LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dakcontrol b.v.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Ron023
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2018 16:46

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Ron023 »

Vandaag bezoek gehad van dakcontrol. Zij hebben mij eerst gebeld ( weet niet waar ze mijn telnr van hadden) voor het schoonmaken van de dakgoot voor 10 euro. Leek mij zeer goedkoop. Dus laat maar komen. Na laatste storm was er ook een dakpan verschoven dus die konden ze dan meteen rechtliggen voor me dacht ik. Ervaring: binnen 5 min bleek volgens hun ook de nokvorst schuin te liggen kosten 534 euro en recht leggen van die dakpan 65 euro. Inclusief btw: 659,79. Toch maar niet gedaan. Ze komen met lokprijs en meteen constateren ze een ernstige afwijking aan je nokvorst. Zal nog een andere expert vragen of het daadwerkelijk verschoven is want ik zie er niets mis mee

Jammerhoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2018 20:47

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Jammerhoor »

Via www.schoonsteenvegerdirect.nl heb ik laten weten dat ik op zoek ben naar een schoorsteenveger. Ik kreeg bericht. Met een week zou er iemand langskomen. Ik kreeg geen naam door van het bedrijf. Hier had ik ook niet om gevraagd (beetje naief).

Twee mannen met een vlotte babbel staan een week later aan de deur om de schoorsteen te vegen. Ze zien echter problemen met de vochtregulatie in de schoorsteenpijp en stellen voor een rotorven te plaatsen tegen een bedrag van bijna 400 euro (nieuwprijs online is 170 euro). Ik had geen idee hoeveel moeite het zou kosten om dit te plaatsen, wat een rotorven is en wat het ongeveer kost in aanschaf (zonder uren). Daarnaast werd me verteld dat het plaatsen noodzakelijk was anders konden ze geen veegbewijs voor de brandverzekering afgeven. Ze stelden zelf voor dat ik mijn vriend ging bellen om te overleggen (vreemd). Na overleg met mijn vriend, die niet thuis was, ging ik akkoord met plaatsing van de rotorven. Met 10 minuten zat de rotorven op de schoonsteen!! In 10 minuten heeft dit bedrijf dus minimaal 200 euro verdiend!!! Oh en ik kon meteen pinnen aan huis, de mannen hadden een eigen pinapparaat bij.

Wat bleek nou, de rotorven was helemaal niet nodig voor het afgeven van een bewijs voor de brandverzekering. En als ik terug denk, ze speelden het allemaal perfect. Het ging allemaal zo soepeltjes. Deze mannen doen dit veel vaker en iemand moet ze hiermee laten stoppen.

wolkenland
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2018 16:52

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door wolkenland »

Op 18 september j.l. is door uw medewerkers bij ons het rvs schoorsteenkanaal geveegd. Uw medewerkers vertelde ons dat de top
van de schoorsteen niet in goede conditie verkeerde. Ons werd aangeboden de mankementen direct te verhelpen door het vervangen
van de RVS kap door een Rotorvent en de loodslab t.p.v. dakdoorvoer te coaten met een speciale coating voor een totaal bedrag van € 600,00
inclusief vegen en een gratis veegbeurt volgend jaar.

In goed vertrouwen zijn wij hiermee akkoord gegaan en hebben direct na de werkzaamheden contant € 600,00 voldaan.

Wat blijkt:
1. De Rotorvent Ultralite 2 voldoet niet, het schoorsteen kanaal wordt niet volledig afgedekt, waardoor valse lucht direct van buiten het kanaal wordt aangezogen,
waardoor geen trekverhogende werking in het kanaal wordt verkregen.

2. Op de site van Colt Cowls, de leverancier van Rotorvent, blijkt dat de Rotorven Ultralite 2 slechts 99 pondsterling, omgerekend € 111,00 kost.

3. Na de werkzaamheden ondervinden wij daklekkage t.p.v. de dakdoorvoer.

4. Dat het bedrag van € 600,00 belachelijk hoog is voor het geleverde product alsmede de totaal verrichtte werkzaamheden gedurende 1 uur met 2 werknemers.

Conclusie: een niet passende ventilator, slecht werk geleverd en voor een prijs die echt ver over de top is!

Verder heb ik op 18 september telefonisch met u contact gehad waarbij een medewerkster mij beloofde dat ik de volgende dag terug gebeld zou worden, tot op heden heb ik nog niets van u mogen vernemen. Vervolgens de e-mail aangetekend verstuurd en zojuist weer gebeld 4-10-2018. We worden weer zsm teruggebeld...
Wat kunnen we hiermee? Het is toch te gek voor woorden dat ze er gewoon mee weg komen. Als je de referenties leest van dit bedrijf dan word je niet vrolijk :evil:

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voortaan eerst de reviews lezen en niet nadien.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

[ongefundeerde bewering door moderator verwijderd]. Dit is al jaren aan de gang en dat blijft zo. Bonafide dakbedrijven komen nooit bij u aan de deur. U moet ze zelf bellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 aug 2019 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door moderator: ongefundeerde bewering verwijderd

dejong1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018 22:12

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door dejong1983 »

In mei van dit jaar is Dakcontrol B.V. uit 's-Hertogenbosch bij ons langsgekomen toen we via een algemene schoorsteenveger website contact zochten met een schoorsteenveger die de jaarlijkse reiniging kon doen. Toen ze het dak op waren geweest, kwamen ze terug met een filmpje die ze hadden gemaakt van de schoorsteenkap en de dakpannen. Volgens hen moest het allemaal vernieuwd worden en zat er van alles los. Naast de reiniging van 39.50 euro zou dat extra 634 euro kosten (159 voor een nieuwe schoorsteenkap, 300 voor een schubbenreparatie en 175 voor loodslabben). Volgens hen mochten we de open haard absoluut niet gebruiken nu, dus niet stoken. Op dat moment hebben we alleen betaald voor de reiniging en we wilden nog even nadenken over de andere werkzaamheden. En dat is maar goed ook. Achteraf van de buren (die op dat moment van een afstand keken) gehoord dat ze helemaal geen net werk hebben afgeleverd ten aanzien van de reiniging. Onlangs een nieuwe erkende schoorsteenveger laten komen en die gaf aan dat het er allemaal prima uitziet, er geen extra werkzaamheden nodig zijn en dat er gewoon gestookt mag worden. Wel was er volgens hem aan de pijp gezeten en dat zag er niet goed uit. Dat had hij wel recht kunnen zetten. Ontzettend teleurstellend dat er nog zulke malafide bedrijven bestaan en de onwetendheid van klanten misbruiken voor een paar honderd euro. Mijn tip is om in ieder geval geen offertes via algemene websites op te vragen; dan komt er alleen ellende op je af.

Adri1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2018 14:40

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Adri1965 »

Zojuist heb ik Dakcontrol verteld dat ze niet meer bij me hoeven te komen. Ik ben er klaar mee. Vorig jaar was het al raak: als je een afspraak maakt, niet op tijd komen, afspraak verzetten, er is altijd wat.
Dit jaar nog erger. We hadden het briefje van vorig jaar met daarop drie telefoonnummers: het ene nummer is niet meer in gebruik, bij het tweede nummer krijg je een telefoonbeantwoorder dat het erg druk is en wordt even later de verbinding verbroken, bij het mobiele nummer kun je in de voicemail in-spreken en word je niet teruggebeld.
Vervolgens op de website een ander nummer gezocht, en ja hoor, contact. Afspraak gemaakt voor een woensdagmorgen tussen 9 en 12 uur. Ik zorg dat ik thuis ben. Tegen 11 uur wordt er gebeld: er is ie-mand ziek. Weer afspraak gemaakt, een week later, tussen 9 en 12 uur. Niemand komt opdagen. Weer gebeld. Na ongeveer vijf nummers geprobeerd te hebben eindelijk contact. Mevrouw gaat collega's bellen. Ik hoor niets. Weer gebeld: o ja, net contact gehad, ze staan met een kapotte auto.
Voor mij is het over en uit. Ik heb nu lang genoeg op hen zitten wachten.
Op de website hebben ze een gastenboek, maar daar kun je niet meer in schrijven. Ik begrijp nu waar-om.
Toen ze vorig jaar voor de eerste keer kwamen, adviseerden ze om een nieuwe kap op de schoorsteen te zetten. De oude was niet volgens de regels. Dat is ook gebeurd, voor 350 euro. Ik vraag me nu ook af of dat wel klopte…

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, natuurlijk klopte dat van die nieuwe kap niet. U bent toen al getild. Wees blij dat ze niet zijn komen opdagen. Zoek een betrouwbaar bedrijf.

Henk Roosenboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2019 13:58

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Henk Roosenboom »

Afgelopen week vroeg mijn vrouw via dakgotenschoonmaken.com een offerte aan voor het reinigen van onze dakgoten. Ze werd daarop telefonisch benaderd door een bedrijf met een prijsopgave van €3,75 per m1. Zij heeft een afspraak gemaakt voor 9-8-2019 tussen 9.00 en 11.00 uur. Op die dag staan 2 mannen al om 8.00 uur aan de deur met een klussenbusje zonder logo en zeggen dat ze dakgoten komen reinigen. Even later melden ze dat de dakrand van een uitbouw aan het huis scheuren vertoont en bieden aan die te repareren met polycoating. Kosten € 588, met btw € 718,98. We stemmen toe. Even later melden ze dat ook de vullingen in de nok van het dak slecht zijn en mogelijk gaan lekken. Bieden aan dit te repareren. Kosten samen met de eerder genoemde dakrand: € 1400. Als we contant betalen echter € 1100. We zijn overdonderd, vertrouwen het niet helemaal, maar betalen toch. Na 1 uur en 3 kwartier is alles klaar en vertrekken de mannen. Even later gaat het regenen, waarop blijkt dat de dakgoot nog steeds overloopt. We hebben geprobeerd het bedrijf telefonisch te bereiken, maar zij zijn de hele dag onbereikbaar. Een dag later ga ik kijken of de andere werkzaamheden zijn gedaan en ik zie dat de betreffende randen inderdaad zijn gecoat met een soort siliconencoating en dat de nokpannen ook zijn dichtgesmeerd. Echter, wij hebben achteraf het vermoeden dat het niet echt nodig was en ook dat wij veel te veel hebben betaald.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

[deel tekst door moderator verwijderd, reden: beledigende tekst]

Neem een plaatselijk bedrijf wat bekend is en eventueel met buren dus minder of geen voorrijkosten.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 aug 2019 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht moderator aangepast wegens: beledigende tekst

Fons2003
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2019 11:59

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Fons2003 »

Vandaag 29-11, kwam dakcontrol langs om de dakgoot schoon te maken . Er zijn we vaker dakgoot reinigers langs geweest dus dat voelde nog vertrouwd. Toen kwam het oordeel dat de nokdakpan gescheurd was en sommige dakpannen lagen scheef of waren verzakt.
Konden ze gelijk repareren voor 700 euro.
Toen kreeg ik een raar gevoel maar visueel hadden ze wel gelijk en ik ben een leek op dat gebied. Ik zag er vanaf , toen werd er een voorstel gedaan om de topdakpannen te lichten en te verlijmen met een special strip zodat alles weer goed ligt .
Kosten 350. Ik ging akkoord . Maar toen ze eenmaal weg waren ging ik toch op internet kijken en zie tot mijn schrik de nodige negatieve ervaringen met dit bedrijf. Stom had er eerder naar moeten kijken. De dakgoot hebben we goed gereinigd of de dakpannen nu goed liggen , visueel wel , of hiermee een lekkage probleem wordt voorkomen, hopelijk wel want in die 26 jaar dat we nu hier wonen hebben we nog nooit een lekkage gehad. 350 euro voor 20 min werk is wel weg veel. Duur leergeld

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar nog steeds compleet zinloos al die waarschuwingen voor zulk soort oplichters.

EJ284
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2019 20:03

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door EJ284 »

Snelle afspraak gemaakt. Tijdens de afspraak wordt echter aangegeven dat de huidige schoorsteenpijp niet voldoet ivm waterinslag en vogels. Derhalve moet er een nieuwe pijp op. Het vegen duurde zeer kort en klonk niet zoals eerdere jaren bij een ander bedrijf (dan hoor je dit door het hele huis). Kosten 240 euro. Vervolgens valt twee dagen later de schoorsteenpijp van het dak af; ze hadden de oude er op laten liggen wat dus heeft geleid tot een hele onveilige situatie. Enkele weken later kwamen ze uiteindelijk het dak inspecteren. In de tussentijd heb ik contact gezocht met onze vaste schoorsteenveger (die wel is aangesloten bij de branche organisatie); deze gaven aan dat de pijp die er op zat gewoon voldeed en dat bovendien dit bedrijf bekend staat om situaties van oplichting. Het bedrijf stond niet open voor deze feedback.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door fred- »

Goed dat deze waarschuwing gebumbt wordt. Ook bij buurman Joop zijn die criminelen geweest en hebben hem voor €2500,- opgelicht voor het repareren van een dakraam en vogelwering. De lekkage is alleen maar erger geworden.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, iemand heeft een vaste schoorsteenveger, en schakelt toch die beunhazen, knoeiers en oplichters in. Dan vraag je je toch werkelijk af, hoe vaak er gewaarschuwd moet worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Radar besteedde jaren geleden al aandacht aan dit onderwerp. De uitleg in onderstaand artikel is nog steeds actueel. Neem alleen een schoorsteenveger in dienst die is aangesloten bij de ASPB.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... r-de-loep/

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door fred- »

Nou, dat is een goeie tip.

Carmy Schellekens
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2020 11:41

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Carmy Schellekens »

Vandaag kwam een man aan de deur bij mij in Goirle voor het schoonmaken van de dakgoten. Ik was enthousiast en maakte een afspraak. De prijs vond ik erg laag, ook gaf de man (Pierre) niet zijn achternaam toen ik er om vroeg. Hij gaf me in plaats daarvan een afsprakenpapiertje en daar stond op Dakcontrol bv. en alleen zijn voornaam "Pierre'
Op het internet gaan kijken en daar vond ik bij Radar vele slechte reviews over oplichting. Meteen gebeld naar het 60-nummer en een vrouw nam op. Ik gaf aan dat ik schrok van de vele recensies over oplichting en dat ik het wilde afzeggen. Ze werd er niet warm of koud van en gaf aan dat ik dat zelf mocht beslissen. De afspraak heb ik dus gecanceld. Ze waren dus wél te bereiken en gaan gewoon door onder dezelfde naam.

Rolph Bronkhorst
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2020 11:31

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Rolph Bronkhorst »

Op vrijdag 10 juli 2020, is het genoemde bedrijf aktief geweest in de Eddingtonweg 20 voor schoonmaken van de dakgoten. Helaas is er bij een oudere dame van niet Nederlandse oorsprong misbruik van de situatie gemaakt.
Voor het plaatsen van 6 plastic roosters ter verkoming van hout rot, werd een bedrag van 6 x 69 excl btw in rekening gebracht, maar het totaal van de rekening was 500 Euro. Helaas toen andere bewoners het gesprek aangingen over de situatie, zijn de 3 uitvoerende medewerkers snel vertrokken.
Er is melding gemaakt over de praktijk bij de politie in Dordrecht en namens de gedupeerde en deelnemende bewoners van de Eddington en een brief verstuurd naar Dakcontrol BV, in afwachting van hun reactie op de situatie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

6x69 plus 21% btw is inderdaad 500 euro.

Gesloten