LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen loodgieter

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
mr.simkin
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2005 17:13

problemen loodgieter

Ongelezen bericht door mr.simkin »

Wegens gaslucht in de keuken een loodgieter laten bellen, die is er mee bezig geweest, daarna getekend voor zijn aantal werkuren, maar het probleem bleek daarna nog niet helemaal opgelost te zijn. Er bleek nog steeds een gaslucht, hetzij in mindere mate, aanwezig te zijn.

Na twee dagen komt de loodgieter weer langs, kan niks vinden, gaslucht blijft. Na nog een paar dagen andere loodgieter van dezelfde firma komt langs. Plint moet verwijderd worden zodat hij er beter bij kan, echter hierdoor breekt hij deze per ongeluk af, hierdoor verzakt vervolgens de oven, afwasmachine en de diepvries. Vervolgens is hij ruim drie uur bezig geweest om dit weer enigszins te herstellen. De oorzaak van de gaslucht is inmiddels nog steeds niet gevonden...

Ik wacht al met vreugde op de rekening waar ik ga betalen voor een probleem dat niet is opgelost en alleen maar groter is geworden.

Weet iemand misschien een informatiebron waar is vermeld hoe met dit soort zaken om te gaan ? Ik ben heel benieuwd naar de plichten van de loodgieter en wat hij mij nu precies in rekening kan/mag brengen.

Bundy

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Bundy »

Klinkt niet goed Mr.Sim,ten eerste blijven bellen in eerste instantie voor de blijvende gaslucht(dit is even het belangrijkste).Hebben ze de gasleiding ook geperst??. de rekening zou ik even afwachten,daar kan je altijd over praten,maar hou alles even bij op papier(datum,gewerkte tijd enz.)maar laat eerst wat aan die lekkage doen !!,sta er op dat ze bij het weggaan afpersen(drukmeter aansluiten,en dan de hoofdkraan sluiten)hiermee kan je zien of de druk in de installatie terug loopt,dat mag dus niet,bijvoorbeeld de druk is 26,7 mbar dan de kraan dicht,vervolgens moet deze druk zich handhaven,dit laatse moet minstens 3 min gemeten worden,, 8) lichte terugval mag maar niet te veel bijv, 26,7 naar :arrow: 25,2

Gast

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Gast »

de meeste Installateurs zijn aan gesloten bij een Soort keurmerk voor installateurs .
Zoek de naam van de firma en de bransvereniging die komt dan kijken licht het aan de monteur is het geld terug.Zijn de firma's voor verzekerd
Heeft het een andere oorzaak woord er voor een oplossing gezocht.
Bij RADAR zal men ook wel een adres weten

Gast

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Gast »

Rare opmerking gast ,(verzekerd)--->er is hier toch niks gebeurd of wel dan ?

En niet iedere installateur zit bij de VNI ,bovendien is er geen schade
dus jij bent wel erg voorbarig.

Dus als er bij jou een lek niet snel genoeg wordt gevonden hang jij al bij een verzekering ,zielig zeg waarschijnlijk maak jij nooit fouten of je werkt niet.

skyliner

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door skyliner »

volgens mij is de plint af gebroken, door de werknemer, lijkt me dat dat goed hersteld moet worden, toch????

Gast

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Gast »

Als antwoord raar woord verzekerd;? Als jij werkt bij een bedrijf is jou Werkgever ook verzeker (als jij een fout maakt bewust of onbewust )
Het mag van mij alle namen hebben als er maar betaald woord als er iets fout gaat (overdreven voorbeeld een verwarmingmonteur /installateur sluit de verwarming verkeerd aan in avond onploft jou huis.En dan zou jij niets kunnen verhalen ben je vast niet blij mee.denk ik zo.

Gast

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Gast »

Stel in ieder geval zo snel mogelijk de loodgieter schriftelijk (aangetekend) aansprakelijk voor de geleden schade!

Gast

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Gast »

Dus als je bij jou de plint weghaal,,Verzakt,,de diepvries,oven en de afwasmach. Nee toch !!! wordt tijd dat die keukenmonteur er ook bij komt dan,,

Nee het gaat hier om een gaslucht en het verhaal eindigd straks in een complete verbouwing,en het liefst allemaal gratis..

Gaslucht en plint dient opgelost te worden,en niet opkloppen van een verhaal..

???

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door ??? »

Onlang hebben we een huis laten bouwen. De aannemer had een vaste sanitair-man. Deze beviel ons prima. Helaas hebben we nu diverse lekkages in de douchebak gehad naar beneden in de meterkast. De installateur zegt dat het van het kitten komt en daar zit geen garantie op. Er moet inderdaad om de twee á drie maanden nieuwe kit in. Maar mag dit überhaupt wel gebeuren? Het kan toch niet waar zijn als de kit niet goed is dat het water naar beneden de meterkast in stroomt?

Gast

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Gast »

gast 19 mei 17.31 uur;Ja dat soort mensen heb je ,
het zo overdrijven. Waar alles in de keuken met draadtjes aan elkaar kaar hing En na de aan raking van de monteur alles in een stort.
Maar vergis je ook niet in de medemens,
Een glas plaat met een barst er in, op scherp zetten en als de monteur langs loopt het omvalt.En dan hem aansprakelijk houden.
Er zijn ook steeds meer mensen die de rekening niet betalen alle smoesen hebben wij al gehoord.En omdat de klant niet betaald zou jij ook geen loon krijgen.Waarom zou jou werkgever wel geld hebben als er geen geld binnen komt.Heeft hij een boom in de tuin staan waar euro biljetten aan groeien. tegenwoordig moet een monteur een bon bij zich hebben waar alles op genoteerd staat en aanvulling voor extra ( onvoorzien)En laten ondertekenen en dan kom je nog bij mensen Nee ik mag niet tekenen doet mijn man altijd.
Bewijs jij maar als monteur dat je binnen geweest ben.

Gast

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Gast »

Ja -dat bedoelde ik ook .

loodgieter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2005 20:26

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door loodgieter »

dankzij zulke mensen help ik zo weinig mogelijk parti(klieren)
dankzij zulke mensen komen er ook geen echte vakmannen aan huis.

skyliner
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jul 2005 18:43

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door skyliner »

als je een vakman bent, kan je ook particulieren aan. 1 op laten we zeggen 200 kan moeilijk doen, al met al kan je dus met 1 op de 1000 klanten een verschil hebben en dat is op te lossen.
ik maak ook wel eens schade, en ook ik kan het niet altijd gelijk oplossen, maar uiteindelijk word het wel opgelost door wie dan ook van ons bedrijf, wij noemen dat een vervolg storing gebaseerd op de eerste melding en dat moet afgehandeld worden.

loodgieter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2005 20:26

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door loodgieter »

je heb gelijk , ons bedrijf lost ook alles op en als er eventuele schade uitkomt dan wordt het gelijk gemeld bij de verzekering en het wordt geregeld .
Mits de claim reeel is dus niet als je links van het kastje bezig bent en recht valt een kast naar beneden.
ik scheer heus niet alle partikulieren over 1 kam maar er zijn er zat bij die het niet leuk maken

skyliner
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jul 2005 18:43

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door skyliner »

oke :wink: .

Ketelbinkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:45

Re: problemen loodgieter

Ongelezen bericht door Ketelbinkie »

Key issue is hier om met die installateur te blijven praten. Niet direct gaan blazen hoewel je natuurlijk het gevoel hebt dat je genept bent. Best begrijpelijk allemaal. Ga je lopen schreeuwen en dreigen dan gooit men al snel de kop in de nek.

Als ik het goed begrijp dan heeft u een willekeurige installateur/loodgieter in de arm genomen. Kent de installatie niet, moet dus onderzoek doen en daar kan best iets verkeerd bij gaan. Misschien heeft een vorige loodgieter/installateur er een zootje van gemaakt?? Of is het door een klusser gedaan?? Beetje inbinden dus. Overleg met ze, geef ze de kans om het te repareren, en probeer tactisch de eindfactuur onder de aandacht te brengen.

Lukt dat allemaal niet en loopt het echt op een fiasco uit waarbij u een gigantische rekening krijgt zonder dat het probleem is verholpen dan is het inderdaad verstandig om even te kijken of de installateur/loodgieter aangesloten is bij het VNI. (eigenlijk vooraf doen dat soort checks). Je kunt dan het VNI voor installateurs inschakelen waarna je het verschuldigde bedrag bij de VNI stort. Die gaat een bindende uitspraak doen. Stelt men je in het gelijk dan krijgt u het bedrag teruggestort.

Is men niet aangesloten bij het VNI dan wordt het moeilijk. Rechtsbijstand inschakelen is dan denk ik de enige optie.

Gesloten