186,00 voor een onderzoek en rapport, zijn ze daar meerdere dagen mee bezig geweest ?
Een offerte kost vaker geld. Maar bij de goede bedrijven zullen de kosten van de offerte in mindering op de rekening gebracht worden. Zo wordt namelijk voorkomen dat ze de hele dag offertes moeten maken, kosten moeten maken en daar niets voor terug zien. Niemand werkt gratis.

16again
Berichten: 9578
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door 16again » 31 dec 2018 09:09

Nooit handig om met 2 partijen zaken te doen, ontstaan er problemen dan begint het naar elkaar wijzen.

Gebrek aan communicatie is sowieso kwalijk. Misschien reageren ze wel op een ingebrekestelling.

Overigens, als het dak op meerdere punten lekt, heeft het detectiebedrijf dan aan overeenkomst voldaan door 1 lekkagepunt aan te wijzen?

sbanga
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2018 20:49

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door sbanga » 31 dec 2018 09:27

Als antwoord op bovenstaande vragen:

Polygon (2 personen) is 5 uur bezig geweest met de lekdetectie.
De € 106,- voor het opmaken van de offerte is niet in mindering gebracht op de totaalrekening.
Wat betreft het lekkagepunt aanwijzen: dit klopt. Echter heeft Polygon alleen water zitten spuiten op het dak, maar niet gekeken onder de dakpannen om te zien waar de daadwerkelijke oorzaak van de lekkage zat. Het tweede lekdetectiebedrijf heeft dit wel gedaan: ziji hebben dit gedaan door een deel van de dakpannen weg te halen.

chrisd1
Berichten: 2041
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door chrisd1 » 31 dec 2018 09:39

sbanga schreef:
31 dec 2018 09:27
Het tweede lekdetectiebedrijf
Wat hebben die in rekening gebracht??

16again
Berichten: 9578
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door 16again » 31 dec 2018 09:52

sbanga schreef:
31 dec 2018 09:27
Echter heeft Polygon alleen water zitten spuiten op het dak, maar niet gekeken onder de dakpannen om te zien waar de daadwerkelijke oorzaak van de lekkage zat.
En dat is juist waar je ze wel voor betaald hebt!
2000 euro om alleen water op een dak te spuiten is wel erg duur.

sbanga
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2018 20:49

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door sbanga » 31 dec 2018 12:34

chrisd1 schreef:
31 dec 2018 09:39
sbanga schreef:
31 dec 2018 09:27
Het tweede lekdetectiebedrijf
Wat hebben die in rekening gebracht??
Dit was in totaal € 1223,-. Dit betrof tweemaal lekdetectie en reparatie door 2 personen. Daarnaast ook nog het herstel van het opengebroken plafond en wand in de slaapkamer.

gosewijn
Berichten: 2083
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door gosewijn » 31 dec 2018 13:48

BL2 schreef:
31 dec 2018 01:52
sbanga schreef:
30 dec 2018 22:18
Zoals zo vaak is een bedrijf altijd welwillig in het begin bij het uitvoeren van een opdracht. Men voert de opdracht uit, men krijgt betaald. Het verschil tussen een goed en slecht bedrijf is hoe men reageert als het afgesproken werk achteraf niet naar behoren is uitgevoerd. Zo is ook mijn ervaring met " :roll: lekdetectiespecialist :roll: " Polygon Group Nederland.

In mijn geval ging het om een lekkage op een schuin pannendak. Bij hevige regenval kwam er water via de wanden naar binnen op de slaapkamer. De aannemer en loodgieter konden de oorzaak niet achterhalen. Daarom heb ik besloten om een lekdetectiebedrijf in te schakelen, omdat ik geen behoefte had dat men het plafond en wanden gingen openbreken. Hierbij heb ik het bedrijf Polygon Groep ingeschakeld in Mei 2018. Zij hebben na betaling van € 106,- een offerte opgemaakt voor mij tbv het uitvoeren van een lekdetectie met behulp van infraroodcamera's e.d. . Na akkoord van de offerte hebben twee "specialisten" van Polygon een lekdetectie uitgevoerd op mijn dak op 5 Juni 2018. Ik heb Polygon € 2186,- betaald voor de lekdetectie. Op 13 Juli 2018 heeft de aannemer de reparatie uitgevoerd op mijn dak aan de hand van het lekdetectierapport.

Dit jaar hadden we een zeer droge zomer. Dus het heeft even geduurd voordat het zeker was of de oorzaak van de lekkage nu was verholpen. Helaas bleek dit niet het geval te zijn. Op 9 Augustus heeft het zeer hard geregend. Direct was het duidelijk dat de lekkage nog steeds aanwezig was. Ik heb contact opgenomen met de aannemer en Polygon Groep. De aannemer gaf aan dat de werkzaamheden waren uitgevoerd zoals aangegeven in het lekdetectierapport. Polygon gaf aan dat de aannemer zijn werk niet correct heeft uitgevoerd.

Helaas was de bouwvak net begonnen. Zonder medewerking van Polygon en het aannemersbedrijf heb ik een derde partij ingeschakeld om te kijken naar de lekkage op 13 Augustus 2018 . Deze kwamen tot de conclusie dat de reparatie door de aannemer klopte met het lekdetectierapport. Conclusie: de oorzaak van de lekkage zit ergens anders. Ik heb dit via email doorgegeven aan Polygon samen met foto's. Helaas kwam er geen reactie van hun zijde.

Aangezien het lekdetectierapport van Polygon in mijn ogen ondeugdelijk was heb ik een nieuwe lekdetectie laten uitvoeren. Dit is uitgevoerd op 27 Augustus en nog een keer op 25 September. Hierbij kwam men direct al een stuk van de kilgoot tegen, waarvan Polygon aangaf dat deze goed was, waar een constructiefout in zat. Deze is hersteld.

In de tussentijd sinds 27 Augustus heb ik Polygon op de hoogte gehouden van alle nieuwe bevindingen. Er kwam geen reactie van de kant van Polygon. Ik heb meerdere malen gebeld en emails verstuurd. Op de emails is nooit geantwoord en elke keer als je Polygon belt wordt belooft dat men dezelfde dag zal terugbellen. Alleen doen ze dat niet. Eind september heb ik via Facebook uiteindelijk contact gehad met iemand van Polygon. Via deze route kwam ik terecht bij de projectleider die bij mij de offerte in Mei had opgemaakt. Aan hem heb ik al het bovenstaande doorgegeven. Hij gaf aan binnen twee dagen weer contact met mij op te nemen.
Dit heeft hij nooit gedaan. Telefoon werd niet meer opgenomen, emails niet beantwoord.

Na een maand had ik nog steeds geen antwoord. Op vrijdag 16 November heb ik voor de laatste keer telefonisch contact opgenomen met Polygon. Uiteindelijk heeft de projectleider mij te woord gestaan. In het kort komt het erop neer: men heeft aangetoond dat ik een lekkage had op mijn dak en dat het niet aan hen is om aan te geven wat de oorzaak van de lekkage is. Dat is de verantwoordelijkheid van de aannemer.
Les voor iedereen: als je een lekkage hebt neem dan nooit contact op met Polygon Groep. Zij zijn alleen maar in staat om aan te tonen dat er een lekkage is (wat je zelf ook al weet). De oorzaak kan men niet achterhalen, want ze voeren zelf geen reparaties uit. Want men heeft niet de competentie om herstelwerkzaamheden uit te voeren. Het is beter om een lekdetectiebedrijf in de arm te nemen die de lekdetectie en reparatie kan uitvoeren.
Bij het oplossen van een "lastige" lekkage ben je op zoek naar een "partner" die samen met jou nadenkt om de lekkage te verhelpen. Dat het de eerste keer mis gaat, daar heb ik alle begrip voor. Echter niet voor het feit dat een dergelijk bedrijf jouw aan je lot overlaat. Geen aanbod voor een tweede lekdetectie, niet reageren op emails, beloven om terug te bellen en dat niet te doen. Dat is mijn ervaring met Polygon Group Nederland: miskleun in de lekdetectiebranche
Het ging al gelijk fout, een offerte hoort natuurlijk gewoon gratis te zijn.
Gingen er toen geen alarmbellen af.
Verder, E 2186,00 voor een onderzoek en rapport, zijn ze daar meerdere dagen mee bezig geweest ?
Ze moeten dus gratis inspectie doen !

Vanisade
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2019 21:04

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door Vanisade » 25 feb 2019 21:14

Goedenavond,

Fijn dat u uw ervaring met Polygon heeft gedeeld want ik heb al jaren een daklekkage en de informatie van de bedrijven die langskomen verschillen zonder enig onderzoek uitgevoerd te hebben.
Ik kwam de website van Polygon tegen en was van plan hen te vragen voor een detectie maar wel eerst gegoogled.

Het water komt nu via het dak de muren in, de muren zijn na de laatste regenval doorweekt.
Ik wil graag weten welk bedrijf voor u de lekkage heeft opgespoord en verholpen.
Is er eerst een offerte opgesteld, was dit bedrijf goedkoper of duurder dan Polygon?

Alvast dank!

sbanga
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2018 20:49

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door sbanga » 26 feb 2019 22:28

Vanisade schreef:
25 feb 2019 21:14
Goedenavond,

Fijn dat u uw ervaring met Polygon heeft gedeeld want ik heb al jaren een daklekkage en de informatie van de bedrijven die langskomen verschillen zonder enig onderzoek uitgevoerd te hebben.
Ik kwam de website van Polygon tegen en was van plan hen te vragen voor een detectie maar wel eerst gegoogled.

Het water komt nu via het dak de muren in, de muren zijn na de laatste regenval doorweekt.
Ik wil graag weten welk bedrijf voor u de lekkage heeft opgespoord en verholpen.
Is er eerst een offerte opgesteld, was dit bedrijf goedkoper of duurder dan Polygon?

Alvast dank!
Goedenavond,

Zeer naar om te horen dat u last heeft van een ernstige lekkage. Wat betreft het herstel is het beste om in uw regio een goed aangeschreven aannemer of loodgieter te vragen de lekkage voor u te vinden en te repareren. Zij zijn gebaat om de gehele klus voor u te klaren. Een lekdetectiebedrijf heeft dit niet. Kijk anders ook naar de uitzending van Tros Radar hierover: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... t-verhaal/

Succes met het oplossen van de lekkage.

berndv
Berichten: 7095
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door berndv » 27 feb 2019 09:13

sbanga schreef:
26 feb 2019 22:28
Wat betreft het herstel is het beste om in uw regio een goed aangeschreven aannemer of loodgieter te vragen de lekkage voor u te vinden en te repareren. Zij zijn gebaat om de gehele klus voor u te klaren. Een lekdetectiebedrijf heeft dit niet.
Is dit niet juist de reden om een onafhankelijk bedrijf te laten komen? Zij hebben namelijk geen belang in de eventuele opbrengsten van het werk dat uitgevoerd moet worden. Vaak genoeg de bekende topics over kwikfit voorbij zien komen, waar bij de apk altijd wel iets gerepareerd moest worden. SImpelweg omdat de prijs die zij voor de apk rekenen niet kostendekkend is.

sbanga
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2018 20:49

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door sbanga » 27 feb 2019 16:13

berndv schreef:
27 feb 2019 09:13
sbanga schreef:
26 feb 2019 22:28
Wat betreft het herstel is het beste om in uw regio een goed aangeschreven aannemer of loodgieter te vragen de lekkage voor u te vinden en te repareren. Zij zijn gebaat om de gehele klus voor u te klaren. Een lekdetectiebedrijf heeft dit niet.
Is dit niet juist de reden om een onafhankelijk bedrijf te laten komen? Zij hebben namelijk geen belang in de eventuele opbrengsten van het werk dat uitgevoerd moet worden. Vaak genoeg de bekende topics over kwikfit voorbij zien komen, waar bij de apk altijd wel iets gerepareerd moest worden. SImpelweg omdat de prijs die zij voor de apk rekenen niet kostendekkend is.
Het heeft niet met een onafhankelijk bedrijf te maken. Je wilt niet tussen twee partijen in komen te zitten. Het lekdetectiebedrijf voert een lekdetectie uit. Deze levert een rapport aan met de aanbevelingen om de lekkage op te lossen. Met dat rapport ga je naar een Aannemer die op basis van het rapport de reparatie uitvoert. Achteraf gaat dit mis. Dan zit jij, als klant, ertussenin. Want het lekdetectiebedrijf geeft de aannemer de schuld. De aannemer wijst het lekdetectiebedrijf aan als schuldige. Met als gevolg dat de lekkage niet hersteld wordt. Daarom is het beter om met 1 partij in zee te gaan voor detectie en reparatie.

vcg
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2019 09:02

Re: Slechte ervaring met incompetent lekdetectiebedrijf Polygon Group Nederland

Ongelezen bericht door vcg » 20 aug 2019 09:11

Goedemorgen Sbanga,

Helaas hebben wij een vergelijkbaar probleem al een jaar lang met een schuin pannendak. Eerste bedrijf wat wij inschakelde is twee keer langs geweest en tot twee keer toe zeiden ze dat er niks aan de hand was. Uiteindelijk een aannemer in de hand genomen die alle pannen vervangen heeft en nieuw folie heeft gelegd (naar nu blijkt niet goed, maar de boef is failliet).

Gisteren contact gehad met onze opstal verzekering en die vergoeden de lekdetectie en dit gaat via Polygon. Toen ik ging zoeken naar ervaringen kwam ik uw verhaal tegen en schrik daar toch van.

Mag ik u vragen of u toch een naam van de organisatie wilt delen die het uiteindelijk wel heeft opgelost? De spanning die het ons oplevert bij iedere regenbui is het ons waard om eventueel een bedrijf te benaderen die verder weg ligt.

Alvast dank voor uw reactie.

Plaats reactie