LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
marinusbrink
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 dec 2006 09:50

Re: CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Ongelezen bericht door marinusbrink »

Duidelijk verhaal, ome joop! Ontzettend bedankt. De intergas-installateur, die gisteren bij mij over de vloer was om de ketel een onderhoudsbeurt te geven, dacht ook aan de thermostaat. Deze staat echter al op zijn maximale waarde (90 graden).

Hij opperde ook de mogelijkheid dat de ketel zijn warmte niet kwijt kan, iets wat erop zou kunnen duiden dat het ingestelde vermogen van de cv te hoog is voor mijn woning. Echter vertelde hij er niet bij dat dit vermogen is in te stellen. Vreemd voor een erkende intergas-installateur?

Maar wat ik nog niet helemaal begrijp: waarom zou het niets met een defecte waterpomp van de vloerverwarming kunnen hebben? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit terugslag van aanvoerwater creert en de ingestelde thermostaattemp snel bereikt wordt? (De vloer wordt overigens wel warm (duurt wel vij lang, overigens. net als de rest van het huis))

ome joop
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:23

Re: CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Ongelezen bericht door ome joop »

meetal worden er voor badkamers geen echte vloerverwarmings unit met pomp geplaats, ivm het kleine oppervlak en de relatief duure aanschaf kosten. voor badkamers word dan eer rvl ventiel in de installatie geplaatst die als vloerverwarmings unit functioneerd.
dit werkt voor kleine oppervlaktes prima zonder duure aanschaf van een apparte v.v. verdeler.
ik kan ook niet uitleggen waarom de installateur hier niks over wist.
is in de service docementatie gewoon terug te vinden.
er staat zelfs op het type plaatje hoeveel de branderdruk minimaal en maximaal mag wezen.
aan de hand hiervan kun je aardig dicht in de buurt komen op welke branderdruk de ketel moet draaien voor de installatie.

bv ketel 21 kw. installatie 10 kw= tussen de 40 en 50 procent van de maximale branderdruk.

is een versimpelde uitleg, maar werkt wel prima :wink:

ecm
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:43

Re: CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Ongelezen bericht door ecm »

Bob, waarschijnlijk heeft je buurman de cv ketel op comfortstand of ecostand heeft staan. Daar is op zich niets mis mee. Het constante aanslaan van de cv ketel kan een paar oorzaken hebben die niet altijd even logisch zijn. Er kan namelijk een vloerverwarmingspomp (vaak wat oudere vloerverwarmingssystemen zijn niet hydrolisch neutraal)aanwezig zijn die constant een flow over de wisselaar van de cv ketel stuurt. De wisselaar koelt daardoor af en komt telkens in op code 7 (warmhouden toestel). Ook kan het zo zijn dat de pomp van de cv ketel op continu geprogrameerd staat, dit kan hetzelfde effect geven. Indien er daadwerkelijk een vloerverwarmigspomp aanwezig is zoals hierboven geschetst kan je buurman ervoor kiezen om de pompen parralel te schakelen, in het andere geval de pomp op een minimale nadraaitijd programeren. Kom je er niet uit dan mail je maar ! Groet Kees

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Ongelezen bericht door hharteman »

Heb met de gegevens van ome Joop de ventilator iets langzamer kunnen zetten.(4000 toeren)
Op 3800 werkte hij niet goed meer..(error ventilator).
Ik heb maar 1 meter pijp boven de ketel.
Jammer dat langzamer niet meer ging.
Het scheelt iets in geluid maar hij is nog wel duidelijk aanwezig.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Ongelezen bericht door roland48 »

Jammer dat niemand uitsluitsel kan geven. Ik heb namelijk ook een Intergas Combi Kompakt met hetzelfde probleem. Vooral 's avonds valt het op: gedurende ca. 5 seconden, met tussenposen van exact 28 seconden, hoor ik een heel lage "brom". Dit duurt dan eens een half uur, waarna het voor de rest van de nacht stil is.

Wanneer dit gebeurt wordt er geen water gebruikt, de cv is niet aan het opwarmen, het "tap-comfort" staat aan. Er zit geen vloerverwarming op aangesloten. Toch eens proberen wat-ie doet als ik het tap-comfort uit zet.

wbauer
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2006 21:42

Re: CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Ongelezen bericht door wbauer »

toestel af laten stellen op co2,of gas lucht verhouding hierdoor zullen de brom en fluit klachten over gaan.

wat betreft het vaak aanslaan van een kombikompakt is meestal door een vloerverw.pomp ,deze op cv pomp aansluiten en probleem bij deze verholpen

landvanooit
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2011 10:29

Re: CV ketel buren slaat om de haverklap 10 seconden aan

Ongelezen bericht door landvanooit »

Ik denk dat het hier echt tijd wordt om eieren voor je geld te kiezen en te gaan verhuizen.

Helaas hebben ook buren rechten, en die zijn zoals duidelijk geconcludeerd kan worden nergens ter sprake of in discrediet gebracht door de handelingen die zij ondernomen hebben.

mijn advies: laat het rusten, lukt dat niet: verhuizen!

(Dat gaan wij tzt ook doen als we ons dusdanig ergeren aan buren zoals jij...;)

Gesloten