LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dakcontrol b.v.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
isi50
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2013 18:00

Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door isi50 »

In november 2013 is er bij ons een deur aan deur verkoper langsgekomen die werkte voor de firma Dakcontrol B.v uit ‘s-Hertogenbosch. Deze boden verschillende werkzaamheden aan en omdat ons ons dak lekte zijn mijn ouders dus zo slim geweest om deze mensen het werk te laten doen. Omdat ik zelf niet thuis was op dat moment wist ik dus niet wat er gerepareerd was. Nadat ik thuis was aangekomen waren zij al weg, en vertelde mijn moeder het volgende aan mij:

• Ze hebben de nokvorsten gerepareerd. Kosten €500
• Ze hebben niet eens 10 minuten gekeken, na 10 minuten direct een conclusie.
• Nadat alle werkzaamheden waren uitgevoerd hebben ze doorgegeven dat er een garantie op zat van 10 jaar en als het weer lekte hun terug zouden komen en alles op hun kosten zouden repareren.

Nadat mijn moeder dit vertelde had ik het idee dat deze klussers dus slecht bezig waren geweest, en ging ik op onderzoek uit naar de firma, en wat kom ik tegen, i.d.d. slechte ervaringen!! Want de nacht erna begon het weer te lekken. De lekkage is precies onder de loodslabben van het dakkapel, bij het steunbalkje, dus ik heb direct contact opgenomen met Dakcontrol en die vertelden mij dat de monteurs over een week langs zouden komen.

Ondertussen was er bij ons dus een expert langsgekomen om de schade op te nemen die wij hadden i.v.m. lekkage. Hij vroeg ons of wij het al hadden gerepareerd, ja, maar het lekt weer dus lieten wij het factuur van Dakcontrol zien. Zijn reactie was dus, ”aha ik zie al waarom die weer lekt, het is Dakcontrol, bendes zijn het! Hier had je nooit in zee moeten gaan”. Dit probleem ligt aan de loodslabben, die zijn veels te kort, en niet aan de nokvorsten.

Dus er komen 2 medewerkers bij ons thuis, NIET OP DE AFGESPROKEN TIJD, maar gewoon TE VROEG wanneer er dus niemand thuis is. Ik heb hun hiermee geconfronteerd en ze waren niet echt blij, dus vertelde ik wat de expert zei, en opeens zeggen ze ja het zal wel aan de loodslabben liggen, wij gaan het dak op en kijken wat er aan de hand is en eventueel een offerte doen wij in de brieven bus. Een maal thuis aangekomen bekijk ik die offerte en zie ik een bedrag van €670 euro staan.

Ik heb dus het hoofdkantoor gebeld, en de medewerker vertelde mij dat er contact opgenomen zou worden. Een week lang heb ik niks gehoord en heb ik wel 2 keer gebeld. Na de derde keer bellen kreeg ik een telefoontje van een medewerker, waarnaar ik mijn verhaal deed en dat ik het niet eens was met deze offerte. Dus zegt hij doodleuk dan zou je met de baas moeten praten, neem maar contact op met het hoofdkantoor weer, dus ik bel weer het hoofdkantoor, en ik geef aan ik moet de baas hebben, die gene die mij belde stuurde mij door. Dus moest ik weer wachten, een week lang en uiteindelijk kreeg ik een telefoon van de baas maar deze beste man liet mij geen eens uitpraten! Ik kon amper mijn verhaal doen en hij zei “nee zo werkt het niet meneer, hoe kan jij nou weten, wanneer jij je autoband repareert, dat volgende dag de motor stuk gaat”. Zulke voorbeelden gaf hij mij, dus ik vertelde jullie repareren iets, inspecteren binnen no time, zo werkt het niet jullie lossen het maar op, hij wilde ons tegemoet komen zodat wij €600 zouden betalen, maar ik gaf aan dat ik hier niet mee akkoord ga. Hij wilde dat de expert hem dan opbelde, maar de expert had dus geen zin in hun en die wilt ook niet bellen.

Kortom, ze hebben werkzaamheden uitgevoerd wat totaal niet hoefde en ze sturen mij een tweede offerte waar ik geen zin in heb. Nu vraag ik mij af wat je nou met zulke malloten moet doen. Ga dus niet in zee met dit bedrijf!!

Tommeke1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2015 16:45

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Tommeke1990 »

Naammisbruik alom te lezen op de site. Oplichters zouden handelen in naam van Dakcontrol BV. Ook ik ben opgelicht door Dakcontrol, maar niet door een derde, nee, gewoon door dit bedrijf.

Ik had namelijk eind 2014 zelf gebeld via het 0800 nummer en een afspraak gemaakt voor schootsteenvegen. Twee 'snelle' brabanders aan de deur op de afgesproken tijd.

Vogelnest in de schoorsteen, maar ze hadden geen gereedschap bij zich die ter plaatse weg te halen. ''dit is wel heel erg hoor meneer.. U heeft een kap nodig om het kanaal te laten drogen en dan kunnen we hem over een paar weken weghalen...''

De duurste kap was uiteraard de beste en ging het langst mee. de 'rotor' werd me geadviseerd voor ruim €400 incl. het onverichte zaken langskomen van de lui. Ik liet merken dat ik dit niet kon missen. Ik moest dan absoluut de firemaster pro nemen. €350 inclusief de kosten voor de twee lui die 20 min niets gedaan hebben.

Ze spelen in op je onwetendheid en goedgelovigheid. Uiteindelijk €350 armer na 20 minuten. Nu, voorjaar 2015 weer een nieuw nest met jonkies in de schoorsteen. De kap doet dus niet eens zijn werk.

Een nieuw bedrijf gebeld waar vol lof over werd geschreven in het plaatselijk dagblad. Liet mij weten dat een dergelijke kap €125 kost en nest verwijderen gaat mij bij hun €50 per uur kosten ipv €100 per uur bij Dakcontrol B.V..

DakControl verbest het voor de rest. Mijn advies: geen zaken doen met deze snelle brabantse jongens.

Nogmaals ik had ZELF gebeld. Dus naam is hier niet misbruikt.

Jaydee64
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2015 13:35

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Jaydee64 »

vandaag bezoek gehad van medewerker, blauwe Opel Zafira zonder bedrijfslogo (kenteken bekend), gebekte Brabander, wilde de dakgoot voor 10 euro schoonmaken, niet specifiek per dakgoot, of in voor beide kanten.
En de dakkapel waarvan wij het bedrag niet wilde weten kon ook gedaan worden ( al dit onderhoud doen we zelf)

colporteren aan de deur en laten ongewenst post achter, folder met de naam [naam verwijderd], de buren die niet thuiszijn krijgen een folder door de bus.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 sep 2015 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

EvanLeeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2015 13:00

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door EvanLeeuwen »

Hierbij een waarschuwing voor Dakcontrol bv die vorige maand in de regio Alkmaar werkzaam is geweest.

Na het vegen van de schoorsteen werden losliggende/scheefliggende nokvorsten aangetroffen. Naast hun busje werd een offerte opgesteld, inhoudende dat Dakcontrol bv voor € 744 (incl btw) de 'problemen' kon verhelpen teneinde lekkage te voorkomen.
Ondanks flinke dwang van hun kant, niet akkoord gegaan en een (ervaren en betrouwbare) aannemer gevraagd een second opinion uit te voeren. Zijn reactie: "Níets aan de hand, wie zijn die oplichters?"

Dakcontrol bv probeert dus nog steeds op deze manier geld te verdienen. Ook hier een ouder echtpaar. Let op!!!

s078018
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2009 09:15

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door s078018 »

Ik heb ook mijn twijfels over de betrouwbaarheid van dit bedrijf. Ze zouden vandaag tussen 9 en 11 komen om de schoorsteen te vegen, en tot op heden heb ik nog niemand gezien. Bij eerdere bezoeken hadden ze elke keer wel iets wat ze vonden. Van nokvorsten die niet goed zouden liggen tot aan kantpannen die gevaarlijk zouden liggen.
Mijn advies is dan ook om niet in zee te gaan met dit bedrijf.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door tijger1 »

En mensen blijven in die onzin trappen. Denk toch eerst eens na, voordat je een bedrijf belt en controleer de naam en de waarborg organisatie waar ze zijn bij aangesloten.

Anitavanerve
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2016 15:01

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Anitavanerve »

Ook ik heb Dakcontrol uit Den Bosch op bezoek gehad.
Ze hebben een nieuwe kap van 250,00 euro op mijn pijp geplaatst.
Ik kreeg lekkage. Dakcontrol is wezen kijken, maar nee mevrouw het ligt niet aan de kap.
Toen is er nog 3x een loodgieter erbij geweest, toen een aannemer. Die die heeft een zak over de kap gedaan en de lekkage was weg.
Maar Dakcontrol reageert niet . Dus nu een andere kap van 500,00 erop gezet. Nu is alles oke.
Ga niet met Dakcontrol uit Den Bosch in zee. Je wordt er niet vrolijk van.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Quark »

Conclusie, ga nooit in op aanbiedingen aan de deur, zoek een goed bekend staand bedrijf in de buurt, contoleer hun referenties en zoek ze op op internet.

Archies
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2016 00:33

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Archies »

Ook ik heb inmiddels zeer slechte ervaringen met dit bedrijf.
Hoewel ik problemen had met de dakgoot, was (door twee verschillende duo's van dit bedrijf) de oorzaak te vinden in het zgn. flexen van de dakvorsten(?!). Het lijkt er sterk op dat dit voor het bedrijf de voor hen meest lucratieve oplossing voor alle dakproblemen is.
Zonder een ook maar enigszins onderbouwde offerte werden door de twee verschillende teams behoorlijk afwijkende bedragen (contant en zwart te betalen) uit de mouw geschud.

RADAR het lijkt me hoog tijd dit malafide bedrijf eens nationaal aan de kaak te stellen!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door tijger1 »

Hebt u die figuren zelf gebeld? Kijk voortaan eerst op het net.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Brahms »

Anitavanerve schreef:...Dus nu een andere kap van 500,00 erop gezet. Nu is alles oke.....
Maar twee keer beduveld, een kap van E 500,00 (!) Daar moet zowat bladgoud in verwerkt zijn ...... Dat kan nooit !

mjt
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2011 13:45

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door mjt »

Het lijkt er sterk op dat mijn (oude) moeder nu de dupe is geworden van oplichting. Zij heeft na stormschade dit bedrijf gebeld (kap van de schoorsteen gewaaid) Ze had het telefoonnummer nog in een oud telefoonboekje staan. Er is een man gekomen die heeft een nieuwe kap op de schoorsteen gezet, zegt dat hij loodslabben heeft gerepareerd en vervangen en de goten schoongemaakt. Zij kreeg vervolgens een afkruislijstje lar rekening - totaalbedrag 1500 euro!!!! inclusief BTW. Geen specificatie. Ik probeer nu een gespecificeerde factuur te krijgen maar dat lukt nog niet na enkele mailtjes en telefoontjes!
Trieste zaak.
Wat kunnen we hier aan doen?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door BL2 »

Het lijkt er niet sterk op, maar uw moeder is opgelicht.
Als er al betaald is, is er weinig tot geen kans op geld terug, immers akkoord gegaan met de uitgevoerde werkzaamheden. En wel of niet gespecificeerde rekening veranderd daar weinig aan achteraf.
Dan zetten ze er op, kap schoorsteen E 1498,00, loodslap E 1,00 en dakgoot E 1,00
Is er nog niet betaald, dan alleen betalen waar opdracht voor gegeven is, en dan ben je nog bijna E 1500,00 kwijt........

Altijd eerst een schriftelijke offerte vragen met werkzaamheden en prijs.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Quark »

Daarom heb ik de afspraak met mijn ouders om eerst contact met mij op te nemen.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door BL2 »

Quark schreef:Daarom heb ik de afspraak met mijn ouders om eerst contact met mij op te nemen.
Juist ! Hier ook.......

Visite
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 sep 2007 01:10

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Visite »

Ondanks een sticker onder de deurbel "geen colportage, verkopen en/of geloofsovertuigingen" bellen ze gewoon aan. Als je ze daar op aanspreekt zegt de man: "ik kom alleen maar vragen niet verkopen". Hoe onbeschoft kun je zijn.

Marieke14
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2017 17:20

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Marieke14 »

Ook ik was er bijna ingetrapt: er werd aangebeld met de vraag of ik mijn dakgoot schoon wilde laten maken. Omdat ik net in de straat ben komen wonen en er ook een vaste glazenwasser is, die ook zo aan de deur was geweest en die net prima werk had geleverd, dacht ik: dit zal ook wel zoiets zijn, prima, ook omdat het maar een tientje zou kosten en je zelf toch niet zo gauw op het dak gaat staan. Toen de twee mannen er waren werd na 1 minuut vastgesteld: er is van alles aan de hand met de dakgoot en de loodflappen etc. Er werd me gezegd dat de vorige bewoner het waarschijnlijk heel goedkoop op had laten lappen. Maar: ze konden het direct maken, dat was echt nodig om lekkage te voorkomen: voor 600 euro, zwart, inclusief BTW want ze "wilden niet moeilijk doen". Ik zei er nog over na te willen denken, vervolgens waren ze heel snel weg maar wilden nog wel een tientje hebben voor het schoonmaken. Ik was opgelucht dat ze weg gingen; toen ik later in de goot keek bleek er overigens niks te zijn schoongemaakt, er was alleen wat opzij geveegd. Vervolgens ging ik googlen en kwam ik er achter dat hier heel veel mensen mee te maken hebben gehad. Ik vind het supervreemd dat er zo veel klachten zijn over dit bedrijf en dat ze hier blijkbaar gewoon mee door kunnen gaan!

Gilliian
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2017 14:56

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Gilliian »

Helaas ook zeer slechte ervaringen met Dakcontrol B.V. Naar aanleiding van een geschil worden mails niet beantwoord, telefoontjes niet beantwoord, of de hoorn wordt erop gegooid. Pas op, als je met dit bedrijf in zee gaat !!!! Ik zeg, absoluut niet doen !!!

Dientje64
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2017 13:53

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door Dientje64 »

Vrijdag 28-07-2017 zijn twee medewerkers van Dakcontrol b.v. bij ons geweest om de dakgoten schoon te maken.
Een ging het dak op en 10 sec later stond de collega bij mij aan de deur, hij zei dat onze nokpannen los liggen. De ene op het dak had een nokpan los gehaald en liet ze aan mij zien.
De collega zou wel een offerte maken wat het zou kosten om ze te repareren plakken en impregneren. Nou € 392,64 dat was het bedrag Ik heb mijn man gebeld en die zei dat hij eerst zeker wou weten of het nodig is.
De collega probeerde eerst nog korting te geven omdat ze die dag bij ons in de buurt bezig waren. Ik zeg we bellen nog wel.
Binnen twee minuten waren ze weg!
Zaterdag is mijn man het dak opgegaan en trof dit aan, zie foto!
De klem gebogen en de schroef los. Mijn man heeft de schroef weer vast gemaakt en de klem terug gebogen en de rest van de nokpannen gecheckt. Wat blijkt…..niets aan de hand!!
Hij heeft ook nog maar de dakgoot schoon gemaakt, die was niet schoon gemaakt!!
WE zijn er gelukkig niet ingetrapt!! Wat een rot streek.

Nederland wees gewaarschuwd!
Bijlagen
dak8.jpg
Zo zag het eruit. de klem los, de pan los.
Gelukkig kon mijn man zelf weer eea repareren.
(90.91 KiB) 34857 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

JacquelineS
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2018 13:16

Re: Dakcontrol b.v.

Ongelezen bericht door JacquelineS »

Omdat mijn man , die in het verleden jarenlang dakdekker was, hoogtevrees ervaarde besloten we de dakgoten te laten schoonmaken door een bedrijf. Het moest immers een keer gebeuren. Hiervoor mailde hij Dakcontrol.bv. De afspraak was zo gemaakt en ze kwamen keurig op tijd. So far so good.
Binnen tien minuten werd er op de ramen geklopt..ik zou even naar buiten komen. Een van de mannen maakte een verhaal over het dakbeschot dat kapot zou zijn, vogelnesten en schimmels die bestreden dienden te worden. Als we dit niet lieten behandelen dan waren we bezig ons eigen huis te vernielen. Ook gingen ze nu niet verder met het schoonmaken van de goot. Ze zouden daarmee veel kapot maken. Ik hoorde het overrompeld aan en vroeg wat dat dan ging kosten. Nou.. zo'n 1000 euro dus...maar dan waren we er ook vanaf en we kregen 10 jaar garantie. Ik zei dat we dat niet zomaar konden uitgeven en ik dat eerst met mn man wilde overleggen. Ik vroeg hem een offerte op te stellen.
Op dat moment kwam mijn man thuis en hoorde met de oren van een dakdekker het onzinverhaal aan..hij wist per direkt dat hij belazerd werd en zei dat hij alleen de goten schoongemaakt wilde hebben. Dat weigerden de heren.Ze zouden daarmee veel kapot maken zeiden ze nog eens. Ze wilden geld voor hun verzette werk ; €3,50 per meter. Ons dak is 6 meter lang maar hij vond hem minstens 7 meter lang en berekende €24,50. Ach dachten we..als ze maar weggaan..prima. We konden niet passen en gaven €30 ..we kregen tot onze verbazing een gepaste €5 terug en gaven hem dus onvrijwillig nog een fooi van €0,50. Met de goot is helemaal niets mis en we hebben nog nooit nesten onder onze pannen gehad volgens mijn man die voorheen zelf de goten schoonmaakte. Ook in 2018 zijn de heren van Dakcontrol.bv de boel aan het flessen. Als je er geen verstand van hebt trap je er in..vreselijk. Van ons kunnen ze het dak op maar nooit meer die van ons.

Gesloten