LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben weg kwijt in HR-ketel land

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
GIANT
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:03

Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door GIANT »

Ben ik er bijna aan uit met een ketel kiezen.
Het zou een Remeha Avanta 35C of een Quinta 35C worden.

Bel ik een installateur op (sanidrome) en die adviseerd me toch absoluut geen Remeha. Hij noemde het de onderkant van de CV ketels die je kan kopen.
Goedkope kunststof onderdelen die na een aantal jaar flink problemen kunnen veroorzaken. Hij adviseerde me toch echt een Daalderop te nemen.

Verder kan ik ook weinig tot geen reacties nog vinden over recente ervaringen met een Remeha Avanta 35C. Deze blijkt pas nieuw op de martk te zijn?? Wel over de lagere uitvoeringen, dat ze te klein zijn en veel vermogen moeten leveren. Hierdoor zou mogelijk de levensduur korter zijn dan normaal een ketel moet kunnen draaien?

Heeft iemand voor mij ervaringen met de Avanta 35C ketel van Remeha?

ps. geen Nefit, de pomp maakt blijkbaar toch wel wat lawaai en dat is in ons huis niet wenselijk.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door chat »

Zo vind je van elk merk ketel wel mensen met slechte ervaringen.
En weet je helemaal niet welke ketel je moet kiezen.

Zowel de daalderop als remeha hoor je weinig klachten. Dit zijn ook ketels die niet zoveel verkocht worden op uitzondering van de avanta, die wordt momenteel veel verkocht.
De quinta zit in een hoger klasse dan de avanta. (meer mogelijkheden, opties en minder besparing op materialen)

Er zijn installateurs die een sterke voorkeur hebben voor een bepaald merk. Dit kan te maken hebben met oa. de bekendheid van de ketel maar ook met de winstmarge van de ketel.
Een objectieve mening is dan ook ver te zoeken. Dit zal je zelf ook wel hebben met bepaalde dingen die je hebt. Dat hoeft niet te zeggen dat het andere per definitie minder is.

Degene die je ketel gaat onderhouden is een belangrijke schakel. Als die niet bekend is met je ketel heb je kans dat mankementen gezien worden als een slechte ketel terwijl de juiste monteur dit mankement zo onderschept zonder de halve ketel te hebben vervangen en het probleem nog niet opgelost te hebben.

GIANT
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:03

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door GIANT »

Oke, dat is helder.
Nu begrijp ik uit het verhaal dat de Quinta technisch gezien beter in elkaar zit wanneer we gaan kijken op de lange termijn.

De extra opties die de Quinta heeft die zijn voor mij geen toegevoegde waarde. Geen vloerverwarming en een extra thermostaat aansluiten ga ik ook niet gebruiken. Weersafhankelijk is iets wat ook niet op mijn lijstje staat.

Verder blijft er dan alleen het technische aspect over met het verschil tussen de Avanta en de Quinta. De servicedesk van Remeha kon hier verder ook niet in helpen en lag de keuze bij mij :?
Vandaar dat ik op zoek ben naar reacties over de Avanta 35C, die nog niet te vinden zijn op het internet.

roelofvk
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2006 09:54

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door roelofvk »

Ik zou ook naar de door de fabrikanten opgegeven garnatietermijnen kijken. Dat zegt het nodige over de door hun zelf verwachte levensduur en/of de verantwoordelijkheid die ze voor hun eigen producten willen nemen.

Verder heb ik de indruk dat erg veel mensen een ketel kopen met het idee dat-ie 15-20 jaar moet blijven werken. Ik weet niet of dat reeël is. Ga uit van 10 jaar en de rest is meegenomen.
(Nu zullen allerlei CV-boeren, vooral die van Nefit, wel hard gaan roepen dat dat voor hún merk makkelijk kan) want je moet maar eens uitzoeken hoeveel mensen jij zelf kent die hun ketel al 15 jaar hebben hangen. Dan ook wél effe uitzoeken welke reparaties er zijn geweest. En dat zijn dan allemaal modellen van 15 jaar terug, inmiddels kan zo'n fabrikant volledig anders fabriceren en dus slechtere of betere ketels maken. Ik heb zelf een ITHO Klimax2, superklein en erg stil.
Waarom heb ik die gekozen: van alle kleine ketels veruit de hoogste CWW-waarde (wij douchen 's ochtends met 2 douches tegelijkertijd), er kan een opentherm modulerende thermostaat op (dan heb je veel keuze uit thermostaten van allerlei merken) en de garantie was niet wezenlijk anders dan de andere merken.

Kortom: ga op je eigen oordeel af, vertrouw niemand want niemand zorgt zo goed voor jouw wensen als jijzelf. Durf een keuze te maken!

WHH
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2006 09:05

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door WHH »

Ik kan uit eigen ervaring als Service-monteur hetvolgende zeggen:

ten eerste is het zo dat b.v. de merken Itho, remeha (Avanta), en Vaillant (Solide) dezelde soort warmtewisselaar gebruiken (Trommel-uitvoering).

ten tweede, kijkt een installateur m.n. naar het gewicht van een ketel omdat het veel uitmaakt of je een of twee monteurs nodig hebt voor de installatie ervan.

ten derde, alle drie de ketels hebben hun zwakke punten.

ten vierde, zou ik gaan voor de Vaillant Solide, daar deze tot nu toe maar een zwak punt heeft n.m. de driewegklep en verder weinig kunststof onderdelen heeft gebruikt, en volgens erg onderhoudsvriendelijk is.

Dit i.t.t. Remeha Avanta, waarvan ik kortgeleden nog een (kursus) heb gehad, en ik zeker weet dat wanneer er problemen optreden met b.v. de driewegklep dat er bij deze ketel meer arbeidstijd gemoeit zal zijn.

P.S. ik hoop dat je hier iets mee kunt.

druk druk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:04

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door druk druk »

remeha moest ook een produktie keteltje maken voor de woningbouw verenigingen e.d. dit werdt de avanta, deze doet het redelijk goed maar de quinta zit behoorlijk degelijker in elkaar en er is voor de monteur ook plezierig aan te werken

cv boy
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 nov 2006 22:40

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door cv boy »

de quinta is toch veel degelijker als de avanta, deze hebben namelijk ook al problemen met dichtslippen wisselaar.
quinta is niks mis mee, en ook de awb3hr is goed
pompgeluid van nefit heb ik zelf nog nooit klachten over gehad

HBA
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2006 23:08

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door HBA »

Het verhaal van WHH kan ik goed volgen als zijnde aspirant koper:
Een ongekleurd verhaal van de installateur is uiterst zeldzaam.

Comfort: Qua constructie denk ik ook zelf te kiezen voor de Valliant VHR Solide 24-28 3C, alleen de Consumentenbond zegt dat deze ketel slechts "redelijk" scoort met het comfort het CV-water, terwijl het comfort van het tapwater goed is.
Als ik het goed begrijp gaat de kamer-temperatuur (comfort) nog al wat op en neer.
WHH of anderen : klopt dit in de praktijk ?

Gaat dit schommelen van de CV-watertemperatuur juist niet meer gas verbruiken, want de ketel moet toch weer opnieuwd branden ?

Hoe voelt dit in je kamer ? Is het merkbaar ?
Kost dit meer gas ?

Ik kijk daarom liever naar de lange termijn, andere ketels hebben een comfort van goed/zeer goed.

Graag hoor ik hier iets over ! Merci !

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door henkgeluk »

onze wooncorporatie gaat over van awb naar intergas cv combi ketel
ik hoorde dat een fietsenmaker deze ketel ooit heeft uitgevonden/ontwikkeld, als merk dus.

wie weet er meer van en is deze ketel wel oke!

hij zal wel goedkoper zijn!

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door berna »

Bij de Vaillant ben je volgens de bijgeleverde instructie VERPLICHT om elke 18 mnd de branderpakking te vervangen terwijl nagenoeg alle cv-fabrikanten onderhoud om de 24 mnd voorschrijven. Als je bij de vaillant dez pakking niet vervangt binnen de gestelde termijn loop je een groot risico dat ie stuk /lek gaat en dat je ketel in de hens gaat. Er zijn er inmiddels al een paar uitgebrand. Er zit dus geen enkele beveiliging meer op als deze pakking stuk gaat. En stuk gaan doet ie zeker. Wat ik niet snap is dat zo'n toestel door de Nederlandse keurings-instanties goedgekeurd kan worden. Echt levengevaarlijk zo'n tijdbom op zolder.
Vr GR Berna

klimaatbeheer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2006 14:22

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door klimaatbeheer »

Even nog over de remeha, de quinta is zeker een van de beste ketels op de markt momenteel.
Ook als je naar de prijs kwaliteits verhoudingen kijkt, is de remeha quinta zeker een aanrader.

En wat ook niet geheel onbelangrijk is, de service monteur is over het algemeen zeer te spreken over de ketel.

Daalderop is zeker niet beter en intergas.... ja dat is ook een ketel :cry:

irisd
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:15

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door irisd »

Hoi,

Ik hoop dat dit nog op tijd komt. Wij hebben in aug 2005 een remeha avanta laten installeren. Spijt als haren op ons hoofd! Vanaf het begin ellende, vandaag weer de installateur erbij. Deze meldde dat hij sinds enige tijd weigert deze ketel te installeren vanwege de zeer hoge storingsgevoeligheid. Bij ons is nu (waarschijnlijk) het gasblok defect. We gaan morgen proberen een monteur van remeha erbij te krijgen. Kies toch maar een Nefit. Wel duurder, maar als je het uitrekent over de totale levensduur scheelt het niet zo heel veel, en in dit geval is goedkoop duurkoop.

Succes!

iris

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door miraltje »

Bel ik een installateur op (sanidrome) en die adviseerd me toch absoluut geen Remeha. Hij noemde het de onderkant van de CV ketels die je kan kopen.
mag ik ff lachen, remeha bestond al toen sanidrome als franchise nog niet eens bestond, grote kans dat meneer sanidromeland in zijn school tijd in een warm lokaal zat made bij remeha.
wat ik ik hier mee wil zeggen dat remeha 1 van de oudste cvketel merken in nederland was.
nefit bestond stond toen nog niet eens.
Goedkope kunststof onderdelen die na een aantal jaar flink problemen kunnen veroorzaken. Hij adviseerde me toch echt een Daalderop te nemen.
daalderop bestaat als ketelmerk nog maar hooguit 10 jaar.

deze ketel is ideaal voor mensen met hoge warmwatercomfort wensen, de regeltechniek is echter onnodig ingewikkeld en daardoor duur.

wat de consumentenbond vind, zou ik met een zeer groot korreltje zout nemen.
deze organisatie blinkt uit in korte termijn vooruitzichten, en ze zijn al vaker ter verantwoording geroepen ivm onvolledige/ onjuiste test uitslagen

noem ik atag be2, beste koop/keus 1997, daar is nu op langer termijn weinig meer van over, het forum staat er hier vol mee.

nog een voorbeeld is de vaillant solide eerste generatie deze heeft ook het predikaat beste koop/keus gekregen, als je nu de gebreken hoort dan vraag jej je toch wat af.

actrix
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 22:11

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door actrix »

Hallo,

Ik ben mij aan het oriënteren voor de vervanging van mijn oude cv ketel. Nu wordt mij een Atag Q25C geoffreerd.
Maar de fora hier doorlezend blijkt dat Atag een nogal twijfelachtige reputatie heeft opgebouwd met hun Blauwe Engel ketels.

Is er al iets bekend over de kwaliteit en betrouwbaarheid van deze Q25C? Het lijkt mij dat Atag, na een drama-ketel als de BE, met een kwalitatief beter product komt.

Een andere optie zou een Remeha Quinta 28C zijn, dit zou een goede en (door de installateur) makkelijk te servicen ketel zijn.

Alvast bedankt voor uw reactie!

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door roberto1977 »

mijn mening over remeha
de avanta is een project ketel
de quinta is een degelijke ketel
en remeha heeft zijn eigen bewezen met de grotere ketels zijn toch de meest verkochte
de daalderop ketel is eigenlijk slechter dan een intergas
omdat de lasnaden gaan lekken na een aantal jaren
Laatst gewijzigd door roberto1977 op 20 jan 2007 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door royco »

een projectie ketel?? :lol:

Keteldokter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2007 15:05

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door Keteldokter »

Ik ben al ruim 12 jaar servicemonteur en kom dus dagelijks bij storingen.

Inderdaad is de quinta degelijk en betrouwbaar, nu enkele jaren op de markt en bewezen degelijkheid, de avanta is gewoon stukken minder degelijk.

De verhalen over de branderpakking van vaillant solide zijn hopeloos overdreven, ook na ruim 36 maanden is er nog niets aan de hand, alleen geeft vaillant een veilige termein voor het wisselen van de pakking (18 mnd) en aangezien goed onderhoud 1 maal per jaar gebeurd is er dus niets aan de hand!!
Prima ketel dus, en heel weinig storingen.
daarnaast heeft de remeha avanta en de itho dezelfde warmtewisselaar en dus dezelfde pakking perikelen!!

De nefit ecomline classic is ook een super degelijke ketel, pompgeluiden zijn niet de oorzaak van de ketel maar door de installatie, de pompcapaciteit is gelijk aan de remeha quinta.
evt kan een toerengeregelde pomp worden geplaatst.

echte projekt ketels zijn:
Remeha avanta
nefit smartline

deze zijn gewoon minder van kwaliteit, van de nieuwe Atag kan ik nog niets zeggen deze zijn te kort op de markt.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door roberto1977 »

ja maar als ik zo naar atag kijk zoals bijv de blauwe engel de enigma en de perfect
heb ik nog weinig meer vertrouwen in atag

Gratjema
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 00:08

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door Gratjema »

een projectie ketel??
Projectketel: Een ketel die door mn. woningbouwverenigingen en vastgoedbeleggers veel toegepast wordt. Dit ivm bewezen prijs/kwaliteit verhouding...

bvy
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:52

Re: Ben weg kwijt in HR-ketel land

Ongelezen bericht door bvy »

wij hebben sinds 4 jaar een HR ketel type Blauwe Engel van ATAG en 32KW wij zijn daar zeer tevreden over (nog geen enkele storing gehad) deze CV installatie dient voor zowel vloerverwarming (hoofdverwarming van 180m2) alswel voor warm water voorziening van 2 badkamers. De aanleg is gedaan door Feenstra en onze ervaringen met hun zijn gewoon goed.

Gesloten