LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Exakta

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
schriani
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2004 20:57

Exakta

Ongelezen bericht door schriani »

Ik wil waarschuwen voor de firma Exakta. Ik heb inmiddels op dit forum gelezen over de agressieve verkooptechnieken en ook op andere sites wordt deze firma genoemd. Helaas nog weinig gedupeerden, misschien schamen ze zich, :oops: net als ik.
Ons verhaal: we worden telefonisch benaderd voor een afspraak. Verkoper komt en we leggen onze wensen m.b.t. een dakkapel voor. We krijgen foto's te zien, monsters van het te gebruiken materiaal. Ons wordt voorgeschoteld dat Exakta alles regelt: tekening, aanvragen vergunning, montage in 1 dag en afvoeren bouwafval. Wij zijn gemakzuchtig, daar hebben we wel oren naar. Helaas denken we niet de vergunning te krijgen voor een dakkapel van minimaal 3 meter aan de voorkant. Geen enkel probleem, verzekert de verkoper ons, dan wordt overeenkomst kostenloos ontbonden. "Alles" wordt op papier gezet en wij tekenen. Ook gaan we accoord met een financiering die ivm een jubileum-actie 1 jaar door Exakta wordt betaald. Door familieomstandigheden er niet aan toe gekomen om alles goed te lezen. De termijn van 8 dagen is verstreken als ik de papieren doorneem. Volgens de algemene voorwaarden moeten ontbindende voorwaarden op de overeenkomststaan: niet dus. :evil: De verkoper komt weer op bezoek, omdat hij de dakhelling verkeerd op de order had gezet . Ik spreek hem herhaaldelijk aan op het ontbreken van ontbindende voorwaarden, we willen geen dakkapel < 3 meter. We laten ons in slaap sussen, is standaard procedure bij Exakta. Onze vergunning wordt aangevraagd en afgewezen. Ontbinden! De verkoper belt op, ik vertel hem alleen onder voorbehoud een afspraak te kunnen maken. De toestand van mijn moeder was slecht, kon nog 1 dag, week, maand duren. Staat ie onaangekondigd op de stoep. Ik en de kinderen zitten nog te eten, mijn man nog niet thuis. Zit ie te drammen of ik niet ff de mobiel kan bellen. Man thuis, begint verkoper te praten over die stomme regels e.d. Hij merkt dat mijn man erg boos is ( geen vergunning) en probeert of we een kleinere dakkapel willen, of misschien aan de achterkant? NEE, ontbinden. Ietwat opgelucht sluit ik de deur achter meneer, ik kan niet geloven dat we er zo makkelijk vanaf komen... Volgende dag etenstijd verkoper en verkoopleider op de stoep. Verkoopleider zorgt ervoor dat we rustig kunnen eten en daarna komt aap uit de mouw. Op overeenkomst staat breedte wat gemeente toestaat. Verkoper beweert dat ie 't gezegd heeft, wij weten 100% zeker van niet, want dan hadden we niet getekend. Verkoopleider liet ons weten: of 45% van de som betalen of kleine dakkapel plaatsen. Gelijk nadat hij vertrokken was een mail naar het bedrijf gemaakt, hij was bijna klaar toen ik gebeld werd: mijn moeder was overleden. Mijn man heeft de e-mail afgemaakt en eronder gezet wat onze familie-omstandigheden zijn. De mail is gelezen, we hebben een condoleance-kaart ontvangen. Tot op heden de enige reactie op onze klacht...
Laatst gewijzigd door schriani op 27 sep 2004 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Exakta

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat heeft Exacta nu verkeerd gedaan? Op zich hebben ze zich toch niet echt slecht opgesteld.

schriani
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2004 20:57

Re: Exakta

Ongelezen bericht door schriani »

Wij hebben niet goed gelezen bedoelt U? Bedrijf heeft een order verkregen door misleiding van een klant.

spetter

Re: Exakta

Ongelezen bericht door spetter »

Ook bij ons is er een vertegenwoordiger geweest.
De bedragen liepen razendsnel op.
Om die vent ons huis uit te krijgen hebben we getekend en zodra hij de straat uit was hebben we de koop weer ontbonden. Je hebt namelijk bedenktijd!

Wat wel nog een aantal jaren is gebleven, is het telefonisch benaderd worden voor kunststof kozijnen.
Gewoon afpoeieren!

Jojojojo

Re: Exakta

Ongelezen bericht door Jojojojo »

Vorig jaar een zeer opdringerige vertegenwoordiger hier gehad. Kon ook een dure, te grote dakkapel volgens hem plaatsen. Groter dan ook maar iedereen in onze straat had. Uiteindelijk wel offerte op laten maken, maar er niet op in gegaan.
Wij hebben later door een goede aannemer ons huis oplaten bouwen met een nokverhoging erbij voor maar 2500,- eurootjes meer dan de dakkapel van Exacta. Ze zijn gewoon achtelijk duur

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Exakta

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.

TROS Radar internetredactie

Gesloten