LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunststof kozijnen:asbest controle VOOR contract en aanbeta!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hoi_jolanda
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 okt 2005 08:56

kunststof kozijnen:asbest controle VOOR contract en aanbeta!

Ongelezen bericht door hoi_jolanda »

Hoi,



Mijn tip zou zijn: laat voor je tekent en aanbetaalt EERST iemand van het bedrijf waar je mee in zee wilt gaan dat er GEEN ASBEST zit (of in ieder geval dat het ze geen moer kan schelen en het gewoon willen doen, punt uit). Het kan je eventueel echt duizenden euro's schelen!!!!!


Het verhaal:

Wij zijn flink bezig geweest met offertes voor kunststof kozijnen voor een heel huis. 6 aannemers gehad, tig winkels gekeken om advies in te winnen. Op een gegeven moment hadden we drie aannemers die rond dezelfde gemiddelde prijs zaten en alledrie betrouwbaar overkwamen en waarvan we werk gezien hadden. We hebben er eentje uitgekozen uit onze buurt.

Betalingsvoorwaarden waren prima, de verkoper betrouwbaar en prettig afwachtend gebleken. We hoefden niet snel binnen een bepaalde termijn te kiezen enzo, werden niet opgebeld alleen een nette brief over de offerte.

In de offerte staan van de meeste aannemers asbest bepallingen. Dat wil zeggen als er asbest gevonden wordt, het niet door hun verwijderd mag worden.

Wij 1/3 aanbetaald. Toen kwam er een aangestelde 'projectleider' van het bedrijf die in de kozijnen begon te pulken. "Ja sorry mevrouw maar hier moet een asbest team inkomen, dit kan niet hoor! Er zit groen asbest " Nu weet ik dat dat duizenden euro's gaat kosten, het gaat nu eenmaal om een heel rijtjeshuis voor/achter en boven/beneden aan kozijnen. Er komt dan een team van mannen in witte pakken met zuiginstallaties en zuurstof maskers om het allemaal grondig weg te laten halen.

Ik had er nog nooit iets van buren over gehoord over asbest, dus ik ben op de straat buren er bij gaan halen, terwijl die projectmanager er nog was. Nee ze hadden het zelf niet gehad, nooit iets van gehoord,niets gezien dat op asbest leek, en van die en die en die buren ook niets gehoord. Die porjectmanager was behoorlijk bot en hield voet bij stuk. Hij zou een offerte maken voor dat asbestteam en dan hoorden we het wel. Ik zou ook nog maar bij andere mensen in de buurt moeten vragen die al hun kozijnen hadden laten vervangen. Heb ik gedaan, bij 5 mensen uit een andere straat naast ons met hetzelfde type huis. niemand!

s'middags heb ik de winkel gebeld die in ons stadje ligt en het voorgelegd. Die verkoper snapte al heel snel dat als die projectmanager zijn zin zou krijgen dat het wel eens erg slecht voor zijn zaak zou zijn. Dat klopt ook, want ik zou als voormalige krantenmeisje de hele buurt een op het werk uitgedraaide a4 opsturen met ons verhaal over dit bedrijf en in de buurt her en der . Ik ben fit, dus dat doe ik dan!!

Van de 200 huizen in twee straten met hetzelfde type stalen kozijnen,
heeft niemand een asbest team gehad en is onbeveer 1/3 van de huizen vervangen kozijnen. Die verkoper begon meteen met me mee te praten, want gaat zo'n opdracht goed en zien buren wat een mooie kozijnen het zijn, en ben jij tevreden, hebben zij gehele woningen in het verschiet. We hebben wat de projectmanager "groen asbest" vond naar de winkel gebracht. een buurvrouw zei toen ze het stukje zag: "het is groen omdat de originele kleur van de ramen en deuren groen geschilderd is en dat wit is cement" Lampje! Dat klopt, precies hetzelfde groen. Helaas wou de winkel het niet toegeven en zei dat het wel asbest was, maar dat de bepalingen van asbest versoepeld waren en dat er gewoon een latje overheen zou gaan(dat moet zowiezo ter hechting van het nieuwe kozijn aan het gat tussen de buiten/binnenmuur), niets aan dehand. Omdat ik al aanbetaald had heb ik het er maar bij laten zitten voor de rest. Helaas pindakaas verwacht ik nog wel diezelfde projectmanager binnenkort om de boel te zetten.....brrrrrrr.

Gelukkig ben ik ook rechtsbijstandverzekerd voor 'huis' een paar maanden voordat we werkelijk opdrachten zijn gaan uitgeven aan aannemers. We hebben oa ook nog een badkamer en keuken te gaan.

Mijn tip zou zijn: laat voor je tekent en aanbetaalt EERST iemand van het bedrijf waar je mee in zee wilt gaan dat er GEEN ASBEST zit (of in ieder geval dat het ze geen moer kan schelen en het gewoon willen doen, punt uit). Het kan je eventueel echt duizenden euro's schelen!!!!!

Gesloten