LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ATAG COMBI

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Kees2

Re: ATAG COMBI

Ongelezen bericht door Kees2 »

Dat de cv leidingen warm worden na een ww vraag komt waarschijnlijk door convectie in de buizen. Warm water stijgt. Wanneer de ketel aangaat om het sanitair water te verwarmen zal ook het altijd in de ketel aanwezige beetje cv water warm worden. Als dit kan stijgen, doordat de aan- afvoerbuis van de cv naar boven loopt, zal het stijgen, en vervangen worden door koud enz.

Oplossing: draai in de zomer de afsluitkraan van het cv water bij de ketel dicht. Wel opletten om weer open te draaien van zodra je de cv weer gaat gebruiken. Meestal kan ook de 'houdt de ww voorziening in de ketel een beetje op temperatuur' functie worden uitgezet (zomer/winter stand).
Of beter, laat zowel de aan- als afvoer leidingen van de cv naar beneden lopen vanaf de ketel, dan een stukje horizontaal en dan pas omhoog.

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat alleen de Atag's met ingebouwde of externe boiler een 3weg klep hebben.

skyliner

Re: ATAG COMBI

Ongelezen bericht door skyliner »

de atags perfect en enigma hebben ook een 3 weg klep, in deze toestellen zit een platen wisselaar.

Nu kan ik me vergissen, maar om je ,evt aanwezige afsluiters op cv zijde, af te sluiten lijkt me niet zo`n goed plan, na warm water vraag pomt de pomp de restwarmte de cv leidngen in, is heel weinig maar toch wat, als deze leidingen dicht staan lijkt me dat niet zo goed voor de pomp.

Gast

Re: ATAG COMBI

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties, we gaan ze de verwarmingsmonteur voorleggen.Ik hoop dat hij er wat mee doet.Als ik dit allemaal lees denk ik dat we niet hoeven te kappen, want niemand heeft het over een te dunne wateraanvoerleiding naar de ketel. Groeten.

Gesloten