LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beunhazen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Mila

beunhazen

Ongelezen bericht door Mila »

Ik zou graag advies willen hebben over het volgende.

Mijn moeder is sinds kort woonachtig in een seniorenwoning. Ze moest nog wat spullen hebben zoals een douchehoek. Die had ze dan ook gevonden bij de Gamma en gekocht.
Deze douchecabine moest ook geplaatst worden en daarom ging ze terug naar de Gamma om te vragen of ze ook spullen monteren e.d. Dat meisje die ze had gesproken zei dat dat kon en gaf een naam van iemand bij de buitendienst.
Die persoon werd geregeld en er kwam een jongeman van een jaar of 20 met een auto van de Praxis. Hij kon wel die douchecabine plaatsen. Met veel pijn en moeite lukte het. Naarmate de tijd verstreek kwam mijn moeder tot de ontdekking dat hij niet voor de Gamma werkte. Hij werkte wel bij de Praxis, maar hij had ook een eigen klusbedrijfje.
Mijn moeder had nog een aantal jalozieen liggen die opgehangen moesten worden, maar eerst moesten ze op maat gemaakt worden. Hij wilde het wel proberen, maar had dat nog nooit gedaan. Hij maakte het half af en keerde dezelfde avond terug om het af te maken. Hij was met zijn vriendin en een vriend gekomen. Die bleven in de auto zitten. Hij zat op een gegeven moment op hete kolen toen ze begonnen te toeteren. Hij maakte haastig alles af en rekende af. Zwart dus en zonder bon. Mijn moeder ongelukkig met alles, want hij had de jaloezieen behoorlijk beschadigd. Ze waren met een gewone schaar ingekort en dus vlijmscherp geworden. De boven en onderkant slecht ingekort (vaak tot vlakbij de touwen) en ook vlijmscherp en ook nog eens scheef opgehangen. Eentje heeft hij niet eens meer opgehangen omdat dat teveel werk was en toch eigenlijk weg moest.
Mijn moeder durfde eigenlijk niet zoveel ervan te zeggen, want ze woont er alleen en hij is een jonge jongen met snelle praatjes. Het bleek uiteindelijk dat zijn vriendin bij de Gamma werkt en zo mensen voor hem zoekt, voor zijn bedrijf en waar hij zwart voor betaald wil worden.
Toen mijn moeder dit vertelde werd ik echt ontzettend kwaad en wilde hem benaderen, maar mijn moeder wil dat niet omdat ze bang is dat hij d'r wat kan aandoen.

Kunnen jullie hier iets mee? Ik vind dat die jongen geen eigen klusbedrijf mag hebben als hij zijn klussen niet eens goed kan doen en ik neem aan dat de Gamma niet zo blij is met zijn vriendin.

Ik vind het echt heel sneu voor mijn moeder, omdat haar spullen vernield zijn, terwijl ze net een nieuwe start aan het maken is.

Mar

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door Mar »

Meld dit bij de kamer van koophandel. Tevens naar de politie gaan en melding maken van flessentrekkerij.

Karwei

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door Karwei »

Hij heeft toch eerlijk toegegeven dat hij nog nooit jaloeziën opgehangen heeft maar het wel wou proberen. Verder was het, zo kan ik uit het verhaal opmaken, bekend dat het geen professioneel montagebedrijf zou zijn welke langskwam. Vroeg hij een hoog tarief of een schappelijk beunhazenbedrag?

Mila

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door Mila »

Hij vroeg iets van 60 euro voor de jaloezieen. Ik heb geen idee of dat goedkoper is, maar het lijkt mij vrij duur voor een zwart klusje.
Hij had inderdaad toegegeven dat hij dat nog niet had gedaan, maar als je ervan uitgaat dat hij bij de Praxis werkt op de montage/klus afdeling.......of zegt dat iets over Praxis?

Misschien had m'n moeder er wel wat over willen zeggen, maar dat durfde ze duidelijk niet.

alk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2003 00:44

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door alk »

Jouw eerste verhaal komt bij mij heel vreemd over. Samengevat,

Dat meisje gaf een naam van iemand bij de buitendienst. Die persoon werd geregeld met een auto van de Praxis Hij werkte wel bij de Praxis, maar hij had ook een eigen klusbedrijfje.
Het bleek uiteindelijk dat zijn vriendin bij de Gamma werkt en zo mensen voor hem zoekt, voor zijn bedrijf en waar hij zwart voor betaald wil worden.

Je schrijft er niet bij hoelang hij voor 60 euro “gewerkt” heeft. Een euro of 15 tot max. 20 per uur voor een echte vakman ( tarief als "zwart klusje" ) lijkt mij redelijk. Een aannemer koste enkele jaren geleden 80 á 90 gulden.
Heeft Praxis wel een montage/klus afdeling? Ik denk dat hij in het magazijn bij Praxis werkt en buiten medeweten van Praxis de auto illegaal voor beunhaasklusjes misbruikt. Overigens, bij bouwmarkten werken doorgaans verkopers en geen mensen met een bouwkundige achtergrond of ruime ervaring in het kluswerk. De adviezen welke je krijgt zijn dan ook geleerd uit de folders.

Het lijkt mij dat je zowel bij Gamma als Praxis kan klagen over de doorverwijzing. Dat een personeelslid van Gamma naar een beunhaas doorverwijst die bij Praxis werkt en daar vermoedelijk een auto oneigenlijk gebruikt is voor geen van beide een goede reclame. Werkgevers zijn er niet blij mee dat personeel hun naam te grabbel gooit, en van zwart werk houden ze al helemaal niet. De meeste werkgevers hebben een concurrentiebeding in hun arbeidsovereenkomst opgenomen, je mag geen werkzaamheden op het eigen vakgebied in eigen beheer of voor derden verrichtten. Ik denk dat ze wel druk op hun personeels leden zullen uitoefenen om de zaak te regelen en misschien komen ze je moeder zelf wel tegemoet.
Laatst gewijzigd door alk op 28 okt 2003 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Mila

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door Mila »

Oke, dit is iets waar we iets mee kunnen. Ik denk dat het dus wel verstandig is de bouwmarkten te benaderen en ik neem aan dat ze m'n moeders naam niet zullen noemen. Ik hou jullie op de hoogte!!!

alk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2003 00:44

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door alk »

Mila,

Bedankt voor het compliment.

Ik raad je aan om rechtstreeks naar de bedrijfsleider te vragen, en om het met hem te bespreken.
Verder vind ik het wel laf om oude mensen op deze manier te grazen te nemen. Jonge mensen met vlotte babbels kunnen hier goed misbruik van te maken. Maar mocht niets helpen, dan kan je altijd even aan de verkoopster of aan de beunhaas vragen of ze de inkomsten ook aan de belasting opgeven.

Succes,

Alk

Marc
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:18

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door Marc »

Tjezus, doe in het vervolg goed je ogen open voordat je iemand naar binnen laat, dit is men echt zelf schuld. Te zielig voor woorden dat hier werk van gemaakt wordt.

s.bechan

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door s.bechan »

Hallo Mila,
Een goede klusser moet je met een echte looplamp gaan zoeken en de vraag is of jij de juiste hebt.
Mijn irritatie op de forum heb jij waarschijnlijk al gelezen wat ik in de afgelopen drie weken en tot nu toe meemaak, door alle ellende en puinhoop van een klusbedrijf dat ik al eerder op deze side heb geplaatst.
Het zijn allemaal gasten die op jacht zijn naar een klus, maar terwijl zij geen ballen verstand van hebben en uiteindelijk een burger proberen uit te buiten.
Wees allert, laat alles papier zetten, geef nooit alle aanneemsom en trap nooit in dreigementen.
Als jij of iemand anders behofte heeft om bij mijn thuis de bende wat veroorzaakt is door de lompe boer, mag gerust komen kijken en informeren.
Nogmaals schande voor alle bedrijven die zo omgaan met de klanten, omdat ik behoorlijk geiiriteerd bent dat alles wat op papier staat gedaan hen en nog eens laten onderteken met datum.

P.smit

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door P.smit »

Hallo,
Opgelet koop nooit bij GAMMA ,alleen B en C merken ,garantie tot aan de deur, advies van GAMMA zwaar beneden de maat,komt u toch met een klacht voor reparatie,dan zorgt Gamma dat het nog een paar maanden meegaat ,trap nooit in de truck van GAMMA als de garantie bijna voorbij is:koop maar een nieuwe reparatie is veel duurder.
Komt u daarna toch nog terug ,dan wordt u niet als een hond maar als een varken en dief behandeld,zeker als u met de orginele verpakking terug komt.
Mijn advies is : Nooit meer GAMMA, zowel zakelijk als prive.
EN AL ZEKER NIET BIJ GAMMA GELEEN in de tuinboulevard.
GEWOON OPLICHTERS EN BEDRIEGERIJ DUS. :D :D :D :twisted: :twisted: :evil: :evil:
DE vakhandel is iets duurder maar wel A KWALITEIT en goede GARANTIE EN ADVIES en geen ZWARTWERKERS.

alk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2003 00:44

Re: beunhazen

Ongelezen bericht door alk »

Wat betreft de garantie heb ik geen ervaring met de Gamma, maar wat jij stelt over B en C merken ben ik het niet met je eens. Het merendeel is inderdaad merkloos of van een fantasie of B of C merk, maar niet alles is onder de maat. Zo verkopen ze sloten van Lips en Nemef, pluggen van Fischer en verf van Histor en Flexa. Dat de verf hobbyverf en geen professionele verf is doet niet zoveel ter zake, 80 % van de mensen smeert hobbyverf op zijn huis. Wat kennis van zaken en goed opletten blijft noodzakelijk.


Gesloten