LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geanuleerde bestelling.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Geanuleerde bestelling.

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Mijn zoon was zijn huis aan het verbouwen en wilde plavuisen vloeren hebben. Hij is naar een aannemer gegaan om te kijken of dat haalbaar was. Dit was in Augustus van het vorig jaar. De bedoeling was dat dit medio October zou plaats hebben en er is een aanvraag gedaan voor de eventuele kosten. Er is toen iemand komen kijken en deze vertelde dat de vloeren niet geschikt waren voor hetgeen hij wilde. Eerst zou er een vlechtwerk van ijzer op moeten komen en daarna moest er beton overheen afgewerkt met een cement laag waarop de tegels konden worden gelegd. Dit was echter een dusdanige prijs, dat besloten werd om er van af te zien en voor een andere oplossing te kiezen. Dit is de firma duidelijk mede gedeelt en er was dan ook geen enkel bezwaar. Verder nooit meer iets gehoord tot vorige week. Toen belde de firma dat er iemand zou komen om het geheel even op te meten, dus 5 maanden later! Mijn zoon heeft toen gezegd dat in September de aanvraag al was geanuleerd en dat er voor een andere oplossing was gekozen. Hierop kwam de reactie dat het materiaal was besteld en dat dit niet meer terug te draaien was en of hij dan maar even 25% van de totale prijs als onkosten wilde betalen! Hier voelt hij uiteraard niets voor, want als hij geweten had dat dit minimaal 5 maanden ging duren was hij er al helemaal niet aan begonnen. Hoe ligt deze zaak kan dat zo maar? Er is nooit enige schriftelijke overeenkomst getekend en ook is er geen vooruit betaling gedaan. Gaarne advies van een deskundige.

Vr. Gr. Hans.

installateur

Re: Geanuleerde bestelling.

Ongelezen bericht door installateur »

Hoe is dit is de firma duidelijk mede gedeelt ??

Geen schriftelijke opdracht getekend, ook geen opdrachbevestiging ontvangen, U hebt dus zo lijkt het alle recht aan uw zijde.

5 maanden na dato lijkt niet erg netjes, zo te maken kunnen hebben met de levertijd van de tegels, of men zit nu zonder werk en probeert het maar even.

Als het echt "heet" wordt is vaak 1 brief van een advocaat al voldoende.

sterkte

Gast

Re: Geanuleerde bestelling.

Ongelezen bericht door Gast »

als er niets op papier staat is er niets geregeld, lijkt mij wel duidelijk.
Elke opdracht moet schrigtelijk bevestigd worden met daarbij een prijsopgave met vermelding van levering en de aanbetaling en betalingsvoorwaarden. Zo niet is, er geen overeenkomst tussen uw zoon en dat bedrijf.

Gast

Re: Geanuleerde bestelling.

Ongelezen bericht door Gast »

dat is niet waar, alleen al door het "overhandigen" van gegevens zoals ardres, aantal, soort etc komt een overeenkomst tot stand!

installateur

Re: Geanuleerde bestelling.

Ongelezen bericht door installateur »

Oke, hier dreigt ook het e.e.a. mis te gaan. een mondelinge opdracht is ook opdracht, Ja, maar dit zal dan wel bevestigd moeten worden door of een schriftelijke bevestiging of door meerdere mensen aangehoord moeten zijn, van beide kanten dus, anders blijft het een welles nietes verhaal, als je er mee voor de lange zwarte toga komt.

quote:
dat is niet waar, alleen al door het "overhandigen" van gegevens zoals ardres, aantal, soort etc komt een overeenkomst tot stand!

DIT IS NATUURLIJK LARIE KOEK, ben je de tegelboer zelf ofzo ???????

Dit zou betekenen dat elke klant die mij belt (ik ben hoe kan het ook anders zelf toevallig installateur) zijn naam, adres en merk ketel doorgeeft waarvoor hij interesse en ik een offerte maak, een verkoop overeenkomst ontstaan.

Ja, Ja........ DUS NIET HOOR, zou wel errug makkelijk zaken doen zijn.

Gesloten