LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijf SolarNRG komt afspraken niet na

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
PH.Van Veen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2020 00:54

Bedrijf SolarNRG komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door PH.Van Veen »

Twee en half jaar terug hebben wij zonnepanelen aangeschaft bij SolarNRG, via collectieve inkoop van ‘vereniging eigen huis’. Bij de aanschaf hebben wij de afspraak gemaakt dat de installatie in de toekomst eventueel uitgebreid kon worden met 3 of 4 panelen, zónder aanpassingen aan de eerste installatie. SolarNRG bood in maart 2019 toen voor de gevraagde uitbreiding van 3 panelen een offerte van 1135 euro aan.
Op de dag dat de 3 panelen gelegd zouden worden bleek dit toch niet te kunnen op de huidige installatie. De capaciteit van de omvormer bleek te gering . Aanvankelijk probeerde zij mij een tweede installatie met een aparte omvormer aan te smeren. Maar hier was totaal geen ruimte voor op onze zolder. Toen uiteindelijk duidelijk werd dat dit niet kon, kwamen zij met een nieuwe offerte van 2675 euro, voor uitbreiding met 3 panelen. 1540 euro meer dan aanvankelijk besproken was!
SolarNRG wil op geen enkele manier zijn fouten erkennen die zijn gemaakt bij het aanleggen van de installatie in 2016. Wij hebben dit bedrijf diverse malen een aanbod gedaan om de kosten samen te dragen. Echter SolarNRG geeft als antwoord dat zij niet met verlies gaan werken.
Dit neigt mijn inziens naar oplichting. Zij hebben een verkeerde omvormer geplaatst en hebben hier geen verantwoording voor afgelegd. Laat staan het oplossen op hun kosten, zoals dat behoort.
Onbegrijpelijk dat vereniging eigen huis SolarNRG aanbeveelt via collectieve aankoop van zonnepanelen. SolarNRG is ook niet aangesloten bij een geschillencommissie. Het is daarom zeer moeilijk om je gelijk te halen.
Ga niet in zee met SOLARNRG, want dit is een onbetrouwbaar bedrijf dat zeer slechte service en garantie levert. Het lijkt erop dat zij alleen aan verkopen denken.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bedrijf SolarNRG komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door Cro »

PH.Van Veen schreef:
28 feb 2020 01:10
Het is daarom zeer moeilijk om je gelijk te halen.
Ik snap niet waarom dit zo lastig zou zijn. Als u de toezeggingen van SolarNRG op schrift hebt lijkt het mij niet dat gelijk halen lastig zou moeten zijn in een eventuele rechtszaak.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bedrijf SolarNRG komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door juliomariner »

Cro schreef:
28 feb 2020 15:26
PH.Van Veen schreef:
28 feb 2020 01:10
Het is daarom zeer moeilijk om je gelijk te halen.
Ik snap niet waarom dit zo lastig zou zijn. Als u de toezeggingen van SolarNRG op schrift hebt lijkt het mij niet dat gelijk halen lastig zou moeten zijn in een eventuele rechtszaak.
Daar zal de schoen wel wringen, deze afspraak staat waarschijnlijk niet op papier.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Bedrijf SolarNRG komt afspraken niet na

Ongelezen bericht door de auditu »

Welk type inverter en panelen zijn er nu toegepast?

Gesloten