LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
NJ15
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2017 15:52

Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door NJ15 »

Vanmorgen een loodgieter over de vloer. Hij beweerde veel betere thermosstaatkranen van Grohe te leveren dan wanneer ik een Grohe bij een bouwmarkt zou aanschaffen. Toen ik het product via Google opzocht, beweerde hij nog steeds dat het dezelfde kraan lijkt maar dat zij als loodgieters betere kranen krijgen geleverd.
Te goedgelovig als ik ben, heb ik de kraan laten installeren (ik moest de voorrijdkosten, uurtarief en natuurlijk de kraan betalen). Het bleef mij niet lekker zitten waardoor ik later op de dag het loodgietersbedrijf zelf belde om om uitleg te vragen en het serienummer van de kraan. Ook deze meneer beweert dat het echt betere kwaliteit is, ook al is de kraan met hetzelfde serienummer de helft goedkoper wanneer ik tijdens het telefoongesprek Google.
Meneer beweert dat Grohe dit liever niet naar buiten brengt en dat het loodgietersbedrijf de service biedt die een bouwmarkt niet bied. Ik zei hem dat ik bij een bouwmarkt gewoon een nieuwe kraan krijg als deze binnen de garantie kapot gaat, alleen de installatie moet ik zelf doen.
Meneer bleef beweren dat zij het niet kunnen leveren voor het geld op internet en dat het verschil in de service zit. Ik heb hem wel geadviseerd eens met Grohe te bellen als zij de kranen niet kunnen inkopen voor een bedrag waarvoor ik ze als consument kan bestellen.

Wie heeft tips voor mij wat ik kan doen om geld terug te krijgen? Ben ik gewoonweg te naïef geweest en heb ik nu pech? Of kan ik de kraan demonteren en terug brengen naar het loodgietersbedrijf en mijn geld terug vragen? Of is er een pressiemiddel om het verschil terug te krijgen van de loodgieter?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door Spuiter »

Dit komt me bekend voor, mijn loodgieter zei precies het zelfde over Grohe.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door Har45 »


Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door Har45 »


hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Exact dezelfde producten kunnen in vakzaken duurder zijn dan in bouwmarkten, die anders calculeren.
Dat producten met hetzelfde nummer kwalitatief kunnen afwijken lijkt mij een broodje aap, hetzij het gaat om een afgekeurde partij van B-kwaliteit.

Vraag eens na bij Grohe, om deze sprookjes voor altijd de wereld uit te helpen ... Grohe zal u graag willen helpen, vooral wanneer u aangeeft dat dit een topic op Radar is (link meesturen) en aankondigen dat u het antwoord gaat posten zou ik zeggen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door mp2017 »

Ik kan mij niet vinden , dat een bedrijf als Grohe verschillende productie banden heeft om verschillende producten te maken.

Dit is een fabeltje van de loodgieter, die graag wil leveren en de korting zelf wil verdienen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wellicht een klok/ klepel verhaal, mede in de wereld gekomen doordat er ook nog eens verschil zit tussen de merken Grohe en Hans Grohe.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door mp2017 »

Moneyman schreef:Wellicht een klok/ klepel verhaal, mede in de wereld gekomen doordat er ook nog eens verschil zit tussen de merken Grohe en Hans Grohe.
Oh ja, zonder onderbouwing?

Hier mag je lezen, wat het verschil is?
Mmm ... beide bedrijven hebben echter wel een identieke productlijn.
Ik heb bijvoorbeeld de Marin 2 (Hansgrohe) vergeleken met de Reflexa 2 (Grohe). Echt als twee druppels water. De gepatenteerde antikalkmethodes hebben ieder wel een andere naam en de gekozen kleur van het plastic deel van de houders verschilt ietwat, maar verder identiek. Zelfs de kartonnen verpakkingen lijken op elkaar.

Als het twee afzonderlijke bedrijven zijn die "toevallig" precies dezelfde productlijn op de markt brengen, dan verbaasd het mij dat die twee elkaar nog niet voor de rechter hebben gezien.
Zeker gezien het feit dat de naam Grohe in beide merken voorkomt.

Het is in ieder geval een geruststelling te lezen dat beide merken niet voor elkaar onder doen. Geen nepmerken dus.

Bedankt voor je reaktie,
Groet,
Cameo

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door renewouters »

mp2017 schreef:
Moneyman schreef:Wellicht een klok/ klepel verhaal, mede in de wereld gekomen doordat er ook nog eens verschil zit tussen de merken Grohe en Hans Grohe.
Oh ja, zonder onderbouwing?

Hier mag je lezen, wat het verschil is?
Mmm ... beide bedrijven hebben echter wel een identieke productlijn.
Ik heb bijvoorbeeld de Marin 2 (Hansgrohe) vergeleken met de Reflexa 2 (Grohe). Echt als twee druppels water. De gepatenteerde antikalkmethodes hebben ieder wel een andere naam en de gekozen kleur van het plastic deel van de houders verschilt ietwat, maar verder identiek. Zelfs de kartonnen verpakkingen lijken op elkaar.

Als het twee afzonderlijke bedrijven zijn die "toevallig" precies dezelfde productlijn op de markt brengen, dan verbaasd het mij dat die twee elkaar nog niet voor de rechter hebben gezien.
Zeker gezien het feit dat de naam Grohe in beide merken voorkomt.

Het is in ieder geval een geruststelling te lezen dat beide merken niet voor elkaar onder doen. Geen nepmerken dus.

Bedankt voor je reaktie,
Groet,
Cameo
Dat van die Marin2 en Reflexa2 is pure nonsens. Google op beide producten en je vindt 2 verschillende producten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het verhaal over "anders hadden we hen wel voor de rechter gezien" is eveneens nonsens. Partijen werken nauw samen, maar richten zich op verschillende doelgroepen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door mp2017 »

renewouters schreef:
Dat van die Marin2 en Reflexa2 is pure nonsens. Google op beide producten en je vindt 2 verschillende producten.
Kan het niet vinden, graag de link! Waar ik dit kan lezen.
Moneyman schreef:Het verhaal over "anders hadden we hen wel voor de rechter gezien" is eveneens nonsens. Partijen werken nauw samen, maar richten zich op verschillende doelgroepen.

Niet alleen een stukje quoten, het gaat om het hele bericht.
Selectief quoten, maar ja...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Betere kwaliteit Grohe via loodgieter?

Ongelezen bericht door kweenie »

Sorry hoor, maar er zijn heel veel douchekoppen en kranen die op elkaar lijken. Net als dat bijvoorbeeld sommige schoenen van Adidas en Puma op elkaar lijken, behalve dan de opgenaaide strepen/bergleeuw. Dat betekent niet dat het om de zelfde merken gaat of uit de zelfde fabriek komt. Net als bij Puma en Adidas komen de twee merken van oorsprong van de zelfde familie, Alleen is er bij de Grohes minder haat en nijd dan bij de Dasslers. Het is dus zeker niet zo dat de twee merken gelijk zijn. (En als je voor het vinden van vergelijkbare producten moet terugvallen op iets van anderhalf decennium geleden...)

Binnen de merken is we wel een kwaliteitsverschil tussen de wat goedkopere lijnen, die ook door de bouwmarkten worden verkocht, en de wat duurdere lijnen die door de speciaalzaken worden gevoerd. Maar dat is ook bij veel andere producten en merken zo, dus zal je niet verbazen. Maar dat het zelfde type met het zelfde nummer in een goede en een slechte kwaliteit gemaakt zou worden is een verzinsel.

Gesloten