LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aannemersbedrijf Knapen Almelo

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door jls630430 »

Het volgende: Ik grens aan een pad waarop ik recht van overpad heb, rechterzijde. De andere buren, hebben dat ook, 5 stuks linkerzijde. De eigenaar van het pad heeft een gebouw verder gelegen aan het pad. Nu hebben de eerste buren links hun woning verbouwd, 3 maanden lang. Hiervoor is een omgevingsvergunning verleend door de gemeente Almelo. De aannemer, aannemersbedrijf Knapen in Almelo, voert de verbouwing uit.
Zonder enig overleg is het pad in het begin volledig geblokkeerd geweest door stijgers. Niemand was op de hoogte gesteld hiervan. De stijger moest herplaatst worden omdat deuren, nooduitgangen en parkeerplaatsen geblokkeerd waren. Dit op last van de gemeente Almelo. De aannemer was, op zijn Twents, pissig.
Na 3 maanden was alles zo goed als klaar, echter het pad was niet schoon gemaakt. Spijkers, schroeven, kapotte dakpannen e.d lagen er nog. Ik heb de eigenaar van het pad hierop aangesproken en deze heeft de aannemer aansprakelijk gesteld voor gevolgschade. Vlak hierna had ik weer de banden lek. Er lagen o.a. nog zo'n 20 spijkers in het pad en 1 in mijn band. Kosten € 120.=.
Ik heb de eigenaar van het pad aansprakelijk gesteld omdat deze op de hoogte was van de situatie en inmiddels tijd genoeg heeft gehad om het pad zelf of door de aannemer schoon te laten maken. De eigenaar geeft nu niet thuis.
Omdat niemand het schoon maakte, hebben wij dit vorige week zelf maar helemaal gedaan.
NU is de aannemer gisteren er weer geweest. Nu heeft hij rode bakstenen gezaagd/geslepen. Niet bij de buren achter thuis, maar in het pad precies bij onze bedrijfsauto's. Alle auto's zitten nu onder een dikke laag rood slijpsel. Ook is het pad weer rood en smerig.
Ik heb aannemer Knapen gebeld. Deze gaat niets doen. Nadien heb ik hem per mail vriendelijk doch dringend verzocht om het pad te reinigen en hem aansprakelijk gesteld voor de smerige auto's. Deze kunnen blijkbaar niet gewoon gewassen worden omdat het slijpsel de verf/laklaag van de auto's beschadigen. Aannemersbedrijf Knapen reageert niet.
De gemeente Almelo gebeld, vergunningverstrekker, om in te grijpen. Deze doen niets omdat het privé grond is.
De vraag: wie is aansprakelijk? de gemeente Almelo als vergunningverstrekker, de eigenaar van het pad, de buren als opdrachtgever of de aannemer als uitvoerder?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U praat over een pad. Een pad zo klein dat 1 steiger dat hele pad zou blokkeren, maar toch breed genoeg om auto’s er door laten rijden? En u weet dat er rommel ligt en gaat er toch doorheen rijden? En het plakken van een band kost €120,-?
En slijpsel/stof van bakstenen die de laklaag beschadigen als je het met water gaat afspoelen?

Tja, als u overal bewijs van hebt is het makkelijk. De veroorzaker is ten alle tijden verantwoordelijk. Deze dus schriftelijk aansprakelijk stellen en des nood een jurist op de zaak zetten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door berndv »

In mijn ogen is het voor wat betreft de aansprakelijkheid redelijk duidelijk. De eigenaar van de grond is in beginsel aansprakelijk. U haalt er naar mijn idee een aantal zaken bij die niet echt iets te maken hebben met deze situatie. De vergunningverlener is in deze helemaal geen partij. Hooguit bij het niet opruimen zou het misschien via handhaving opgelost kunnen worden, hoewel ik ook daar aan twijfel. De aannemer heeft ook helemaal niets met u te maken, waarom u deze zelfs als naam in de titel van het topic maakt, is mij niet geheel logisch. De enige waar u feitelijk iets mee te maken heeft, is de eigenaar van de grond, die tevens de opdrachtgever is van de aannemer en aanvrager van de vergunning. Die moet eventuele schade oplossen met de aannemer.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
22 sep 2020 16:35
De enige waar u feitelijk iets mee te maken heeft, is de eigenaar van de grond, die tevens de opdrachtgever is van de aannemer en aanvrager van de vergunning. Die moet eventuele schade oplossen met de aannemer.
Als ik het zo lees, is het niet zo simpel. Niet de eigenaar van het pad zijn opdrachtgever voor de aannemer, dat zijn de buren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:
22 sep 2020 16:38
berndv schreef:
22 sep 2020 16:35
De enige waar u feitelijk iets mee te maken heeft, is de eigenaar van de grond, die tevens de opdrachtgever is van de aannemer en aanvrager van de vergunning. Die moet eventuele schade oplossen met de aannemer.
Als ik het zo lees, is het niet zo simpel. Niet de eigenaar van het pad zijn opdrachtgever voor de aannemer, dat zijn de buren.
Sorry, door de ruis van de vele overige info overheen gelezen. Inderdaad, de eigenaar van het pad is niet de opdrachtgever van de aannemer. Maar is het dan niet zo dat voor gebruikers van het pad de eigenaar het eerste aanspreekpunt is? En dat deze daarvoor aan moet kloppen bij de veroorzaker? Of ben ik dan (weer) te kort door de bocht?

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door jls630430 »

Het lijkt mij ook dat de eigenaar het eerste aanspreekpunt is, maar deze heeft laten weten niets te doen. Hij stelt dat de vervuiler, de aannemer, betaalt dan wel opruimt. Maar de aannemer zegt ik doe het in opdracht van de buren.....?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jls630430 schreef:
22 sep 2020 15:14
Spijkers, schroeven, kapotte dakpannen e.d lagen er nog. Ik heb de eigenaar van het pad hierop aangesproken en deze heeft de aannemer aansprakelijk gesteld voor gevolgschade. Vlak hierna had ik weer de banden lek. Er lagen o.a. nog zo'n 20 spijkers in het pad en 1 in mijn band. Kosten € 120.=.
U wist dat er spijkers lagen en toch reed u er doorheen, hiermee veroorzaakte u doelbewust en met opzet schade (lekke band) hiervan ligt de verantwoordelijkheid niet bij de aannemer maar 100% bij uzelf, dit gaat u echt niet winnen.

De eigenaar van het pad is aansprakelijk u heeft niets te maken met de aannemer! Immers heeft de eigenaar een overeenkomst met de aannemer en hierin zullen ook zaken als opruimen besproken zijn.

Wel vraag ik me af "ze kunnen blijkbaar niet gewoon gewassen worden omdat het slijpsel de verf/laklaag van de auto's beschadigen" waarom blijkbaar?

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door jls630430 »

@sylv.: wij wisten NIET dat er nog spijkers lagen. Nadat de band lek was, hebben we het hele pad gecontroleerd en spijkers tussen de klinkers en uit het zand gehaald.
Ik dacht ook dat je auto's kon wassen met voldoende water, maar iemand rade mij dit af omdat het slijpsel als fijn schuurpapier gaat werken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door berndv »

sylvesterb schreef:
22 sep 2020 16:49
De eigenaar van het pad is aansprakelijk u heeft niets te maken met de aannemer! Immers heeft de eigenaar een overeenkomst met de aannemer en hierin zullen ook zaken als opruimen besproken zijn.
Die fout maakte ik ook al, maar de eigenaar van het pad is niet de oprachtnemer van de aannemer. Er zijn een aantal partijen. Dat zijn:
1: TS die schade heeft, en recht van overpad heeft
2: De buurman, die tevens recht van overpad heeft, en opdrachtgever van de aannemer is
3: De eigenaar van het pad en verlener van recht van overpad

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: aannemersbedrijf Knapen Almelo

Ongelezen bericht door jls630430 »

@snuffel: geboren en getogen in het mooie Twente. Maar goed, omdat wij 4 eigen parkeerplaatsen hebben, krijgen wij geen parkeervergunning om aan straat te parkeren.
Ook hebben wij wel degelijk de buren aangesproken, maar ook zij wijzen met de vinger naar een ander. Iedere partij wijst naar een ander. Het pad is "schoon" gemaakt van de grove stukken. Echter, als je 's avonds voor werk weg moet en later terug komt, zie je echt niet vanuit de auto dat tussen klinkers en in het zand nog spijkers liggen.

Gesloten