LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Behanger expert
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2020 17:25

Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door Behanger expert »

Ik had op de website Offertes Brabant een aanvraag gedaan om verschillende behangers met elkaar te vergelijken.
Nou, snel verschillende prijsopgaves gekregen van verschillende behangers in mijn regio (Tilburg) en ben met 1 partij in zee gegaan.

Partij gelijk aan de slag gegaan en resultaat geleverd. Echter na 2 maanden vervalt het behang een beetje. Hierna meerdere malen met Offertes Brabant contact opgezocht, maar hun verwijzen mij erop dat ik bij de partij moet zijn die het behang heeft laten zetten.

Het probleem is dus dat ik een refund wil of een andere partij de fouten opruimt zonder kosten.

Ik ben toch benieuwd of meerder mensen hiermee ervaring hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2021 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar bemiddelingsplatform verwijderd, titel verhelderd. Radar^SK

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door Emcede »

Je moet bij de behanger zijn. Offertes Brabant staat hier helemaal buiten. Dit staat ook in hun algemene voorwaarden, die je natuurlijk helemaal gelezen hebt.

Als je reageert op een kaartje in de supermarkt van iemand die kan behangen, ga je toch ook niet klagen bij die supermarkt als het werk niet goed wordt uitgevoerd? Die klacht moet je bij degene neerleggen die het werk heeft uitgevoerd en hem de kans geven de eventueel gemaakte fouten op te lossen.

Wat is trouwens ‘vervallen’ van het behang?

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat vervallen begrijp ik ook niet. En als het na 2 maanden optreed, wat is de oorzaak ervan? Als de ondergrond niet goed genoeg blijkt is het niet de schuld van de behanger. Als de ondergrond behandeld is door deze persoon en niet of niet goed gedaan is, dan is het wel zijn verantwoordelijkheid.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als er hier en daar een hoekje loslaat is het een kwestie van een beetje lijm er op smeren en vast plakken. Waarom zou een andere partij dat op moeten lossen? Heb je de behanger er zelf al op aangesproken, en zo ja, wat zij hij?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bij de behanger uiteraard.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door scontra »

U moet zijn bij degene die het behang geplakt heeft, als hij tenminste ook het behang heeft geleverd, want mogelijk ligt het aan de papierkwaliteit van het behang.
Behang zelf gekocht dan klagen bij de verkoper ervan.
Ook de luchtvochtigheid kan een rol spelen, alsook verschillen in de ondergrond waardoor het droogproces verschillend verloopt/is verlopen.

M.a.w. een schuldige aanmerken zal zo eenvoudig niet zijn zolang u niet kunt aantonen waardoor het probleempje is ontstaan.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
16 jan 2021 13:19
Dat vervallen begrijp ik ook niet. En als het na 2 maanden optreed, wat is de oorzaak ervan? Als de ondergrond niet goed genoeg blijkt is het niet de schuld van de behanger. Als de ondergrond behandeld is door deze persoon en niet of niet goed gedaan is, dan is het wel zijn verantwoordelijkheid.
Die behanger (als hij deskundig is) moet in ieder geval die ondergrond beoordelen. En niet onbehandeld gaan plakken als die niet goed is.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Behanger ingehuurd: kwaliteit van het werk valt tegen en ik wil een refund. Waar moet ik wezen?

Ongelezen bericht door thecure »

Das dus een l. u. l de behanger

Gesloten