LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nalatige aannemer uit Herveld

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Jannemanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2005 16:21

Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Jannemanneke »

Hallo,
In 1996 is ons huis gebouwd door een aannemer uit Herveld :evil: . 1,5 jaar geleden kwam ik, bij het schilderen van het huis, tot de ontdekking dat het hout van de dakkapel van de badkamer al half verrot was. Ook ontdekte ik een 'lek' in het dubbelglas van de garagedeur. Na verscheidene keren telefonisch contact hierover te hebben gehad (aannemer loopt niet zo hard) is er maart 2004 eindelijk iemand langsgekomen om de maten op te nemen. Afgesproken is toen dat 1. het nieuwe hout voor de dakkapel door de aannemer zou worden geleverd en dat de vervangingskosten voor onze rekening kwamen en 2. een nieuwe ruit voor de deur zou worden besteld. Je raadt het al.... ik heb vanaf die tijd niets meer gehoord/niemand meer gezien.
Nu zijn we op dit moment met een uitbreiding van de woning bezig, het handigste is dus dat de aannemer die op dit moment bezig is, de dakkapel te laten vernieuwen. De rekening van het hout moet dan wel door hen (oude aannemer) betaald worden, ik heb er totaal geen behoefte aan om die vent nog te zien!
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De nieuwe ruit van de garagedeur moet op de een of andere manier ook nog vervangen worden.

Wat een verhaal... hopenlijk kan iemand mij hier eens een advies over geven!

Alvast bedankt en groet van een boze en verdrietige Jannemanneke!

:x

Gast

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Gast »

Man man- wat zit je nou te neuzelen,, laat het toch maken dan ben je toch klaar.

Of nog ,n paar jaar wachten ? ,dat kleine beetje wat je krijgt is dit toch niet waard !!

Jannemanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2005 16:21

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Jannemanneke »

Ik had gevraagd om advies... niet om zo'n lullige reactie. Daar zit ik niet op te wachten :twisted:!!!

Gast

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Gast »

In 1996 is ons huis gebouwd door een aannemer uit Herveld
Wat *** je nou 10-jaar luchtvervuiling etc. heeft invloed op alles. Je moet natuurlijk wel schilderen om het jaar en dubbelglas gaat lekken omdat het hout verrot is.

Verbouwen en zeuren het is onderhoud mafketel en dat moet jezelf doen.

Berendine

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Berendine »

Waarom doe je zo ontzettend akelig?? Ga alsjeblieft naar een therapeut of zo om al je opgekropte frustraties er uit te gooien! En haal dit forum voorlopig even uit je 'favorieten' want je bent je geloof ik met elk onderwerp aan het bemoeien....

Jannemanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2005 16:21

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Jannemanneke »

Bedankt voor je reactie Berendine. Ik heb me er ook al verschrikkelijk kwaad over gemaakt. Waarschijnlijk is het iemand met veel geld (je moet tenslotte niet zeuren, maar gewoon maar alles zelf laten maken en dus betalen...) en veel vrije tijd. Wat moet hij (ik ga ervan uit dat het een 'hij' is) op zo'n forum zoeken als hij alle mankementen gewoon zelf oplost.....

Gast

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Gast »

Maareh hij heeft wel een punt.
Hoe is het onderhoud geweest de laatste 9 jaar :?:
Op nieuwbouw kozijnen zit maar een minimale hoeveelheid verf en het kozijn zou dus al minimaal een keer of 2 geverfd moeten zijn. :idea:
Op het moment dat je het huis accepteert na de bouw en je levert geen aanmerkingen op het verfwerk dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou. En ik denk dat de aannemer zich dit een beetje laat gerealiseerd heeft 8)

Berendine

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Berendine »

Met bovenstaande opmerkingen kan een mens tenminste wat! Kritisch zijn op wat iemand schrijft is ok, maar geef wat opbouwende kritiek. De manier waarop deze agressieve gast schrijft, is erg kwetsend (en eigenlijk zou TROS RADAR daar iets aan moeten doen, zie 'gedragsregels').

Gast

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Gast »

Even bij het subject blijven berendine
Anders verzanden we weer in zo'n normen en waarden debat en geeft je onze agressieve gast teveel eer.
En misschien komt het er een beetje rot uit maar heeft hij wel gelijk!
Laat jannemanneke maar eens uitleg geven waarom ze er pas na 10 jaar eens naar die dakkapel gekeken heeft. Die dubbele ruit hoort eigenlijk niet te lekken maar slecht onderhoud van de kozijnen kan lekkage veroorzaken.

Jannemanneke
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2005 16:21

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Jannemanneke »

Oke, hier mijn uitleg.

In 1996 begonnen met bouw, in de lente van 1997 was het huis klaar.
Zomer 1997 schilderwerk gedaan (samen met mijn toenmalige man die van beroep schilder is geweest). Twee jaar geleden begonnen met het schilderen van het huis, toen ik aanbeland was bij de dakkapel bleek deze verrot te zijn. Niet helemaal, maar gedeeltelijk. Boeiboord van de dakkapel bestaat uit twee stukken. Ene stuk wel verrot, andere stuk niet. Ene zijkant dakkapel wel verrot, andere niet. Dat is natuurlijk wel vreemd. In eerste instantie van plan alles zelf te laten vervangen en hiervoor een aannemer gevraagd. Deze vertelde ons dat dit nog niet zo snel mocht (garantiehout of zoiets). Nav dit advies (van iemand die er verstand van heeft) aannemer uit Herveld gebeld en toen is het balletje gaan rollen (wel heeeeeel erg langzaam, maar dit is gebruikelijk bij deze mensen). Hij heeft mij toegezegd dat hij het hout zou leveren. Er is zelfs een werknemer hier geweest om alles op te meten. Mocht hij zich dus inderdaad later bedacht hebben, dan is dat zo, maar dan kan hij toch wel even iets van zich laten horen....

Gast

Re: Nalatige aannemer uit Herveld

Ongelezen bericht door Gast »

'Gast', je hebt gelijk; ik had bij het onderwerp moeten blijven.

Jannemanneke, ik weet zo gauw geen goed advies. Heb je nog contact gehad met de eerste aannemer na maart 2004? Heb je hem gebeld, bestookt met e-mails en telefoontjes om een verklaring van hem te krijgen?

Gesloten