LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ybsaer9
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2017 17:57

'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door ybsaer9 »

Mijn drama badkamer.
Afgelopen jaar hebben we een nieuwe badkamer uitgekozen bij Sanisale te Sliedrecht. Prima spul en optijd geleverd. Omdat we het tv-programma kende van “mijn man is klusser” ben ik ingegaan op een advertentie van een klussenier hier in de buurt. Deze meneer was onlangs bij de organisatie “de Klusseniers” aangesloten maar was voor die tijd al veel met klussen bezig. Deze meneer wilde de klus aannemen en deed dit dan ook.
Echter pakte het heel anders uit. In plaats van 1 tot enkele weken wat wij er voor uit hadden getrokken werd het een kwestie van maanden, terwijl wij er nota bene zelf alles uitgesloopt hadden.
Het resultaat was nog droeviger. Er werd niks opgeruimd. Afval werd gewoon in de tuin tussen de planten neergegooid. Slechte afwerking van alles. Geen tegel recht tegen elkaar. Leidingen niet weg gewerkt in de muur. Afvoer niet verplaatst. Geen rozetten gebruikt bij de verwarming. Zwevend Toilet op kleuter hoogte terwijl mijn vriend tegen de 2 meter is. (dit was bekend bij deze klussenier). Toilet heeft hij dan nog iets omhoog gehaald maar nog niet genoeg naar ons zin. Hoeken in de badkamer met kit gedaan die vingerdik zijn. Ook de cement zweem die over de tegels zit is niet direct weggehaald waardoor dit er niet meer af te halen is!
Na veel geëmaild te hebben met het overkoepelend orgaan zijn we terecht gekomen op het punt van een onafhankelijke commissie waar ik vooruit voor moest betalen ( 265.=) Terwijl ik ook de rekening eerst volledig moest betalen aan deze “Klunzenier’ voor dat er überhaupt naar gekeken zou worden . Dit laatste gedaan onder protest .
Onlangs is er iemand geweest van het sanitair bedrijf Sanisale. Deze man had er werkelijk geen goed woord voor hoe er met zijn spullen om was gegaan. Hij gaf mij het advies een negatieve review rond te laten gaan omdat dit geen manier van doen is, als het overkoepelend orgaan van “de Klussenier” zo met zijn klanten omgaat. Men mag verwachten van iemand die zich aansluit bij “de Klussenier” en waar zij ook een bedrag per maand voor betalen, ook vakwerk te zien krijgt. Ik mag aannemen dat “de Klussenier” groep bepaalde eisen aan hun mensen stelt.
[Ongefundeerde bewering verwijderd] Ook over het overkoepelend orgaan ben ik niet te spreken. Heb hun aansprakelijk gesteld en ook zij doen niks.
Ik zal in de toekomst ook zeker geen zaken doen met welke klussenier dan ook en deze dan ook sterk afraden.
Een erg ontevreden klant. :evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2017 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door Holy53 »

Niet alle klusseniers maken er een bende van. De meesten leveren gewoon goed werk af.

stofzuigertje

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele ZZPers doe via Klussenier begonnen zijn weer weg, en een andere dit laten overnemen is ook lastig, de goede hebben volle agenda en voorlopig geen tijd.

Helaas is dit een risico als je geen ervaren met net aangesloten persoon zich melde.
Niet welke naam ze gebruiken maar hoe ze eerder werk leverde is van groot belang.

Beun de Haas, nergens aangesloten leverde bij mijn prima werk, maar heeft vrijwel geheel 2018 vol zitten dus mijn keuken zal half 2019 worden!
Ja, elders binnen 2 weken starten maar die hoef ik niet.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door rvjapio »

U heeft vette pech gehad. En het lijkt erop dat u deze klussenier flink zijn gang heeft laten gaan zonder erbij te zijn of er gelijk iets van te zeggen.
In het zeldzame geval dat er bij mijn klusmensen iets fout ging is dat onmiddellijk ter plekke opgelost.
Goede afspraken vooraf maken is natuurlijk het allerbelangrijkste. U gaf hem blijkbaar alle vrijheid, gezien uw tijdsopmerking van 'een tot enkele weken naar maanden'.

Er bestaan echt goede klusmensen, maar als u er onvoldoende voorbereidingstijd in steekt kan het gauw mis gaan.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door piet987654 »

Of was hun naam soms kluNsenier ??

trudie52
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2018 22:38

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door trudie52 »

ook ik heb een bijzonder slechte ervaring met dit bedrijf.
dzeze klussenier zou bij mij laminaat leggen in een slaapkamer en een lange gang.
geen probleem. Nadat de vloer lag hebben wij hem contant betaald en hij zou de rekening nog opsturen.
na een paar dagen komen wij tot de conclusie dat de vloer net een golfkarton lijkt.
in eerste instantie advies gevraagd bij de leverancier van de vloer. hij gaf aan dat we bij de klussenier moesten zijn. na diverse mailtjes en telefoontjes, geen contact. ik heb hierover contact gehad met het Klushuis en ja hoot, mijnheer reageerde binnen een half uur, hij kwam en loste het op zijn manier op. weer een paar dagen twijfelen en toch maar weer bellen naar het Klushuis. als ik een klacht in wilde dienen, zou me dat €275 kosten, de bewuste Klussenier belde ook nog, de vloer moest eerst uitlopen...pfff...inmiddels zijn we 300€armer en een slechte vloer rijker...wat nu ?

trudie52
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2018 22:38

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door trudie52 »

trudie52 schreef:ook ik heb een bijzonder slechte ervaring met dit bedrijf.
dzeze klussenier zou bij mij laminaat leggen in een slaapkamer en een lange gang.
geen probleem. Nadat de vloer lag hebben wij hem contant betaald en hij zou de rekening nog opsturen.
na een paar dagen komen wij tot de conclusie dat de vloer net een golfkarton lijkt.
in eerste instantie advies gevraagd bij de leverancier van de vloer. hij gaf aan dat we bij de klussenier moesten zijn. na diverse mailtjes en telefoontjes, geen contact. ik heb hierover contact gehad met het Klushuis en ja hoot, mijnheer reageerde binnen een half uur, hij kwam en loste het op zijn manier op. weer een paar dagen twijfelen en toch maar weer bellen naar het Klushuis. als ik een klacht in wilde dienen, zou me dat €275 kosten, de bewuste Klussenier belde ook nog, de vloer moest eerst uitlopen...pfff...inmiddels zijn we 300€armer en een slechte vloer rijker...wat nu ?

Lowieze
Berichten: 6545
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door Lowieze »

trudie52 schreef:ook ik heb een bijzonder slechte ervaring met dit bedrijf.
dzeze klussenier zou bij mij laminaat leggen in een slaapkamer en een lange gang.
geen probleem. Nadat de vloer lag hebben wij hem contant betaald en hij zou de rekening nog opsturen.
na een paar dagen komen wij tot de conclusie dat de vloer net een golfkarton lijkt.
in eerste instantie advies gevraagd bij de leverancier van de vloer. hij gaf aan dat we bij de klussenier moesten zijn. na diverse mailtjes en telefoontjes, geen contact. ik heb hierover contact gehad met het Klushuis en ja hoot, mijnheer reageerde binnen een half uur, hij kwam en loste het op zijn manier op. weer een paar dagen twijfelen en toch maar weer bellen naar het Klushuis. als ik een klacht in wilde dienen, zou me dat €275 kosten, de bewuste Klussenier belde ook nog, de vloer moest eerst uitlopen...pfff...inmiddels zijn we 300€armer en een slechte vloer rijker...wat nu ?
Dat een laminaatvloer slecht ligt, hoeft niet per se aan degene te liggen die hem gelegd heeft. Ligt er een geschikte ondervloer, hoe is de kwaliteit van het laminaat en vooral is de ondergrond wel egaal?

trudie52
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2018 22:38

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door trudie52 »

Vloer is egaal..ondervloer is goed..ben in overleg geweest met leverancier..de vloer is te strak tegen de muur aan gelegd..dit zegt meer over de deskundigheid van de legger toch ? Hij bevestigde het zelf overigens ook hij op diverse plaatsen zichzelf probeerde te verbeteren. Pas als de vloer opnieuw en goed gelegd wordt is het probleem verholpen.maar wie betaalt dit dan ? In diverse andere ruimtes ligt dezelfde vloer en ondervloer perfect...alleen door anderen gelegd.

Lowieze
Berichten: 6545
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door Lowieze »

trudie52 schreef:Vloer is egaal..ondervloer is goed..ben in overleg geweest met leverancier..de vloer is te strak tegen de muur aan gelegd..dit zegt meer over de deskundigheid van de legger toch ? Hij bevestigde het zelf overigens ook hij op diverse plaatsen zichzelf probeerde te verbeteren. Pas als de vloer opnieuw en goed gelegd wordt is het probleem verholpen.maar wie betaalt dit dan ? In diverse andere ruimtes ligt dezelfde vloer en ondervloer perfect...alleen door anderen gelegd.
Ja, dat is inderdaad geen vakman te noemen, waarmee de Klussenier adverteert. Ik zie op hun site dat ze 12 maanden garantie op de uitgevoerde werkzaamheden geven, was er sprake van een getekende overeenkomst met de vloerenlegger?

stofzuigertje

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet nu tenminste waarom een Klussenier zijn busje sticker vrij maakte en nu zelfstandig zonder deze werkt...
Daar wil je niet bij horen als je dit soort mensen niet royeerde!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 'De Klusseniers': maanden wachten, slecht afgewerkt

Ongelezen bericht door crazyme »

stofzuigertje schreef:Ik weet nu tenminste waarom een Klussenier zijn busje sticker vrij maakte en nu zelfstandig zonder deze werkt...
Daar wil je niet bij horen als je dit soort mensen niet royeerde!
De naam Klussenier wordt door zzp-ers gebruikt om opdrachten te krijgen.
De opdrachten komen nu ook wel binnen zonder deze organisatie,
dus waarom een afdracht doen terwijl je de centen ook in de zak kunt houden?

Gesloten