LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluidsisolatie nieuwbouw

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
dagro

geluidsisolatie nieuwbouw

Ongelezen bericht door dagro »

Sindskort zijn wij verhuisd naar een nieuwbouwwoning.Naar nu blijkt voldoen de isolatiemaatregelen niet. Wij horen veel "normale"geluiden die afkomstig zijn uit de aangrenzende woning en v.v. Wie kan mij adviseren hoe te handelen?

weny

Re: geluidsisolatie nieuwbouw

Ongelezen bericht door weny »

volgens mij kunt u dit bij de afdeling handhaving (bouwen) neerleggen. De gemeente dient controle uit te oefenen of er volgens het bouwbesluit is gebouwd. Ze kunnen isolatiemetingen (laten) uitvoeren. Indien het niet klopt kunnen zij hierop handhaven

rike

Re: geluidsisolatie nieuwbouw

Ongelezen bericht door rike »

indien jullie een appatement met te veel burengeluid zoals stappen of spreken hoort .
dan raad ik jullie aan om ik de plaatsen een exstrageluidwerende isolatie aan te bregen.
koop appart de duurdere .
maar voor huurders bestaat de fijne isomolaag 5mm soms voldoende.
heb reeds gedaan en weg burenlawaai.
veel moed.rik..

Gast

Re: geluidsisolatie nieuwbouw

Ongelezen bericht door Gast »

Goedendag,

Ik kan de situatie natuurlijk niet zo goed, maar wij isoleren de tussen wanden veel met voorzetwanden, er zijn eigenlijk legio van voorbeelden.
Ook hebben wij ervaring met geluidswanden die wij bij de N.O.S hebben geleverd, speciaal voor muziek studio,s
Al je je vraag e.v.t. met een foto stuurt, kunnen we kunnen wat we voor je kunnen doen.
Ook kunnen we je bezoeken maar moeten dan even je adres weten.

Je kan me mailen op [email protected]
Wij zijn een bouwbedrijf wat al 55 jaar bestaat.

Hoogachtend,
Rob Bakker

Gesloten