LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
11 mei 2020 16:53
Vergeet niet dat er de eerste twee jaar, normaal gesproken, gewoon garantie zit op de ketel. Dus waarom al twee jaar voor een onderhoudscontract betalen?
Een garantieperiode is natuurlijk niet synoniem met onderhoudsvrije periode. Maw, ook in de eerste 2 jaar na plaatsing, is het goed om de ketel te onderhouden.

ceesquax
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2020 15:10

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door ceesquax »

Neem eens contact op met Bastiaan de Groot. Heeft jarenlange ervaring met CV ketels en is in 2009 gestart met een installatie en klusbedrijf. Heb zeer goede ervaringen met hem. Woont in Beugen, wat vlakbij Boxmeer is.

Pierre-de-5e
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »


Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sjohie schreef:
13 mei 2020 14:36
Lady1234 schreef:
11 mei 2020 16:53
Vergeet niet dat er de eerste twee jaar, normaal gesproken, gewoon garantie zit op de ketel. Dus waarom al twee jaar voor een onderhoudscontract betalen?
Een garantieperiode is natuurlijk niet synoniem met onderhoudsvrije periode. Maw, ook in de eerste 2 jaar na plaatsing, is het goed om de ketel te onderhouden.
Maar bij Een onderhoudscontract komen ze de eerste twee jaar al helemaal niet voor “onderhoud”.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

intragas en remeha komen vaak als zeer goede ketels uit de verschillende testen en zoals gezegd, neem niet gelijk een onderhoudskontrakt eerste 2 jaar heb je zowiezo volledige garantie....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na 1 jaar of meer heb je een beurt kosten voor ze het contract meestal pas accepteren!

De eerste jaar is meestal winst of zoeken naar installatie, fout vullen of afregel fouten.

Later, boven 12~ 15 jaren moet er vaak geld bij, het is gemiddelde over gehele levensduur, dus later contract, soms gaat het daar ook flink fout.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hoeft ook niet per se een contract te nemen. Men kan na twee jaar vóór de winter ook gewoon een onderhoudsbeurt afspreken.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Radar, dit is de tweede maal dat er iets fout gaat. Ik wil mensen goed informeren. Zelf een keuze kunnen laten maken.
Als ik te veel tekst gebruik laat dat zien. O je, mijn bericht nu bevat te weinig tekens. Voor alle helderheid uw sponsoren de nutsbedrijven en installateurs zijn niet blij met mijn adviezen. Groet, en inzicht Henk Terpstra.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@henk

Waar heeft u het over?

keesje39
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2018 12:16

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door keesje39 »

jhogaarts schreef:
13 mei 2020 14:21
Kijk eens op de site van Eigen Huis, daar heeft men veelal wel een aanbieding van een goed merk. Wij hebben er 1 via een actie van sloop de crisis aangeschaft voor nog geen € 900 incl. montage via Warmteservice. Is een CW4 HRE A28/24 Intergas. De vorige heeft vanaf de nieuwbouw 15 jaar gehangen zonder problemen. Na montage hebben we ook nog een service abonnement afgesloten voor 2 jaar voor € 11.14 pmnd. Na die 2 jaar kun je kosteloos opzeggen. Je hoeft dit ook niet te doen.
Eigen Huis werkt met Feenstra, waarover kritische opmerkingen zijn geplaatst. Zelf heb ik een nieuwe (september 2018) Intergas van Warmgarant.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Ik heb 3 jaar geleden mijn ketel vervangen.
Heb toen besteld bij CVTotaal.nl samen met andere producten.
We hebben toen aangeschaft Remeha Tzerra Plus 28c CW4 + Nest V3 voor 895 euro incl btw.
Exclusief montage. Dit hebben de bouwlui gedaan die toch al bezig waren.
Hele kleine compacte ketel! We zijn er heel tevreden mee. Huishouden bestaat uit 2 personen en daar is hij perfect voor.
De combinatie met de Nest thermostaat vind ik top!
Alleen het nadeel van de Nest met het "zelfleer" programma is dat dat niet goed aansloot bij ons. We werken onregelmatig dus dat ding ging vaak aan op tijden dat we er niet zelf waren.
Dit heb ik uitgeschakeld en zelf tijden ingevoerd. In combinatie met de ketel alsnog lage energierekening!

We zitten niet aan een onderhoudsabbo vast trouwens!

zonfornet
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mar 2020 22:38

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door zonfornet »

Komkommertijd. Als je merk: Agpo Forelli afkraakt doe dan het model erbij schrijven. Ik heb de ECOFORTE VAN 18 jaar oud, Rolls-Royce Cv ketel!
( 1 X Per 2 jaar appendages controleren en 1X per jaar sifon reinigen) nooit problemen VERDER GEEN ONDERHOUD ! Zit Keramische brander mag zelfs geen onderhoud. Brand zichzelf schoon. Voor je gemoedsrust ( milieu freak ) per 2 jaar uitlaatgassen controlle door Agpo Nederland. Nooit slecht rapport!
Feenstra? Zeer slecht opgeleide mensen tussen, dus als je pech hebt, slopen ze je dure ketel.
Bij mij bijna gebeurt, was er niet op tijd bij om dat jochie weg te sturen omdat hij de brander zou gaan demonteren.
Als je kunt ( zwaar genoeg elektrisch i.d. Meterkast ) van gas af wilt en dus voorbereid op de toekomst, kijk ff naar elektrisch, zeer compacte en simpele CV ketel ( al verschillende type te koop )
En losse Boiler.
Met slimme besturing ( en om probleem bin te lichte zekeringen i.d. Zekeringkast te voorkomen ) kunt u voorkeur functie inbouwen voor CV of boiler. Heeft u groot gezin laat u goed informeren over de capaciteit. De CV ketel NIET te grote overwaarde. Beter is is lange tijd “ aan” dan “ pendelen” ( betekend: korte tijd “aan”, korte tijd “ uit” , korte tijd “aan” enz. ) schakelt zelf in stappen 1 tot 3 elektrische elementen in om continue cv water op temperatuur te houden. Eventueel op buiten temperatuur voeler als referentie.
Dus geen groter verschillen. Hoger rendement, zoals modulerende ( duurdere ) CV KETEL doet.
Bij “slimme elektrische “ installatie ( net als nu de HR CV combi doet ) schakelt elektrisch bij douchen de boiler alleen aan en Cv “uit” als de boiler te snel afkoelt. Bij vloerwarming is dit minder belangrijk, gezien de ( afkoel ) traagheid van de vloer. Plannen voor PV installatie ? Gebruik die energie voor de boiler in combinatie met/ plaats timer in de slimme besturing.

Beis
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2020 11:49

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Beis »

Beste mensen,

Mag ik u allen danken voor de genomen moeite om te reageren op onze vraag. Met de door jullie verstrekte gegevens gaan we op zoek naar een ketel waar we, hopen we tenminste, de komende jaren veel plezier aan beleven.

Met vriendelijk groet,
Beis

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Cv-ketel vervangen: tips gevraagd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ zonfornet,

Er zijn enkele tevreden klanten van diverse modellen maar vele modellen is gewoon dubieuze zooi.

En goed onderhoud door een dealer die preventief dingen doet kan het prima gaan.
Maar het is een lastiger merk dan niet door iedereen onderhouden kan worden, en Feenstra, ben ik het helemaal mee eens...

Maar of in de buurt van Beis een goede vakman met voldoende Agpo Ferroli ervaring zit?
Ik vermoed van niet.

Gesloten