LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] badkamer - van de regen in de drup ??

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
GerardN
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2004 10:29

badkamer - van de regen in de drup ??

Ongelezen bericht door GerardN »

Tijdens de verbouwing van mijn badkamer ben ik dwars door een afvoer(PVC) leiding van het bad geboord. Om dit vakkundig te laten herstellen heb ik een deskundige aannemer (Schipper - Huizen) in de arm genomen. Deze heeft echter tijdens het vrijmaken van de leiding in de betonvloer een electraleiding geraakt waardoor er kortsluiting onstond en er vocht in de meterkast terecht kwam. Na een lange discussie over wie dit zou gaan betalen heb ik uiteindelijk dezelfde aannemer verzocht dit te herstellen, echter ik ben er niet van overtuigd dat ik hiervoor de kosten moet dragen - hun zijn m.i. toch de deskundige .. - Mijn vraag is waarop zou ik me kunnen beroepen dat zij deze herstelkosten voor hun rekeing nemen danwel waar kan ik terecht voor juridische hulp, indien ik in mijn recht zou staan ??

Gast

Re: badkamer - van de regen in de drup ??

Ongelezen bericht door Gast »

De kosten zijn inderdaad voor hun rekening, echter dient u de aannemer wel per aangetekend schrijven aansprakelijk te stellen voor de ontstane schade!!! Indien u dit niet gedaan heeft vangt u bot. Zij kunnen de schade verhalen op hun WA-verzekeraar.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: badkamer - van de regen in de drup ??

Ongelezen bericht door miraltje »

de aannemer is hier niet altijd aansprakelijk voor.
in dit soort gevallen word vaak op papier gezet dat ze niet aanprakelijk zijn voor gevolgschade , omdat ze niet in de vloer kunnen kijken waar alle leidingen liggen.
of het moet een nalatigheid zijn door de aannemer.

Gesloten