LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
EMG
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:12

CV

Ongelezen bericht door EMG »

Ik heb een vraag over de cv en daaraan verwante kosten.
Is het gebruikelijk dat je voor een volledig uur arbeidskosten betaalt, terwijl de installateur maar voor hoogstens een half uur arbeid heeft verricht?
En wat zijn de gemiddelde kosten voor een radiotorkraan?

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: CV

Ongelezen bericht door royco »

hoelang is ie binnen geweest? Heeft ie koffie gehad van jou vrouw, wat staat op de werkbon en heb je deze ondertekend ?

EMG
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:12

Re: CV

Ongelezen bericht door EMG »

Hij is 25 minuten binnengeweest. Hij had geen koffie gekregen, omdat hij veel te laat kwam opdagen (bijna 2 uur later nadat ik al had gebeld waar de monteur bleef). Op de bon staat alleen de datum, maar niet het aantal uren, tenminste dat is er niet bij verteld en ook niet te herleiden. Er was sowieso van te voren aangegeven dat het niet meer dan 100 euro zou bedragen en nu zitten ze daar 20% boven.

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: CV

Ongelezen bericht door royco »

en heb je al contact gehad met de firma ?

EMG
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:12

Re: CV

Ongelezen bericht door EMG »

Ja maar die eigenaar gelooft niet dat de installateur binnen een half uur een kraan kon vervangen. Daarnaast gelooft hij niet dat er meerdere bedrijven die dag langs konden komen, terwijl ik die dag zeker 8 verschillende bedrijven heb benaderd, waarvan er 2 die dag langs konden komen. Ik had enkel voor dit bedrijf gekozen, omdat - in tegenstelling tot de andere bedrijven - een monteur in de buurt werkzaam was, die daarna langs kon komen. De anderen hadden nl. aangegeven dat zij op zn vroegst pas tegen 16.30 konden komen.
Het bedrijf heet trouwens ANO loodgieter service en onderhoudsbedrijf in Den Haag. Iedereen mag weten dat ze (in mijn geval) te veel factureerden. Dat bespaart anderen tenminste een hoop ergenissen.

MartinBrink
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2008 23:32

Re: CV

Ongelezen bericht door MartinBrink »

Hallo, Veel bedrijven (vooral 24uur bedrijven) rekenen een 1ste uur standaard af, ook al is een monteur 10 minuten bezig, en meteen 1 uur in rekening.

Handing is als je een loodgieter belt om duidelijk te vragen hoe of wat. Sommige rekenen wel per kwartier.

Ik lees dat er een kraan vervangen is, Welke kraan?

Groeten Martin

EMG
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:12

Re: CV

Ongelezen bericht door EMG »

Ik heb idd gehoord dat sommige bedrijven het volledige eerste uur rekenen. Maar in dit geval was dat niet het geval (tenminste dat werd mij - tijdens het eerste gesprek - verteld). Mijn collega heeft ook nog een keer gebeld om informatie op te vragen en toen werd dezelfde informatie gegeven. Toen eenmaal de werkzaamheden waren verricht kwamen ze met een ander verhaal. Het zou opeens ook onmogelijk zijn een kraantje binnen een half uur te vervangen...

Ik heb de volledige rekening nu betaald om van ze af te zijn.

Het gaat om een eenvoudige termostaatkraan, die voor 14 euro excl en 17 incl op hun site van de webshop staat vermeld. Op de factuur staat vervolgens een bedrag van 17,50 excl....zegt genoeg!

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: CV

Ongelezen bericht door Dirkie »

TS schreef eerst
Is het gebruikelijk dat je voor een volledig uur arbeidskosten betaalt, terwijl de installateur maar voor hoogstens een half uur arbeid heeft verricht?
en vervolgens
Op de bon staat alleen de datum, maar niet het aantal uren, tenminste dat is er niet bij verteld en ook niet te herleiden
Kortom je weet dus niet hoeveel uur hij in rekening gebracht heeft. Heb je ook gedacht aan de voorrijkosten, bezorgkosten van de kraan, klein- en bevestigingsmateriaal (ik weet niet of het gebruikt is, maar altijd een leuke post :)) enz enz. Ook schreef je
Ik had enkel voor dit bedrijf gekozen, omdat - in tegenstelling tot de andere bedrijven - een monteur in de buurt werkzaam was, die daarna langs kon komen.
En dus kunnen de eerdere klussen uitlopen, waardoor hij later bij jouw is.
En wat zijn de gemiddelde kosten voor een radiotorkraan?
In jouw geval alles tussen de € 14,00 en € 17,50, beide bedragen blijkbaar excl. Tenminste dat schrijf je zelf.
Ik heb de volledige rekening nu betaald om van ze af te zijn.
En dat is niet het slimste om te doen. Als je vindt, dat je teveel betaald hebt, moet je nooit (alles) betalen, maar eerst zorgen, dat je duidelijk krijgt, wat je waarom moet betalen. Betalen om 'er van te zijn' is nooit goed. Misschien heb je wel teveel betaald, maar zie het nu maar terug te krijgen.

wbauer
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2006 21:42

Re: CV

Ongelezen bericht door wbauer »

zijn er voorrij kosten berekend?

bij nee is het wel normaal dat de tijd die de monteur onderweg is van vorige klant naar u ook in rekening wordt gebracht

EMG
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2008 21:12

Re: CV

Ongelezen bericht door EMG »

Het zijn in mijn ogen oplichters dus dan ben ik liever van zulke lui af door alles te betalen en niets meer met hen te maken te hebben. Dat is nog altijd in mijn ogen de slimste oplossing. Om zoveel geld gaat het niet en het is ook de moeite niet om verder nog te communiceren met zulke lui. Dus nee, ik hoef mijn geld niet terug.

Daar komt bij, Dirkie, dat ik nog geen onderhoudscontract heb afgesloten omdat ik hier net een maand woon, waardoor je bij elk bedrijf - als je wilt dat een monteur dezelfde dag langskomt - aan het einde van de dag wordt geplaatst na alle andere opdrachten. Zelfs al sluit je meteen een onderhoudscontract af dan kunnen ze pas na een paar dagen tot zelfs weken komen. Zoals ik al aangaf heb ik met meerdere bedrijven contact gehad en sommige konden uberhaupt niet.

De voorrijkosten waren me allang bekend dat was ook geen geschilpunt.

De kosten van de kraan zijn toevallig de kosten die ik van hun website heb kunnen achterhalen. Of dit de gemiddelde prijzen in zijn algemeenheid zijn is dus niet zeggen, want daarvoor heb je meerdere prijzen nodig. Dus niet alles is tussen de 14 en 17,50.

Gesloten