LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe CV ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Supermenneke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2005 23:07

Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door Supermenneke »

Beste lezers,

Ik sta op het punt een nieuwe CV-ketel aan te schaffen en dit is een moeilijke klus! Het is nl. zo dat ieder installatiebedrijf de ketels uit eigen assortiment aanprijst als de beste ketel. Ik wil graag weten wat een juiste keus van ketel is en of iemand me kan wijzen op de problemen van de huidige ketels. Als ik het moet geloven is de van oorsprong Nederlandse AWB ketel een goede qua prijs/kwaliteit.

Dan sta ik nog in dubio om de ketel zelf te hangen of om garantieproblemen te voorkomen deze door een erkend instalateur te laten plaatsen.

Wie kan mij een antwoord op de vragen geven?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht!

Erik van Liempt

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door royco »

ligt eraan wat je nu hebt hangen. Vertel hier eens meer over. Voor AWB zou ik niet gaan. DE 3HR (nu leverbaar) is geen ketel waar je over naar huis zou willen schrijven. De 2hr (voorganger) daarentegen wel. Een optie voor jou lijkt me een Nefit Ecomline of een Nefit Smartline. Als je nu ook een gaswandketel (combi) hebt hangen en je bent handig kun je m ook zelf plaatsen.

wilcootje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 11:13

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door wilcootje »

awb zou ik ook niet doen.
Inderdaad de nefitcomline is een goede ketel of de remeha quinta eigenlijk nog beter deze ketels zijn gewoon goed en degelijk gebouwd en geven nauwelijks storingen.
De smartline doet het opzich wel goed maar ik twijfel over de duurzaamheid van de ketel.
Verder zou ik de ketel niet zelf hangen, je zegt het zelf al de garantie kan problemen geven als de ketel niet door een erkend installateur is gehangen.
Succes met deze keuze

Supermenneke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2005 23:07

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door Supermenneke »

Ik heb nu een Fast combi hangen. Is ong. 15 jaar oud en heeft zolang ik hier woon (ong.10 jaar) al veel problemen gegeven. De kenners hadden dit al voorspeld!
Ik ben blij met jullie reacties want ik wijk steeds meer naar de Nefit omdat ik jullie argumenten ook al eerder gehoord had.

Alvast bedankt!

Batsio
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2005 18:38

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door Batsio »

Je zou in plaats van een Nefit Smartline een Bosch HRC 30 kunnen overwegen
Bosch is het merk in opkomst op het moment

en de prijs is ook heel interessant

ligt lager als de Nefit en je hebt naar mijn mening meer ketel voor minder geld

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door hharteman »

Op het moment bouwt Intergas zeer nette en betrouwbare ketels.
Heb zojuist 2 stuks HR22 combiketels geplaatst tot volle tevredenheid.
Ze zijn fluisterstil en goedkoop (onder de 900 euro) en maken gebruik van respectabele onderdelen zoals grundfus en honeywell.
Excelent keteltje voor een zeer schappelijke prijs en de kinderziektes van de HR22 (slecht gasblok) zijn er uit.

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door royco »

Als je slim bent en wil van de storingsgevoeligheid af plaats je een Nefit Ecomline, Wil je iets geodkoper uit zijn plaats je de Smartline. Batsio: als jij beweert dat Bosch kan concureren met Nefit zou ik op een ander forum gaan schrijven.

wilcootje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 11:13

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door wilcootje »

juist en vergeet niet dat bosch niet een merk in opkomst is want alleen de naam is verandert van radson naar bosch.
en wie kan zich nog de maxicom,nox,multicom en niet vergeten de radson tp herinneren, treurig word ik ervan als ik bij klanten van mij zo'n ketel zie hangen.
Neem en nefit of een remeha altijd goed en bedrijfzeker

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door hera »

De nuon winkels hebben allemaal aanbiedingen incl montage...

wilcootje
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 11:13

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door wilcootje »

niet om de nuon af te kraken hoor

maar als ik jou was zou ik toch bij een normale installateur een offerte aan vragen, die zijn namelijk toch wat makelijker te bereiken als je ze nodig hebt in geval van klachten enzo.
de weg die je bij de nuon of ieder ander groot bedrijf moet bewandelen is vaak erg lang en leid vaak tot nergens.
denk er aan goedkoop is duurkoop(nog steeds)

ceeveetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2006 08:59

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door ceeveetje »

Ik heb ergens anders in dit forum ook dit soort antwoordt gegeven.

Maar nogmaals.
Radson is geen bosch geworden. Bosch CV bestaat al sinds 1930. Dat was voorheen JUNKERS en geen radson. Het is wel zo dat radson de laatste jaren onder bosch viel. Maar als aparte merken. Net zoals dat Nefit sinds 2004 onder BoschThermostechniek valt. En mensen die er verstand hebben zullen het met mij eens zijn dat junkers net zo betrouwbaar is al nefit. En junkers is Bosch. Want in duitsland worden de zelfde toestellen als in nederland verkocht, maar onder naam junkers.
Het is zelf zo dat Bosch op de zelfde manier de service verlenen als Nefit.

Laat dus Radson erbuiten. Want dat heeft niets te maken met de toestellen van Bosch/ junkers

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door berna »

Maar ja CEEVEETJE, als je rotzooi (radson) binnen de deur haalt dan gaan mensen / klanten dat soort dingen door elkaar halen, dat hebben ze natuurlijk bij Bosch wél aan zichzelf te danken. En, Bosch dezelfde service als Nefit???? dat mochten ze willen!! er is er maar één die Nefit-service heeft, en dat is "mijn" Nefit.
Groetjes Berna

Supermenneke
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2005 23:07

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door Supermenneke »

Alle mensen die hier een reactie geplaatst hebben wil ik bedanken.

Het heeft mijn keuze zeker makkelijker gemaakt.
Het wordt een Nefit!
Ik hecht vooral waarde aan service en betrouwbaarheid en volgens mij zijn nagenoeg alle merken redelijk tot goed maar Nefit lijkt mij de koploper en daarom geef ik daar graag een paar honderd "eurotjes"
meer aan uit.

Nogmaals BEDANKT!

druk druk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:04

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door druk druk »

je zult op je zaterdag maar een kim defect hebben van je nefit!!!!! moet je wel wachten tot maandag als nefit het even komt omruilen...

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door berna »

Das niet waar meneer druk druk. Kimmetjes worden normaal gesproken ALTIJD dezelfde dag vervangen door Nefit, óf er wordt een andere oplossing gezocht in overleg met klant of installateur.

skyliner
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jul 2005 18:43

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door skyliner »

sterker nog, je kan ze zelfs tegenwoordig in eigen voorraad nemen de kimmetjes.
en ik kan het niet laten, nefit valt inderdaad tegenwoordig ook onder de bosch groep, en wat betreft de service doen ze echt niet voor elkaar onder.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door berna »

Beste Skylyner,
KIMmetje en of BCMmetjes worden door Nefit niet uitgeleverd aan installateurs.
Groetjes Berna

hulp troepen
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2006 19:18

Re: Nieuwe CV ketel

Ongelezen bericht door hulp troepen »

dat is jammer dat je voor nefit heb gekozen ,een atag enigma was een goed keteltje geweest,en ps radson is overgenomen door bosch en was eerst junkers ,

Gesloten