LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwbouw: mag er b.t.w. berekend worden over de rente

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ccajm

nieuwbouw: mag er b.t.w. berekend worden over de rente

Ongelezen bericht door ccajm »

Hallo, wij gaan 4 mei passeren. Hebben nu de papieren v.d. notaris ter inzage gekregen. 2 mnd. rente van 7% en 2 mnd van 8% dit ene procent kost ons ruim 1.100,00 euro meer, over alle rente bedragen moeten wij b.t.w. betalen. Is v.o.n. gekocht, nu staan er werkzaamheden in v.d. notaris die volgens ons niet noodzakelijk waren. Vraag aan de verkoper of het op mijn naam mag staan, hiervoor krijgen wij een reking te betalen. Navraag bij een bank(is niet onze geldverstrekker) ook hiervoor moeten wij betalen. Zij zouden kosten moeten maken voor onze overbruggingshypotheek en die is goed gekeurd bij onze geldverstrekker. Vrij op naam houdt toch in dat wij alleen de kosten van het te kopen huis moeten betalen. Voor het passeren van de hypotheekakte mag wel wat berekend worden. Wijzelf hebben deze notaris niet kunnen kiezen, dat heeft de verkoper geregeld. Daar de tijd dringt en wij vandaag pas van dit alles inzicht kregen is mijn vraag klopt dit allemaal wel?
Hoop dat u mij/ons het een en ander duidelijk kunt maken.
Als wij later zouden tekenen dan liep de rente fors op, dus besloten wij om zonder uitstel nu te tekeken, maar de rentes lopen zo aardig op en dan nog b.t.w. eroverheen. Alvast bedankt voor moeite en hoop op een glashelder bericht uwerzijds. Met vriendelijke groet, Karin

Gast

Re: nieuwbouw: mag er b.t.w. berekend worden over de rente

Ongelezen bericht door Gast »

Vraag het na bij je geldverstrekker.

Het lijkt mij dat je geen btw over rente kunt rekenen maar ik weet het niet zeker.

linda25
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2005 19:20

Re: nieuwbouw: mag er b.t.w. berekend worden over de rente

Ongelezen bericht door linda25 »

wij hebben ook een nieuwbouwwoning 21-07 jl gekocht vrij op naam en bij ons is ook btw over de rente berekend maar dit is aftrekbaar hoor bij de belasting.

is dat jullie niet verteld?
maar het is normaal hoor dat je btw over de rente betaald ook bij een nieuwbouwwoning
dit hebben wij uit laten zoeken door een financieel adviseur.

grt linda

Gesloten