LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Witgoed-Monteur Amsterdam

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
wrtheo
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2016 11:19

De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door wrtheo »

Samenvatting: De Molen Snelservice heeft onder de naam Witgoed-Monteur Amsterdam een verkeerde diagnose gesteld, verschrikkelijke service geleverd, uiteindelijk het probleem niet op kunnen lossen en reageert niet meer op onze eis om onze aanbetaling terug te krijgen.

De Witgoed-Monteur Amsterdam is De Molen Snelservice. Op dit forum zijn al erg veel klachten te vinden over De Molen Snelservice en diens dochterbedrijven. De Witgoed-Monteur Amsterdam is er daar ook één van.

Op 25 juni kwam de monteur langs omdat het knopje van onze vaatwasser kapot was (dit was al telefonisch gemeld). Monteur constateerde direct dat de hele printplaat kapot was. Hij heeft hiervoor niets opengemaakt (wij hadden zelf de deur al gedemonteerd).

Wij bleven aandringen dat we sterk het vermoeden hadden dat specifiek het knopje kapot was en vroegen wat er dan precies volgens hem aan de hand was, maar de monteur kon ons niets anders vertellen dan dat de printplaat kapot was. Omdat wij graag snel weer een werkende vaatwasser wilden hebben gingen we akkoord met een reparatie van de printplaat, waarvoor we nu alvast 41 euro moesten aanbetalen (plus de 59 ‘onderzoekskosten’). We zouden z.s.m. teruggebeld worden voor een afspraak voor de reparatie.

Dat werden we niet. Uiteindelijk na een aantal dagen zelf gebeld, afspraak gemaakt, maar op de dag van de afspraak kwam niemand opdagen. Weer gebeld (heel vriendelijk, want op dat moment hadden we nog niet helemaal door dat het goed mis zat), maar heel onbeleefd te woord gestaan en er werd gezegd dat we helemaal geen afspraak hadden en dat ze me ook nog nooit gesproken had. Toen begonnen er al wel wat alarmbellen te rinkelen, maar goed, we hadden de aanbetaling al gedaan.

Vervolgens konden we pas voor een week later een afspraak maken, daar niet mee akkoord gegaan omdat we al erg lang aan het wachten waren inmiddels, dus uiteindelijk kon de monteur 2 dagen later komen. Op de dag van de afspraak stond de monteur met lege handen voor de deur en de mededeling dat hij het ‘verkeerde onderdeel’ bij zich had.

Dit vonden wij erg vreemd aangezien wij hier meerdere keren over gebeld hadden en er telefonisch bevestigd was dat alles in orde was. Wij zullen weer teruggebeld worden door het hoofdkantoor. Gebeurt uiteraard wederom niet. Wij bellen zelf om aan te geven dat we op dit punt liever ons geld terug willen, maar het antwoord is uiteraard: even geduld, wij bellen u terug. Vervolgens gaan hier weer dagen overheen van zelf bellen en afgescheept worden (de ene keer is de juiste collega er niet, de andere keer moet ze de monteur nog spreken, etc.) en we worden uiteraard geen enkele keer teruggebeld.

Uiteindelijk krijgen we het nieuws dat ze de reparatie niet uit gaan voeren (we zijn inmiddels 2 weken verder). Er is ons meerdere malen beloofd dat er een reparatie uitgevoerd gaat worden en wij hebben hier zelfs al een voorschot voor betaald, en nu zeggen ze het simpelweg niet te gaan doen. Als we een mail sturen, kunnen we ons geld terug krijgen. Maar, het emailadres op de site ([email protected]) blijkt helemaal niet te bestaan! Op dit forum vonden wij het emailadres van De Molen Snelservice en daar bleken we ze wel te kunnen bereiken.

We krijgen nog een aantal keer berichten als ‘collega is er pas volgende week weer’ of ‘collega is net ziek naar huis’, en uiteindelijk de mededeling dat we überhaupt alleen de 41 euro terug zouden kunnen krijgen. Wij eisen de volledige 100 euro terug, vooral omdat dit volledige belachelijke service is, maar ook omdat na een klein beetje zelf kijken bleek dat onze vaatwasser gewoon nog werkt als het knopje klemgezet wordt. Dit verhaal duurt inmiddels al weken, en al die tijd gebruiken wij onze vaatwasser dagelijks zonder problemen. Hun enige antwoord hierop is dat ze zogenaamd foto’s hebben waarop te zien is dat de printplaat kapot is. Die foto’s zouden ze ons sturen, maar dit is uiteraard niet gebeurd (er kan ook onmogelijk iets op die foto’s te zien zijn, aangezien de plaat niet kapot is). Inmiddels krijgen wij sowieso geen reactie meer en verwachten nooit meer iets van ons geld terug te zien.

Al met al zijn ons veel valse beloftes gedaan, zijn wij nooit teruggebeld, nooit normaal te woord gestaan, werd er middenin het gesprek opgehangen en zijn wij 100 euro kwijt voor niets. Wij voelen ons opgelicht en hopen hiermee andere te behoeden dezelfde fout te maken. Ga niet met De Witgoed-Monteur af andere bedrijven van De Molen Snelservice in zee.

stofzuigertje

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, vooraf google gebruiken heb ik hier geleerd....

en ja, ook goede bedrijven kunnen plotseling overgenomen worden en daar ben ik nu het slachtoffer van...
Ik dacht dat ik goed bezig was maar 2 maanden terug, als ik dat wist dus ook ik moet voortaan meer Google vooraf gebruiken.

Een slachtoffer van ooit goede gerenommeerde firma die vroeger beter was.

ancoenemma
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2016 13:21

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door ancoenemma »

er zijn meedere forums over.ik heb ook reeds iets geschreven.ik kreeg zelfs een hele boze telefoon reaktie waarin ik bedreigd werd met een jurist.de centen zijn we kwijt ben ik bang.ik maak me geen illusies meer.zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan geven mensen!!ze opereren onder vele aanlokkelijke en betrouwbaar uitziende websites.iedereen kan erin vliegen.achteraf schaam ik me ook.hoe dom kan een mens zijn...ik ga er zeker meer ruchtbaarheid aan geven.

Jannekeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2016 11:33

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door Jannekeke »

Inderdaad volgende keer even kijken naar recensies. Als je namelijk op Google kijkt, zie je dat er al een hoop negatieve recensies zijn geplaatst: Zoek maar eens in Google op De Witgoedmonteur Amsterdam en dan bij de Google+ Recensies kijken.

nielsmouthaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:44

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door nielsmouthaan »

Vreselijk bedrijf. Volgens hun monteurs lekte mijn vaatwasser door een defecte motor. Reparatie zou 300 euro kosten. Mij werd aangeraden een nieuwe vaatwasser (t.w.v. 850 euro) te kopen. Uiteindelijk bleek alleen een slang kapot te zijn (t.w.v. 20 euro). Betaald voor een onderzoek waarbij ik én niet geholpen was, én mij een onterechte upsell werd aangeboden. Tientallen malen gebeld met dit bedrijf om de onderzoekskosten vergoed te krijgen, elke keer met de belofte dat ik teruggebeld zou worden wat nooit is gebeurd. Reageren op e-mails doen ze ook vaker niet dan wel. Inmiddels (na weken) de belofte gehad het geld binnen 30 euro terug te krijgen. We gaan het zien... de voorbereidingen voor juridische acties zijn in ieder geval wel in gang gezet.

Henri de Boer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2018 11:01

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door Henri de Boer »

Is precies dezelfde! Witgoed Brigade en Witgoed Spoedlijn, Witgoed Hulplijn allemaal dezelfde [ongefundeerde passage verwijderd]. [hyperlink verwijderd] Ben 500 euro kwijt!!!
Wij hebben WitgoedBrigade gebeld en kregen deze monteur! Wacht al maanden op onderdelen en een reactie. Ervaring met Witgoed Brigade is dat ze alles glashard ontkennen, [ongefundeerde passage verwijderd].
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2018 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd, hyperlink verwijderd

ancoenemma
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jun 2016 13:21

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door ancoenemma »

mensen even googelen!!laat je niet oplichten!!
is ons ook overkomen onder een andere naam,
ze zijn al lang door de mand gevallen en proberen het nu weer onder een andere naam
ga naar een gerenommeerd bedrijf en laat je niet gek maken door zgn goedkoop werk etc.
er zijn voldoende goede bedrijven te vinden
nog een tip: let eens op het taalgebruik op hun site!!
stikvol fouten....
een goed bedrijf doet dat niet en behoeft geen schreeuwerige reclame

hercu1965
Berichten: 105
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door hercu1965 »

De witgoedbrigade is helemaal geen reparatie bedrijf , het is alleen een persoon die de telefoon opneemt en vervolgens een monteur bij jouw uit de regio de opdracht gunt met een minimale opbrengst van 69 euro. Dus je bent daar altijd duurder uit omdat de tussenpersoon ook zijn winstdeel wil pakken.

MaudR
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:15

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door MaudR »

Had ik maar gegoogled, dan was ik dit forum tegen gekomen en had ik ze zeker niet laten komen.
Mijn wasmachine staat in een hele kleine ruimte en moet er worden uitgehaald om goed te onderzoeken/ te controleren. De monteur heeft alleen de wasmachine even aangezet en na 5 min kwam hij al met de conclusie dat het het labirint moest zijn dat kapot zou zijn. Dit terwijl hij de wasmachine niet heeft open gemaakt of echt goed heeft onderzocht.

Hij vertelde dat hij het óf voor 140 euro kon repareren óf dat ik alleen 72,4 gelijk kon afrekenen (geen factuur achteraf, ook al raar).

Op de website adverteren ze met het volgende bericht:
"Wasmachine reparatie Amsterdam rekent geen voorrijkosten bij reparatie van uw witgoed apparaat. Mocht u uw apparaat niet willen repareren omdat de kosten in verhouding tot de leeftijd van het apparaat te hoog zijn betaald u enkel 59,- euro. Wel zo netjes!"

Helemaal onderaan de website in kleine lettertjes staat dat alle prijzen excl. BTW zijn. Bedrijven mogen niet adverteren aan particuliere klanten met prijzen excl BTW. We zeiden dit tegen hem, maar hij wilde hier niet naar luisteren.
Ik heb dus na 10 min 72,4 gelijk moeten afrekenen en zit nog steeds met een kapotte wasmachine waarvan ik niet zeker weet of de diagnose correct is.

Artikel 38 van de Wet op de Omzetbelasting 1968 zegt duidelijk dat bedrijven niet mogen adverteren met prijzen excl BTW tenzij hun publiek uitsluitend zakelijk klanten zijn.

"Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."

Ik heb daarna nog gebeld, maar de mevrouw aan de telefoon was ontzettend onvriendelijk en zei dat ze met later zou terug bellen, nooit gebeurd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De Witgoed-Monteur Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus voortaan eerst lezen.

Gesloten